2022-03-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Azov är inringade i Mariupol.

Utan el och vatten.

Dom är snart ett minne blott.

Nyss var dom ju i Donbass och bombade civila, hur ska du ha det?
Citera
2022-03-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukraina har haft otroligt bra elddisciplin och bara bekämpar legitima militära mål. Ryssarna har bara gått över till att bomba civila. Dom är så rädda för att flyga nu då 80 flygplan blivit nedskjuta att dom övergår till missiler med dålig precision.
Jaså det har du läst i västmedia?
Du måste förstå att ALLT vi matas med är Ukrainsk propaganda.
Ryssarna pumpas med Rysk propaganda.

Man får bilda sig en egen uppfattning, och det jag sett är att det är ett smutsigt krig från båda hållen.
Citera
2022-03-14, 12:16
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Du har registrerat ditt konto den 25 feb, 2022. Samma dag som invasionen startade. Du har skrivit över 500 inlägg redan.
Alla dina inlägg handlar om samma sak:
Ukraina är roten till allt ont och orsaken till detta krig.
Du skriver demoraliserande om Sveriges försvarsförmåga.
Du länkar bara till Telegram.
Du skriver över allt blodigt ansvar på Tjetjenerna nu och enligt dig verkar inte Ryssland längre vara involverad i kriget.
Du har ett antal återkommande stavfel som känns som att de uppstått när du kört din översättningsmjukvara. Du skriver längre meningar på ett sätt som inte en riktig svensk hade gjort.

Har du det bra på Agentstvo Internet-Issledovaniy?

Fan vilken patetisk människa du är. En sak ska du veta: svenskarna är hårdare än du tror. Vi är ett fredligt folk men vi kommer knulla skiter ur er ryssar om ni kommer hit. På ett eller annat sätt kommer ni få betala tusenfalt om ni så kröker ett vass-strå vid Hoburgsgubben. Säg upp dig från ditt jobb. Gå ut och demonstrera mot detta hemska krig. Stå på rätt sida historien, det är inte för sent för dig att bli en bättre människa.
Bra sammanfattning 👍 Jag vet inte vem han och hans trollbröder försöker lura.
Citera
2022-03-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det blir någonstans över 800-2000 grader inne i stridsvagnen så allt blir grillat och ammunition antänds vilket även skapar nya explosioner i vagnen. Så nej man lär inte överleva det.

Tack! Det va det jag ville hör...veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Du har nu suttit i över 2 veckor och bombat tråden med ditt skit! Du vräker ur dig belägg utan det minsta eftertanke eller källkritik.
Men så är det ju ett februari/mars 2022-konto.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Azov är inringade i Mariupol.

Utan el och vatten.

Dom är snart ett minne blott.

Igen? Ni utplånar de varje dag.
Citera
2022-03-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jaså det har du läst i västmedia?
Du måste förstå att ALLT vi matas med är Ukrainsk propaganda.
Ryssarna pumpas med Rysk propaganda.

Man får bilda sig en egen uppfattning, och det jag sett är att det är ett smutsigt krig från båda hållen.

Och kriget hade aldrig hänt om Ryssland inte hade invaderat. Ser du vad 95% av alla ser?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nyss var dom ju i Donbass och bombade civila, hur ska du ha det?

Nej det är den reguljära Ukrainska armén som bombat civila i Donbas. (Du stavar fel)

Intressant att ni tycker att det är Rysslands fel att Ukraina bombar civila.

Det säger ju allt om hur skadade era hjärnor är.

Jag känner medlidande för er och alla i er bekantskapskrets.

Förut kände jag ingenting.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-14 kl. 12:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det blir någonstans över 800-2000 grader inne i stridsvagnen så allt blir grillat och ammunition antänds vilket även skapar nya explosioner i vagnen. Så nej man lär inte överleva det.

Precis, i praktiken så åker ryssarna runt med en falsk säkerhet i sina stridsvagnar när de möter en fiende som har anti-pansarvapen av så hög kvalitet.

Nu när över 400 stridsvagnar skjutits sönder och besättningarna däri mestadels mött en snabb död, så kan man ju fundera hur de andra stridsvagnsbesättningarna känner inför att köra in på fiendemark och utsätta sig för den här nästan säkra döden som de möter.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Och desinformatören Patrick Lancaster lyckas vara där just då. Otroligt sammanträffande.
Han bor i Donetsk sedan många år tillbaka. Det är kanske inte så konstigt att man "råkar vara" där man bor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainska bomb/bomber.

Totalt mayhem. Döda civila överallt mitt på ljusa dagen

https://t.me/intelslava/22307?single
nej det är inte ukrainska bomber sluta sprida skit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Jag tror inte att de förlorat 40-80000 man.

Vi får se om 3 dar

Men tänker mer som militära resurser de har och där är det nog runt 25% de har förlorat om inte mer nu..

Du får ju räkna in all skadade soldater med. Tror inte de är i den siffran 12000 döda som rapporteras.. varje skadad soldat de måste ta han om slukar mer resurser än de döda. Akm är ju utformad som ett höghastighets vapen för att mer skada soldater än att döda de för att det tar mer resurser att ta hand om de skadade då… sen har det ju kapitulerat en massa ryssar och blivit fångade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in