2022-03-14, 12:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Putin måste slagit något slags rekord i kontraproduktivitet. Tror allt går diametralt mot det han ville uppnå.

Putin måste ju leva i en parallell verklighet. Det säga att all han information bygger på dagliga skrivna rapporter som hans närmaste förser honom med. Förmodligen är det önsketänkande dom skriver i rapporterna för att få acceptans hos honom. Skulle man skriva nånting negativt eller kritisk så är det blyförgiftning eller Gulag.

Två höga inom FSB har nu blivit försatt i husarrest. Det är nog bara toppen på ett isberg.
Citera
2022-03-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ett gyllene tillfälle att lämna in NATO ansökan.

Och om Ryssland gör anspråk på till exempel en bit vatten utanför Gotland i det läget? Då har vi en territoriell intressekonflikt och kan därmed inte bli medlemmar i Nato.
Citera
2022-03-14, 12:06
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Nu kan man ju inte verifiera sanningshalten av detta, jag tar allt som ryssarna påstår med en mycket stor nypa salt.

Men oavsett, så hade ingen civil alls dött i någon missilattack, vare sig rysk eller ukrainsk, om inte Ryssland hade invaderat Ukraina. Kan vi vara överrens om det?

8 år av mord på civila i Donbas ska vi inte räkna med eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Lägg ner. Alla vet om att bostadshus i fiendeland inhyser krypskyttar.

+1 på den jag tror inte heller att ryssar med avsikt skjuter efter civila utom i enstaka fall
Anledningen till det är att i en kampsituation har man knappa resurser i termer av Ammunitions försörjning + jobbigt skaffa fram mer typ " One shot one kill "
Skjuta i onödan röjer ju även ens egen position och gör det enklare för fienden att nedkämpa en själv.
Granat kastare grupper har jag för mig skjuter och springer till annan plats just av det skälet.
Skjuta efter tant Olaga är bara dumt
Att människor dör har ryssar aldrig brytt sig om .det har med Historia att göra Har för nig att Stalin lät miljontals svälta ihjäl i Ukraina och under andra världskriget dog massor.

Krigets lagar jaeehh det kan man torka sig i " Patronläget " med ..vem skall resa Hämta Vladimir köra till Domstolen i Haag.... Stoltenberg .. Lika sannolikt som att Läderbögsjuden säger
" This is a Mans job -- Det fixar jag själv "

Jag är även trött på att inte bara Zelensky ropar på flygskydd utan att skattefinansierade judestyrda tidningar här trycker det.

Åtminstone kunde Bögen ha på sig läderstövlarna samt sitta på de 200 000 000 Sek han enligt Panamaleaks stoppat undan..upp med de stålarna på bordet innan stöd eller pansarskott " Bjudes Bort " av Svenska Skattebetalaren j..a svin

Frågar ni mig " Ju fortare han Läderbögsjuden skjutes desto bättre är det ,,helst finansiär Oligarken också. "
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Patrick Lancaster rapporterar. Hemska bilder. En stadsbuss med pensionärer liggande döda huller om buller.

https://twitter.com/PLnewstoday/status/1503321952160780288

Din lilla kackerlacka,

Skäms du inte att sitta där och påstå att Ukraina clusterbombat sin egen civila befolkning?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Har jag uppfattat senaste nyheter rätt?

Militära "stormakten" Mordor, världens största land, ber nu om hjälp om lite teknikskrot och pengar hos världens befolkningstätaste land Kina, för att kunna bekämpa "lillebror" Ukraina som man skulle inbandera inom 48 timmar?

Ni, efterblivna rysstroll, måste verkligen vara "stolta" över denna "utveckling". Fast ni har lika stora ärthjärnor som era hussar i kreml!

Kina är långt i från världens befolknigstätaste land. Kina är ungefär lika befolkningstätt som Danmark.
Citera
2022-03-14, 12:07
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Rysk falseflag om Patrick är där och rapporterar.

Patrick borde åtminstone skriva under sitt riktiga namn Igor Fakenewskij.

Mycket rysk propaganda just nu.
Citera
2022-03-14, 12:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Det känns som om de senaste dagarna har varit klart lugnare förutom pulvriseringen av några hundra proxies utanför Lwow nu i helgen. Belägringen av vissa städer i öster och centralt verkar vara den taktiken man valt. Det är ju den mest humana taktiken om den belägrade förstår sitt eget bästa.

Ni som spelar schack är hyfsat bra på det vet att man ibland kan råka ut för en situation (sitt eget nästa drag) där man bara har ett drag att göra. Detta kan ske när som helst i partiet och oavsett hur många pjäser som finns kvar på brädet. Man behöver inte ens vara under schack för att vara tvungen till det. Gör man inte det draget så blir man schack matt på två-tre drag. Analogin är den att Ryssland och Putin stod för en sådan situation nu 2022. Det enda draget de hade att göra är det vi ser nu i den här konflikten. Detta drag kan i längden leda till minst remi mot den som hade övertaget (NATO). Efter den här kommande remin, när i stort sett bara två-tre länder (Sverige, Finland och Moldavien) återstår att ge en status, så kan det här vara det sista partiet som behöver spelas.

Tydligen bombades TV-tornet i Slovjansk igår. Vet dock inte om det är gamla bilder från 2014 eller nya.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Italienska info om nynazisten Dmitri Utkin som leder Wagner grupp. Den består av legosoldater som Putin anlitar i krigföring där dom inte vill synas officiellt.

Han har nazistiska symboler tatuerade på axlarna. Den fascistiske Putin drar sig inte för att få hjälp av 6000nynazister.

https://www.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries

Men var det inte nazister han ville utrota i Ukraina?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Herregud. Varför skulle Ukraina bli särbehandlat? Av strategiska skäl? Och dom hade långt upp till målen innan kriget. Tänk hur det skulle vara efter...Tänk vad det skulle kosta EUs skattebetalare med ett så stort land med dom problemet. Oavsett Rysslands skick efter detta så tror jag inte man vill reta upp dom i onödan heller, till skillnad mot USA. Tyskland och Frankrike säger nej, då är det så bara.

Jag kan bara tänka mig att grannländerna i östra centraleuropa gärna vill ha in dom så dom kan ännu enklare få arbetskraft därifrån. Sen är det inte dom som behöver stå för notan heller.

Ukraina kommer få en fast-track till kandidatlandsstatus så fort de territoriella frågorna med mongolerna är utredda. Tror inte det är möjligt för något land i EU att motsätta sig det och ännu mindre kommer Tyskland och Frankrike att vilja göra det. Medlemsskap på kanske tio års sikt.

EU agerar i utvidgningsfrågor mer geopolitiskt än ekonomiskt. Finns inte en chans att EU kommer att lämna Ukraina i något slags ekonomisk-politiskt ingenmansland, inte minst för att detta skulle vara att göra exakt vad mongolerna vill och försvaga EU enormt. Ukraina kommer att anslutas och integreras, stegvis och över tid. Rysslands agerande har gjort det ofrånkomligt, framför allt givet EUs ställning post-Brexit. Tyskland och Frankrike kommer att vara pådrivande i detta. Nato, not so much…
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur kan Ukrainas knarkarnazister och Azov egentligen bomba inne i Donbass? Dom är ju för sjuttom bortdrivna?

Eller har dom kommit tillbaka?

Har Azov 9 liv nu igen?

Azov är inringade i Mariupol.

Utan el och vatten.

Dom är snart ett minne blott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
OBS GRAFISKA BILDER

Donetsk, civila mördade

https://t.me/RtrDonetsk/3401?single

Varför gjorde ryssen detta mot "egna"? Vad är meningen? Rättfärdiga att använda ännu kraftigare vapen mot ukrainska civila? Ukraina har inga klusterbomber, så det är till 100 % ryssarnars verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in