Citat:
Ursprungligen postat av
MrEGrey
Ja, jag har sett att många rysstroll de senaste dygnen pekat på de där turkiska Leo 2 som slagits ut under de turkiska interventionerna här och där i Levanten. Jag förstår inte riktigt vad poängen är eftersom det inte för mig är någon nyhet att en stridsvagn kan bli utslagen av ett tungt pvrbs. Vi talar här om 15 kg robot med ca 3 kg stridsdel, tacka fan för att det kan penetrera en strv om man träffar i rätt vinkel. Turkarna verkar ha förlorat 8-10 stycken totalt under de år de varit i Syrien.
Vad har det med nuvarande rysskrig att göra? Ryssarnas fordonsförluster är i en helt annan dimension och mycket av förlusterna verkar handla om fordon som bara kört fast eller gått sönder. Hade turken förlorat fordon i närheten av samma takt så hade han vid det här laget åkt häst och vagn. Det ryska flyget verkar också vara påtagligt ineffektivt och sårbart för manpads på ett sätt som tidigare ansågs otänkbart. Nej, jag tror inte Indierna är alls glada över att de verkar ha köpt skrot.
Jag noterar också att du inte svarar på min fråga om varför USA skulle hota Indien utan svamlar något obegripligt om sanktioner mot USA istället. Mår du bra?
Du undear om jag mår bra? Jepp jag mår bra. Hur mår du som svamlar om Ryska troll
hela tiden?
Förstår ej varför du är förvånad, att luftvärn kan skjuta ned plan. Och tror att
nationaliteten har någon betydelse i det fallet.
Om Turkiet skickat in alla sina leoparder i Syrien. Och du hade gett 2000st pv-robot,
till kurderna så är utfallet kanska förutsägbart.
Ryska förlusterna av stridsfordon i U., är i direkt relation till storleken på konflikten.