2022-03-14, 07:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Jag hejar på Ryssland.Hoppas dom tar över Sverige också

Härligt, jag hoppas du inte har allt för mycket utgifter bara då medellönen i Ryssland är 5000kr. Men vem behöver pengar.
Citera
2022-03-14, 08:07
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
NATO är aggressivt mot Ryssland som du själv vet. Ivrigt påhejade av (((ett land i Mellanöstern))) försöker Västvärlden piska upp en hatstämning mot Ryssland för att kunna inleda WW3 - för att påskynda NWO och TGR. Putin vill inte att NATO ska placera ut robotar i Baltikum och Ukraina med kapacitet att nå Moskva, som du nog förstår. Jämför det med att Islamiska staten vill upprätta en bas på Gibraltar för att kunna attackera Europa, och Gibraltar yrkar bifall. Hur tror du att Gibraltar skulle behandlas av EU då?

Du har ju en rubbad världsbild. Är det så svårt att förstå att Ryssland inte har mandat att bestämma över andra länders territorium? Det är inte deras jävla land. Ut med banditerna.
Citera
2022-03-14, 08:18
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du har ju en rubbad världsbild. Är det så svårt att förstå att Ryssland inte har mandat att bestämma över andra länders territorium? Det är inte deras jävla land. Ut med banditerna.

Du har inte orkat sätta dig in i denna konflikt.
Citera
2022-03-14, 10:00
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Och du har lyssnat för mycket på rysk propaganda. Bemöt det han skrev istället. Har Ryssland mandat att bestämma över andra länder?
Citera
2022-03-14, 10:15
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Jag betvivlar att du själv gjort det.
Citera
2022-03-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Jag ser Ryssland som ett misslyckat mångkulturprojekt, värre än väst. Ryssland är taget som gisslan av en 100% diktator och oligarkerna och jag lider med den utbildade medelklassen som insett detta. Kan dock vara kritisk mot alla folkslag som inte gjort upp med sina despoter så som Sverige gjorde för ett par hundra år sedan. Ryssarnas likgiltighet är patetisk och de bör hållas ansvariga.

Därför ser jag också upp till Ukraina som var på god väg att utvecklas till ett folkstyre värd namnet men som på grund av att de väljer frihet och europeiskt broderskap blir attackerade av fienden från öst.

Att Krim skulle ockuperas av ryssen har jag förståelse för, men inte mer.

NATO har inget med mångkultur att göra, det finns ingen koppling bortsett från att majoriteten av väljarna i dessa länder tyvärr har backat en sån politik.
Citera
2022-03-14, 10:37
Medlem
gofigurs avatar
Ryssarna måste vara det mesigaste slaviska folket.
Födda till att slava för en diktator som styr med järnhand.
Det är svårt att hata ett svagt folk. Man kan tycka synd om dem, likt man tycker synd om andra funktionsnedsatta.

En ryss i bojor är en nöjd ryss, bara han har bröd att äta och vodka att dricka.

Finns få undantag som Alex Navalnyij. Men han måste vara galen på annat sätt.
Citera
2022-03-14, 10:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ryssarna måste vara det mesigaste slaviska folket.
Födda till att slava för en diktator som styr med järnhand.
Det är svårt att hata ett svagt folk. Man kan tycka synd om dem, likt man tycker synd om andra funktionsnedsatta.

En ryss i bojor är en nöjd ryss, bara han har bröd att äta och vodka att dricka.

Finns få undantag som Alex Navalnyij. Men han måste vara galen på annat sätt.
Alltså..Det är lätt för oss att säga i väst..och vi i Sverige med en hundraårig fullvärdig demokrati och folkstyre långt dessförinnan.

Ryssland har i princip inga demokratiska traditioner att falla tillbaka på. När dom gjorde ett försök efter Sovjets fall under 90-talet så fick dom...Boris Jeltsin..att försöka städa i alls kaos som var (naturligt som i hela forna öst). Det gick sådär. Skulle snarare säga att folk är likgiltiga inför makten. Dom ser till här och nu mer..hur är min vardag. Om det är en diktator som gör att vardagen förbättras så är dom OK med det. Yttrandefrihet i offentliga prioriteras inte av gemene man som i väst. Alla länder och dess folk är produkter av dess historia.
Citera
2022-03-14, 11:13
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Är väl inte så svårt att förstå, jag kommer aldrig att hålla på en sida där muslimer och islamister utgör viktiga stridande förband. Först tjetjenska muslimer och nu syriska IS krigare. Varför skulle jag hålla på dem??
Citera
2022-03-14, 11:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Och du har lyssnat för mycket på rysk propaganda. Bemöt det han skrev istället. Har Ryssland mandat att bestämma över andra länder?

Har någon? USA invasion i Irak? Ryssarna som kämpade ner ISIS? NATO bombningar i Libyen. var konsekvent och inte populistisk.
Citera
2022-03-14, 11:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag betvivlar att du själv gjort det.

Noterat. Hörs
Citera
2022-03-14, 12:05
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Ett fattigt pissland med den galen diktator som får för sig att starta krig mot ett annat fredligt land och orsaka enormt lidande.

Man måste vara duktigt dum i huvudet om man inte står på Ukrainas sida här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in