2022-03-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Kadyrov har skickat sin elit brigad som blev utplånad innan de ens började strida.

Det sägs att ryska FSB sålde ut deras position.

Kadyrov har visat sig som svag ledare vilket kommer inte tolereras av tjetjenska klaner.

Han har inte många dagar kvar att leva. Så det är mycket möjligt att han i Ukraina för stärka sin image.

Har du någon källa på det här? Kanske hela anfallet not Ukraina startades för att de vill bli av med Kadyrov. Han är dyr i drift för ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Och de ryska uppgifterna?
Klicka på länken
Jag har nu lagt in en quote istället för länk för att underlätta.
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-14 kl. 11:07.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det visar att ukrainas armé finns överallt där dom inte "borde" finnas. Och ändå är dom knarkare eller?
Nej, de är nazi-smuts kom vi överens om.

Som nu skjutit in en ballistisk missil på en gågata i centrum av Donetsk.
Citera
2022-03-14, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Citat ur din källa.

This information could not be independently verified.

Gör om gör rätt.

Från Kadyrov:

Citat:
"The other day we were about 20 km from you Kyiv Nazis and now we are even closer," Kadyrov wrote.

He called on Ukrainian forces to surrender "or you will be finished".

"We will show you that Russian practice teaches warfare better than foreign theory and the recommendations of military advisers," he added.
Citera
Medlem
Hur kommer det se ut till sommaren?

Kommer alla ryssar bli fattiga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nejdå, pressfriheten är hög i väst och det är tillåtet att publicera sanningen. Det är i Ryssland man inte får publicera de ryska krigsbrotten och folkmordet i Ukraina utan att riskera femton års fängelse.
Det är den enskildes skydd jag pratar om. Ingen ska få se sin släkting, syster, dotter på det sättet.
Citera
2022-03-14, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där med ryska piloter går ju tillbaka ända vägen till Korea-kriget där det amerikanska flygvapnet hade avsevärt sämre flygplan än dom ryska MiG-15 men lyckades ändå sopa på ryssarna då dom amerikanska piloterna helt enkelt var bättre tränade och mer erfarna.

Sommaren gick en rysk SU-15 ner i Östersjön när den försökte hänga på en Viggen. Ryska piloten hade förmodligen en övertro på sin och planets förmåga. Går att läsa om händelsen här:

https://www.flygtorget.se/illustrationer/fil_20110110093819.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Va vill du beställa: en big Putin, och en put flurry
Put flurry fantasin flödar
Citera
Medlem
Citat:
Från Kadyrov:
Ingen oberoende källa fortfarande.
Gör om gör rätt.
Citera
2022-03-14, 11:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Redan avklarat ,du länkar gammla nyheter.

Frågar dig,vrf träffar lavrov en usa allierad stat?
Du kan inget om geopolitik och MÖ generellt, va?

Qatar och Turkiet är polare. Säger det dig något? Helst skulle USA vilja kicka Clown Prince bin Salman ur Saudi. Men det går inte av vissa skäl. Så man skickar avancerade vapen dit istället.

Så frågan om något land i MÖ är en allierad stat med USA är omöjlig att besvara.
Citera
2022-03-14, 11:08
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Vad pratar du om?

Märkligt att så många nyreggade konton har så svårt med att förstå det svenska språket. Jag ska försöka uttrycka mig så enkelt jag kan för din skull.

Om någon behöver hjälp så är det dumt om man inte gör något för att hjälpa dem. Om du fortfarande har svårt att förstå vad jag menar så rekommenderar jag dig att läsa några Bamse böcker eller tidningar. Förhoppningsvis finns de på ett språk du behärskar bättre.

Citat:
USA har verkat i Ukraina ett decennium där de har haft sina trupper och vapenarsenal och instruktörer i Ukraina.

Om du menar efter att Putin invaderade Krim och östra Ukraina samt beväpnade terrorister som bland annat sköt ner ett passagerflyg med hundratals passagerare så ser jag inget märkligt med det om Ukraina bad om den hjälpen.

Citat:
Men strax innan den ryska invasionen lämnade Ryssland ett brev till USA om att överge planen man hade om Ukraina vilket ignorerades.

Putin har ingen rätt att diktera vilka samarbeten suveräna stater väljer att delta i. Även om han uppenbarligen tror det.

Citat:
För Rysslands del har man inget att förlora med invasionen. Man trängdes in i ett hörn och ett krig var ett faktum.

Förutom då de tusentals döda soldater, krigsmateriel samt hela ryska nationens ekonomi?

Man kan ju tycka att Putin tryckt in Ukraina i ett hörn flertalet gånger genom att exempelvis hota landet när de skulle skriva på ett samarbetsavtal med EU, när de invaderade Krim och beväpnade terrorister i östra Ukraina.

Citat:
Till skillnad från andra krig har ryssarna dock varit mycket återhållsamma med bombningarna i Ukraina och de civila förlusterna är blygsamma.

Jag tror de anhöriga till de dödade inte håller med.

Citat:
Gällande Putin så är jag hundra på att han är mindre maktgalen än den galna gubben i Vita huset som har tagit sikte på att förstöra Ryssland både ekonomiskt och politiskt.

Om så är fallet så har Putin spelat Biden rakt i händerna genom att invadera Ukraina och gjorde det busenkelt för honom att ena hela västvärlden emot honom. Bravo Putin!
Citera
2022-03-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du kan inget om geopolitik och MÖ generellt, va?

Qatar och Turkiet är polare. Säger det dig något? Helst skulle USA vilja kicka Clown Prince bin Salman ur Saudi. Men det går inte av vissa skäl. Så man skickar avancerade vapen dit istället.

Så frågan om något land i MÖ är en allierad stat med USA är omöjlig att besvara.
Som vanligt svammel utan ngn oberoende källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in