2022-03-14, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Finns ingen oberoende källa som stärker detta

https://www.france24.com/en/live-news/20220314-chechen-strongman-kadyrov-says-he-is-in-ukraine
Citera
2022-03-14, 11:01
Medlem
Ukr 20 dödar Donesk, hur kunde de göra det mot civila? måste undersökas
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Kadyrov är redan i Ukraina.

Han och hans enhet förväntas gå in i Kiev snart.

Okej. Då borde det ju bombas mot han utan dess like?

Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Kadyrov har skickat sin elit brigad som blev utplånad innan de ens började strida.

Det sägs att ryska FSB sålde ut deras position.

Kadyrov har visat sig som svag ledare vilket kommer inte tolereras av tjetjenska klaner.

Han har inte många dagar kvar att leva. Så det är mycket möjligt att han i Ukraina för stärka sin image.

Han framstår som ganska så muppig i alla fall. Känns ganska så mycket orten över honom. Jo, många i Tjetjenien vill nog han en annan ledare.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Herregud. Varför skulle Ukraina bli särbehandlat? Av strategiska skäl? Och dom hade långt upp till målen innan kriget. Tänk hur det skulle vara efter...Tänk vad det skulle kosta EUs skattebetalare med ett så stort land med dom problemet. Oavsett Rysslands skick efter detta så tror jag inte man vill reta upp dom i onödan heller, till skillnad mot USA. Tyskland och Frankrike säger nej, då är det så bara.

Jag kan bara tänka mig att grannländerna i östra centraleuropa gärna vill ha in dom så dom kan ännu enklare få arbetskraft därifrån. Sen är det inte dom som behöver stå för notan heller.

Ukraina är viktigt för att EU skall kunna förbli det europa vi lever i, idag. Det är ett stort land med rätt hög befolkning. Det är heller inte på grund av någon ömkan de skall med utan för att inte de så småningom faller under Kinas intressen, eller andras. Alla länder startade som monteringsländer och kunde sedan utvecklas till kunskap och innovationer samt tjänster. Ukraina kommer inte att sitta i ett vakuum utan vill också utvecklas och skapa möjligheter för sin befolkning. Det handlar inte om vad det kostar utan vilka investeringar vi gör. Ingen ger bort pengar utan att få tillbaka. Det finns inga fria luncher. IMF eller EU styrs av pengar och intressen och inte av välgörenhet. Tyvärr tryckte vi inte tillräckligt hårt för att få med Ryssland och Kina hinner före.
Citera
2022-03-14, 11:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som sett reportage om de över hundra tusen Ukrainare som flytt till Ryssland? (källa svt) Vet inte vem som kollar dessa siffror..Fler som flytt dit än till Rumänien o Moldavien.
Hur tas de omhand etc? Var är media? .

Det är Ryssland så du får se vad rysk statskontrollerad media skriver. Ingen annan media är tillåten där.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Dessutom bryter man mot publicistisk sed att visa dessa bilder.

Nejdå, pressfriheten är hög i väst och det är tillåtet att publicera sanningen. Det är i Ryssland man inte får publicera de ryska krigsbrotten och folkmordet i Ukraina utan att riskera femton års fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
https://www.france24.com/en/live-news/20220314-chechen-strongman-kadyrov-says-he-is-in-ukraine
Citat ur din källa.

This information could not be independently verified.

Gör om gör rätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ny uppdatering från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/275307574781702
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden från 24.02 till 14.03 var ungefär:
Personal - mer än 12 000 personer,
Pansarvagnar - 389 enheter,
Bepansrade stridsfordon / APV - 1249 enheter,
Artillerisystem - 150 enheter,
MLRS raketartillerifordon - 64 enheter,
Luftvärns system - 34 enheter,
Flygplan - 77 enheter,
Helikoptrar - 90 enheter,
Motorfordon / fordon - 617 enheter,
Fartyg / båtar / kutter - 3 enheter,
Bränsletankar - 60,
UAV operativ-taktisk nivå - 8.
Data uppdateras. Beräkningen kompliceras av den höga intensiteten i fientligheterna.

Ryska försvarsministeriets uppdatering.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Och de ryska uppgifterna?
Citera
2022-03-14, 11:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Rysstroll? Sambo med en ukrainska är ju typiskt för att vara rysstroll.
Här har du den som äger det mesta i Ukraina och som styr kolatorsken Zelensky.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomojskyj

Finansiären bakom "nynazisterna" i Azovbataljonen.
Citera
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Källa?

Du kan använda datum för min registrering på detta forum som min trovärdighet.

Jag har källor men de är på ryska och jag orkar inte leta de nu på min arbetstid.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
kan knarkare slås eller ?!

Ja ukrainska knarkare kan tydligen det, du får fråga Putin om en noggrannare redovisning av detta, det är han som sa att han skulle dit och slåss mot knarkare.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Nu kan man ju inte verifiera sanningshalten av detta, jag tar allt som ryssarna påstår med en mycket stor nypa salt.

Men oavsett, så hade ingen civil alls dött i någon missilattack, vare sig rysk eller ukrainsk, om inte Ryssland hade invaderat Ukraina. Kan vi vara överrens om det?
Du ska ta allt som Arbetet säger med en gigantisk nypa salt.

För några timmar sedan hävde han ut sig att alla utländska soldater på Ukrainas sida har förintats, och att de fåtal som överlevt flyr för sina liv. Varje gång man motbevisar idioten så svarar han med att posta nästa ryssproducerade dynga. En tvättäkta desinformatör är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in