Citat:
Ursprungligen postat av
Ertequsqurttalad
Vad pratar du om?
Märkligt att så många nyreggade konton har så svårt med att förstå det svenska språket. Jag ska försöka uttrycka mig så enkelt jag kan för din skull.
Om någon behöver hjälp så är det dumt om man inte gör något för att hjälpa dem. Om du fortfarande har svårt att förstå vad jag menar så rekommenderar jag dig att läsa några Bamse böcker eller tidningar. Förhoppningsvis finns de på ett språk du behärskar bättre.
Citat:
USA har verkat i Ukraina ett decennium där de har haft sina trupper och vapenarsenal och instruktörer i Ukraina.
Om du menar efter att Putin invaderade Krim och östra Ukraina samt beväpnade terrorister som bland annat sköt ner ett passagerflyg med hundratals passagerare så ser jag inget märkligt med det om Ukraina bad om den hjälpen.
Citat:
Men strax innan den ryska invasionen lämnade Ryssland ett brev till USA om att överge planen man hade om Ukraina vilket ignorerades.
Putin har ingen rätt att diktera vilka samarbeten suveräna stater väljer att delta i. Även om han uppenbarligen tror det.
Citat:
För Rysslands del har man inget att förlora med invasionen. Man trängdes in i ett hörn och ett krig var ett faktum.
Förutom då de tusentals döda soldater, krigsmateriel samt hela ryska nationens ekonomi?
Man kan ju tycka att Putin tryckt in Ukraina i ett hörn flertalet gånger genom att exempelvis hota landet när de skulle skriva på ett samarbetsavtal med EU, när de invaderade Krim och beväpnade terrorister i östra Ukraina.
Citat:
Till skillnad från andra krig har ryssarna dock varit mycket återhållsamma med bombningarna i Ukraina och de civila förlusterna är blygsamma.
Jag tror de anhöriga till de dödade inte håller med.
Citat:
Gällande Putin så är jag hundra på att han är mindre maktgalen än den galna gubben i Vita huset som har tagit sikte på att förstöra Ryssland både ekonomiskt och politiskt.
Om så är fallet så har Putin spelat Biden rakt i händerna genom att invadera Ukraina och gjorde det busenkelt för honom att ena hela västvärlden emot honom. Bravo Putin!