2022-03-14, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Men en sak jag tycker är lite märklig med de videos som kommer är att de har en känsla av fejk/modifiering?

Denna t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=M-x-ujiB-oE Tycker det känns som att bakgrunden är redigerad till videon efteråt och Zelensky är filmad någon helt annanstans
Jag förstår vad du menar, han är betydligt starkare upplyst än bakgrunden han står mot, färgerna i hans ansikte och jacka är mättade på ett helt annat sätt - och när man filmar utomhus brukar det inte riktigt se ut så. Dessutom inga skiftningar och nästan inget motljus mot hans jacka; det är också litet underligt när man filmar utomhus mitt på dan - och ingenting i bakgrunden rör sig det minsta. Det ser litet "urklippt" ut . men det kan också vara så att de haft med ett par extra lampor för att just stärka ljuset på honom.
Citera
2022-03-14, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag har tittat på en flight tracker flera gånger per dag den senaste tiden. De senaste dagarna ser jag inte några signal-radarspaningsplan längre. Misstänker att de inte längre har ADS-B igång längre. Lufttankningsplanen och transportplanen syns fortfarande.
Länk till tracker: https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0424
(Det är möjligt att filtrera så att bara flyg som identifierar sig som militära visas.)

Hjärtligt tack för länken, har inte sett den flighttrackern tidigare och jag gillade den skarpt
Citera
2022-03-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Nu får förklara vad du anser vara fejkat i den videon. Det är bra gjort om det det skulle vara en manipulerad video. Ljussättningen ser helt OK ut. Tveksamt att det skulle vara blue screen.

Vad tror du om alla bilder och filmer på ryska fordon som står övergivna/utslagna. Är det också manipulerade bilder?
Samma bilder från bombade sjukhus och skolor.
Bara öde byggnader utan fönster..inget spår av sjukhusutrustning..sängar etc i resterna
Eller i bombad skola..inga rester av skolutrustning eller nåt.
Tomma gårdar..ingenting.
Tror dessa byggnader varit tillhåll för ukrainska soldater.
Citera
2022-03-14, 06:01
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Nån som har sett bröderns Klitschko nyligen? Tycker det har varit tyst ifrån dom senaste tiden?

Från igår.

We are ready to fight': Kyiv mayor says Ukraine is ready to defend the city

https://www.youtube.com/watch?v=7MH7i6C7S84
Citera
2022-03-14, 06:08
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En ryssvagn mindre.

https://mobile.twitter.com/GirkinGirkin/status/1502985879874383874
Den verkar sakna aktivt pansar, de har slängt upp några sandsäckar på den i stället.
Intressant!
Citera
2022-03-14, 06:09
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det tror jag ej har någon betydelse. Turkiets Leoparder togs ut av kurderna med
Sovjetisk pv robot.

Direct ATGM hit
https://www.youtube.com/watch?v=YafzmkvVRiI

Alla stridsfordon utan aktiva motmedel är ju bevisligen skrot.

Ekan gungar ju lite för tillfället. Tror att USA måste coola ner lite med sin aggresiva,
hotretorik. Det känns som att de går över den röda linjen hela tiden. Kan sluta med
att de själva blir de som hamnar under sanktioner till slut. Man kan inte hota hela
planeten samtidigt.

Ja, jag har sett att många rysstroll de senaste dygnen pekat på de där turkiska Leo 2 som slagits ut under de turkiska interventionerna här och där i Levanten. Jag förstår inte riktigt vad poängen är eftersom det inte för mig är någon nyhet att en stridsvagn kan bli utslagen av ett tungt pvrbs. Vi talar här om 15 kg robot med ca 3 kg stridsdel, tacka fan för att det kan penetrera en strv om man träffar i rätt vinkel. Turkarna verkar ha förlorat 8-10 stycken totalt under de år de varit i Syrien.

Vad har det med nuvarande rysskrig att göra? Ryssarnas fordonsförluster är i en helt annan dimension och mycket av förlusterna verkar handla om fordon som bara kört fast eller gått sönder. Hade turken förlorat fordon i närheten av samma takt så hade han vid det här laget åkt häst och vagn. Det ryska flyget verkar också vara påtagligt ineffektivt och sårbart för manpads på ett sätt som tidigare ansågs otänkbart. Nej, jag tror inte Indierna är alls glada över att de verkar ha köpt skrot.

Jag noterar också att du inte svarar på min fråga om varför USA skulle hota Indien utan svamlar något obegripligt om sanktioner mot USA istället. Mår du bra?
Citera
2022-03-14, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Den tjetjenska rondellhunden och presidenten Kadyrov påstår sig vara i Ukraina med sina muhammedaner.

https://www.france24.com/en/live-news/20220314-chechen-strongman-kadyrov-says-he-is-in-ukraine

Vi får hoppas att någon duktig prickskytt placerar en kula mitt mellan ögonen på honom. Det skulle kännas så oerhört tillfredsställande!

Tjetjenerna slakta i Ukraina, och de uppgifter vi fått tidigare om våldtäkter och dödande av civila "för nöjes skull" kommer vara rena skämtet mot vad Kadyrov och hans mannar kommer åstadkomma.
Citera
2022-03-14, 06:11
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Tjetjenerna slakta i Ukraina, och de uppgifter vi fått tidigare om våldtäkter och dödande av civila "för nöjes skull" kommer vara rena skämtet mot vad Kadyrov och hans mannar kommer åstadkomma.

Att ta in Kadyrov kan de såklart göra, men då ska Putin inte prata om mänskliga rättigheter eller internationell rätt.
Citera
2022-03-14, 06:12
Medlem
Drooids avatar
Citat:
En fråga bara, är du en av dem som tror Ukraina kommer vinna det här kriget?
Vinna är fel ord. Om Ryssland vill besegra Ukraina så kommer de att lyckas. Fruktansvärda förluster på båda sidor som ett resultat. Troligtvis en hel del krigsbrott också. Men det kommer på lite längre sikt bli Ryssland som kommer att vara den stora förloraren. Putin har gjort ett stort misstag som han nu desperat försöker finna en lösning till. Det ser inte bra ut med en ny wannabe Hitler i Europa.
Citera
2022-03-14, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Rysslands underrättelsetjänst läcker allt detta till dig? Verkligheten är lite mer komplicerad än vad som ryms i manuset för en Hollywoodfilm på två timmar. Fortsätt kolla på filmer du.

Nej till usa som sa exakt hur deta skulle gå till redan innan.
Citera
2022-03-14, 06:16
Medlem
Termos99s avatar
Australien inför nya sanktioner

Australien har tillkännagett nya sanktioner riktade mot ryska affärsmän och deras anhöriga, meddelar utrikesdepartementet.

SVT
Citera
2022-03-14, 06:18
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Samma bilder från bombade sjukhus och skolor.
Bara öde byggnader utan fönster..inget spår av sjukhusutrustning..sängar etc i resterna
Eller i bombad skola..inga rester av skolutrustning eller nåt.
Tomma gårdar..ingenting.
Tror dessa byggnader varit tillhåll för ukrainska soldater.
Det publiceras garanterat propagandabilder/information av Ukrainska myndigheter. Ryssarna gör det samma.
Men i slutändan är det ett av länderna som har startat ett anfallskrig mot ett grannland. Det kan ju inte ens du förneka?
Senast redigerad av Drooid 2022-03-14 kl. 06:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in