2022-03-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vart ska exempelvis "ryska" IKEA och McPutins få sina varor ifrån har de tänkt?

Jag vet inte om ryssarna duger till att snickra ihop delar till Billy Bokhylla.

Som vanligt, ren desperation från ryssarna. Ingen kommer någonsin att vilja investera i Ryssland efter dessa uttalanden.

Ja dom kommer inte att kunna sköta det. Ryssland är kört. Ju längre kriget pågår ju mera kört.

Till och med nedknarkade nazister fungerar bättre än ryssarna nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det här had jag missat!
Ryssland planerar att konfiskera utländska företag som sanktionerar och lämnar ryssland. Böand annat McDonalds, IKEA, H&M mm.
Man vill ju inte ha hundratals arbetslösa på gatorna som skriker.
Det är bara att byta ut ledningen och behålla personalen. Varför inte anställa ännu mer med statliga pengar för att sänka arbetslösheten så att Putin får ännu mer populäritet!

https://www.investmentmonitor.ai/special-focus/ukraine-crisis/russia-nationalise-assets-foreign-companies

Då får putins efterträdare vänta tills det uppfinns nya storföretag som inte bryr sig om risken att få sina verksamheter "plötsligt förstatligade".

Tror inte han är så sugen på att störta för många framtida generationer ryssar än nödvändigt i misär...
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sluta gå på detta! Nu är media desperata går på kvinnor och barn!
Dessutom bryter man mot publicistisk sed att visa dessa bilder. Ska anmäla PON
JÄVLA LÅGT SVENSK MEDIA SJUNKIT

Du menar alltså att den här kvinnan och hennes barn lever idag?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kharkiv verkar inte vara intagit än. Trots att ryssarna försökt sen dag ett.

https://twitter.com/GeorgeTarasenk1/status/1503301250837798913
Citera
2022-03-14, 10:50
Medlem
arbetets avatar
OBS GRAFISKT!

Ukrainska armén beskjuter Donetsk centrum med ballistiska missiler och dödar minst 20 civila:
❗️20 people died and 9 were injured as a result of the strike of the tactical missile "Tochka-U" of the Armed Forces of Ukraine in Donetsk.
https://t.me/intelslava/22307
Citera
2022-03-14, 10:51
Medlem
Citat:
]Vart ska ryss-IKEA och McPutins få sina varor ifrån har de tänkt?
[/b]

Som vanligt, ren desperation från ryssarna. Ingen kommer någonsin att vilja eller våga investera i Ryssland efter sådana uttalanden.
De kan väl köpa från Kina, Indien som alla andra gör.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vissa saker stämmer i videon.

I princip endast USA och viss del NATO har genomfört moderna större flygkampanjer.

Det ryska flygkultur är inte att få kontroll över luften. De har alltid tränat att USA och NATO ska ta kontroll över luften och att deras luftvärn ska hjälpa dem.

Men jag skulle vilja veta hur många piloter de har och hur många de utbildar per år. Ryssarna klarar nog att ha igång 60 procent av deras flyg under en kort tid. 1-2veckor.

Det där med ryska piloter går ju tillbaka ända vägen till Korea-kriget där det amerikanska flygvapnet hade avsevärt sämre flygplan än dom ryska MiG-15 men lyckades ändå sopa på ryssarna då dom amerikanska piloterna helt enkelt var bättre tränade och mer erfarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja antal tillgängliga piloter kan vara viktigt, men Ryssland har av någon outgrundlig anledning använt flyget väldigt sparsamt i Ukraina. Kanske för att loggestiken är svår och att man därför riskerar att skjuta ner egna flygplan.

De här "experten" (mer på WWII plan) har denna video

https://www.youtube.com/watch?v=_WGcfkqzUI4&t=3s
Citera
2022-03-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja men detta visar ju på hur isolerade vi också blivit.
Får hoppas på asiatiska journalister e.l är ju total mediaskugga. Jag tror inte de behandlas dåligt. tvärtom
Är nog lika illa även för asiatiska eller inhemska jonalister, de får nog justera sina reportage rätt bra för att ingen felsägning skall komma ut.
Så tyvärr får vi nog leva i osäkerhet hur det ser ut på den rysska sidan
Citera
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Vart ska ryss-IKEA och McPutins få sina varor ifrån har de tänkt?

Som vanligt, ren desperation från ryssarna. Ingen kommer någonsin att vilja eller våga investera i Ryssland efter sådana uttalanden.

McPutins var ju ett fantastiskt bra namn. Kan bli en snabbmatskedja som serverar rykande varm kålsoppa eller potatissoppa och så en sup till det så man glömmer den grå vardagen för nån sekund.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det här had jag missat!
Ryssland planerar att konfiskera utländska företag som sanktionerar och lämnar ryssland. Böand annat McDonalds, IKEA, H&M mm.
Man vill ju inte ha hundratals arbetslösa på gatorna som skriker.
Det är bara att byta ut ledningen och behålla personalen. Varför inte anställa ännu mer med statliga pengar för att sänka arbetslösheten så att Putin får ännu mer populäritet!

https://www.investmentmonitor.ai/special-focus/ukraine-crisis/russia-nationalise-assets-foreign-companies

Detta har ju hänt i Venezuela. Där har statliga ”McDonalds” inte tillgång till potatis så ”pommesen” är nån slags rötter (finns flera youtubeklipp om detta).

I Ryssland kommer väl statliga donken börja servera McBorsjtj och McStalin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där med ryska piloter går ju tillbaka ända vägen till Korea-kriget där amerikanska flygvapnet hade avsevärt sämre flygplan än dom ryska MiG-15 men lyckades ändå sopa på ryssarna då dom amerikanska piloterna helt enkelt var bättre tränade och mer erfarna.

Träning kan spela roll då ryssarna flyger färre timmar än amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in