2022-03-14, 10:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
USA har redan öppnat förhandlingar med Iran och Venezuela. De vill släppa in dem i värmen igen för att mota Kinas ambitioner att bygga relationer med potentiella allierade.

Iran svarade väl med att bomba en amerikansk militärbas i Irak?
Citera
2022-03-14, 10:20
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Verkar oklart vad deras uppgift är i kriget, var väl bekräftat att en av Kadyrovs närmaste män hade dött.

En inte allt för vild gissning. Är att dom är där för att grisa. Och bara ordet tjetjen brukar sätta fruktan i de flesta.
Citera
2022-03-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Du måste ha sagt att Azov är utplånade ett 10 tal gånge nu
Dom blir ju utplånade varje dag. sjukt med klipp som kommer ut helatiden
Citera
2022-03-14, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det får du fråga ryssen om, men han ljuger.

Jag trodde att någon satt med en bra källa. Piloter är svåra att ersätta i tillräcklig snabb takt i ett modernt krig när man möter en modern motståndare. Det gäller alla länder. Dödligheten kan bli mycket hög eller så flyger man inte. Ex Det är vad Ukraina gör nu.
Citera
2022-03-14, 10:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
En inte allt för vild gissning. Är att dom är där för att grisa. Och bara ordet tjetjen brukar sätta fruktan i de flesta.
Mjo religiösa fanatiker brukar sällan ha gränser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är ingen bra källa. Ge mig en länk eller sidanvisning. Jag gissar efter historisk fakta att kanske 60 procent av flyget kan användas. Hur många utbildade piloter de har vet jag inte. Dock har de färre flygtimmar än till ex USAs. Det är inte katastrof men det lågt. De saknar även simulatorer.

3min samanfattning av varför ryssarna inte klarar av luften (Adam Somthing är sjukt rolig fö)
https://www.youtube.com/watch?v=AVLevneWvaE&ab_channel=AdamSomething
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Iran svarade väl med att bomba en amerikansk militärbas i Irak?

Det var nytt för mig. Men USA vill väl återuppta det gamla avtalet om kärnenergi och på det sättet öppna upp de iranska oljekranarna mot världsmarknaden.

Måste vara jobbigt att söka styra världen.
Citera
2022-03-14, 10:23
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Dom blir ju utplånade varje dag. sjukt med klipp som kommer ut helatiden
Både Azov och Tjetjenierna verkar vara direkta avkommor från Jesus i den grad de blir utplånade för att nästa dag återuppstå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag förstår att många som står på Putins sida i det här hellre hade sett att USA inte blandade sig i invasionen av Ukraina. Men att inte hjälpa ett land som invaderas av en maktgalen diktator hade ju varit klandervärt i sig kan man ju tycka, oavsett ens tidigare historia.

Vad pratar du om?

USA har verkat i Ukraina ett decennium där de har haft sina trupper och vapenarsenal och instruktörer i Ukraina.

Men strax innan den ryska invasionen lämnade Ryssland ett brev till USA om att överge planen man hade om Ukraina vilket ignorerades.

För Rysslands del har man inget att förlora med invasionen. Man trängdes in i ett hörn och ett krig var ett faktum.

Till skillnad från andra krig har ryssarna dock varit mycket återhållsamma med bombningarna i Ukraina och de civila förlusterna är blygsamma.

Gällande Putin så är jag hundra på att han är mindre maktgalen än den galna gubben i Vita huset som har tagit sikte på att förstöra Ryssland både ekonomiskt och politiskt.
Senast redigerad av Ertequsqurttalad 2022-03-14 kl. 10:26.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
En EU ansökan kan gå snabbt iom Ukraina har förberett sig på det nu i x antal år samt att skulle den komma in en dyl ansökan skulle den godkännas snabbt, Har för mig att det varit ett sådant resonemang inne i RU huset om jag nu minns rätt...

Nej Ukraina har många problem, det är för korrupt. De måste reformera väldigt mycket innan de kan gå med.

Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Varför skulle rysktalande i Krim vilja tillhöra Ukraina.

För att de förut bodde i ett liberalt och öppet land och Krim var en turistort. Nu bor de i ett totalitärt land som stängt Krim så det är i princip bara en stor militärbas nu. Krimborna tjänar inga pengar och är helt nedtryckta. Det är mer kontroll där än t.o.m. i resten av Ryssland. Med sanktionerna nu mot Ryssland så blir det ju ännu värre.
Citera
2022-03-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Både Azov och Tjetjenierna verkar vara direkta avkommor från Jesus i den grad de blir utplånade för att nästa dag återuppstå.
Dom hatar varandra. Tjetjenerna är där för att utplåna Azov. Det har dom själva sagt. Alla andra kommer få leva som vanligt igen men inte azov.
Citera
2022-03-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Knarkarna också, t.o.m. knarkarna slåss mot Ryssland.

Ha ha jag glömde ju knarkarna. Det är mycket intressant att ALLA kan förenas mot Ryssarna. Det är helt fantastiskt.

En helt förändrad värld. Och Ukraina visade världen att dödsknarkarnazisterna är goda människor.

Slava Ukraini!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in