2022-03-14, 09:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
In October last year,*Yang and Sullivan held talks*in Zurich, Switzerland, agreeing to bring relations back to the right track.

Citat ur källa.
https://news.cgtn.com/news/2022-03-1...s64/index.html

*

*Kina är redan på gång att införa gynssama avtal med usa igen.

Kina skickar resurser t Ukraina,inte Ryssland.

https://news.cgtn.com/news/2022-03-14/New-batch-of-emergency-humanitarian-aid-from-China-arrives-in-Ukraine-18mrINeug5W/index.html

Vi kommer säkert att se en hel del nya öppningar inte bara emot Kina utan även mot Iran och Venezuela under den närmaste tiden. Att slå mot den ryska ekonomin och energisektorn är överordnat en massa andra ideal.
Citera
Avslutad
Vem säger att det behöver vara Kinas egentliga avsikt.
Jag säger att om Kina levererar vapen till Ryssland så som Ryssland vill så var "avtalen" med USA bara tänkt som skenbara överenskommelser. Släpper Kina ett par hundra avancerade drönare till Ryssland så har vi antingen en ekonomisk stålridå eller ett världskrig att vänta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Det är The Art of War att låtsas vara stark när man är svag - Ukraina, och låtsas som man är svag när man är stark - Ryssland.
Juden Zelensky är en idiot som låter detta pågå, eller så är det det han vill. Trots allt inte hans eget folk som dör.

Ryssland är svagt, annars skulle de inte behöva invadera grannländer för att få igenom sin vilja.

Sedan har ju Ukraina i dagsläget stabiliserat läget på marken. Ryssen avancerar ju egentligen bara i Donbass - kanske för att de accepterat att detta är vad de maximalt kan begära i en fred?
Citera
2022-03-14, 09:35
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det är väldigt fokuserat kring person i Ryssland, ungefär som Stalin, så fort han dog -53 så upphörde den värsta terrorn och Sovjetunionen avstaliniserades snabbt. Därför måste någon klippa Putin, finns väl ingen annan utväg för att få slut på personkulten.

Ja, precis. En liten tröst är att Putin redan är 70 bast. Stalin var 44 år när han kom till makten.
Så Putin har betydligt kortare tid på sig.
Citera
2022-03-14, 09:36
Medlem
Med tanke på det man redan vet om ukrainarnas false flag, skulle det inte förvåna mig om de en dag skjuter av nåt mot tex Polen, skyller på ryssarna, för att blanda in Nato i kriget. Inget förvånar mig längre.
Hur går det för Ukrainas fängelsekunder på fronten tro?
Citera
2022-03-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Med tanke på det man redan vet om ukrainarnas false flag, skulle det inte förvåna mig om de en dag skjuter av nåt mot tex Polen, skyller på ryssarna, för att blanda in Nato i kriget. Inget förvånar mig längre.
Hur går det för Ukrainas fängelsekunder på fronten tro?

Berätta gärna vad vi vet om Ukrainas false flag? Jag känner inte till någon nämligen...
Citera
2022-03-14, 09:39
Medlem
Under tiden medans den gamla sossesvennen i tråden är rädd för putin så lägger Tjetjenerna upp filmer på tillfångatagna ukrainare och tvingar dom säga Ahkmat sila, allahu akbar

https://t.me/RKadyrov_95/1450

Inte ett ställe man vill vara på som vit och västerländsk
Citera
2022-03-14, 09:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland ville erövra Ukraina snarare och Moldavien och på lite sikt baltstaterna.
Pratet om Donbass är bara nonsens.
Tja, lyckas man faktiskt ta hela Ukraina vore det mer praktiskt för dem, men den munsbiten verkar för stor... Moldavien, dock — verkligen??
Citera
2022-03-14, 09:41
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Ja, precis. En liten tröst är att Putin redan är 70 bast. Stalin var 44 år när han kom till makten.
Så Putin har betydligt kortare tid på sig.

Det är farligt att jättebebisen i Kremlin har 6000 kärnvapen att leka med om han blir arg, annars kanske det inte skulle vara så illa.
Citera
2022-03-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vi kommer säkert att se en hel del nya öppningar inte bara emot Kina utan även mot Iran och Venezuela under den närmaste tiden. Att slå mot den ryska ekonomin och energisektorn är överordnat en massa andra ideal.

USA har redan öppnat förhandlingar med Iran och Venezuela. De vill släppa in dem i värmen igen för att mota Kinas ambitioner att bygga relationer med potentiella allierade.
Citera
2022-03-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Under tiden medans den gamla sossesvennen i tråden är rädd för putin så lägger Tjetjenerna upp filmer på tillfångatagna ukrainare och tvingar dom säga Ahkmat sila, allahu akbar

https://t.me/RKadyrov_95/1450

Inte ett ställe man vill vara på som vit och västerländsk
Förmodligen fake news.

Var ju samma med wagner gruppen.

Fake news.

Hur känns de att Ryssland har förlorat inom en vecka?

Alla källor pekar på att Ryssland inte äns fick säga av Kina?
Citera
2022-03-14, 09:42
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det är farligt att jättebebisen i Kremlin har 6000 kärnvapen att leka med om han blir arg, annars kanske det inte skulle vara så illa kanske.

Jag säger som uppfinnaren i Lorry : Tänkte inte på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in