Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Jag har faktiskt lärt mig lite om vad dessa plattjordsguruer hävdar, och deras argument går igen och igen i plattjordsmiljöerna. Kanske är du ett undantag, eftersom du inte vågar föra ett enda argument.
Och här går dina argument igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Du är uppenbarligen helt oförmögen att förstå att mina argument just handlar om jordens beskaffenhet. Det är väldigt konstigt, men det förklarar det mesta.
Ett exempel på hur dina argument går igen och igen. Allas argument gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Du ser den påstådda kurvan när en båt gradvis försvinner bakom horisonten. Du kommer aldrig se det på något annat sätt. Jorden är för stor för det, och du är helt oförmögen att förstå det heller.
Man ser ingen kurva i det fenomenet. Man ser en rak horisont och ett objekt som försvinner nedför horisonten, inget runt är observerbart. Man ser en effekt, varvid du påstår att det beror på en kurva.
Ett påstående helt utan bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Det finns en verklig värld där ute. Du bör se den direkt och inte bara via videor. Prova en gång om det inte redan är för sent.
I exemplet ovan illustrerar du hur jag gör just det. Jag ser ingen kurva för att ingen kurva är synlig.
Det är du som tittar för mycket på Dubay och grabbarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Jag försökte starta en diskussion där du förklarar var du tycker att jag har fel, men som vanligt kom du inte med ett enda argument.
Du vill ha en diskussion där du får mig att godta att en rak horisont i själva verket är en kurva, samtidigt som du säger att jag aldrig kommer att kunna se kurvan. Du förstår såklart logiken i mitt argument men du vill inte, du är känslomässigt kopplad till den runda jorden.
Du tror på den runda jorden, vilket lustigt nog är det just vad konspirationens kärna är. Att hindra dig att tro på det osedda. Att hindra dig från att kontrollera din egen verklighet genom att använda din födslorätt om tron på det osedda emot dig.