2022-03-14, 00:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Det är en knepig situation denna. Åt ena sidan har vi en marionett som är styrd av USA.
Jag tror att du är fel ute här. Putin styrs inte av USA utan är en diktator som sett till att mörda eller bortföra alla oliktänkare. Han har tillsatt före detta KGB-agenter på alla väsentliga poster för att kunna ha full kontroll själv. Det är därför han klarar att hålla sig vid liv trots att han håller på att köra hela Ryssland åt helvete.
Citera
2022-03-14, 00:19
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Kraven är helt orimliga! Ukraina kommer aldrig gå med på detta. Om en månad är ryssland bankrutt!
Ryssland är redan bankrutt, det som levereras är från lagret. När det är tömt finns ingen påfyllning. Ge det en till två veckor. De vågar inte ens öppna upp sin börs, eller förhalar, som det heter.
Citera
2022-03-14, 00:21
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Du menar som Kuba var "mer eller mindre USA-vänliga" fram till 1959? Och att Ukraina, liksom Kuba, är alliansfria stater? Jämförelsen med Kuba är inte så dum ändå. Men du verkar ha fått det om fäfoten. USA höll det ingångna avtalet, ryssland bröt det. Ganska enkelt faktiskt.

Nej Kuba var i praktiken en bordell och fungerade som tillflyktsort för amerikanska storföretag. Dvs batista-regimen
Citera
2022-03-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Bara hålla tummarna det är sant. 200 fordon utslagna. Obekräftat än:

https://twitter.com/Cornubot/status/1503133350470590476?t=44dKzyv8r6wQXKC0APFTEA&s=19

Många ryssar har antagligen dött om det är omkring 200 fordon utslagna. Det ser ut som en militär katastrof.

Rykten brukar stämma ganska bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Kraven är helt orimliga! Ukraina kommer aldrig gå med på detta. Om en månad är ryssland bankrutt!

Tyvärr tror jag att Ryssland tagit med mycket mer än man tror i beräkningarna. Läser att många här tror att Ryssland inte förväntade sig något motstånd. Att Rysslands arme är inkompetent osv. Detta är enligt mig naiva förklaringar för att man inte har hela bilden.

Ryssland känner till den ukrainska armens förmåga mer än något annat land. detta krig var planerat långt i förväg. Ryssarna kände till att NATO-vapen forsade in i Ukraina, de visste att NATO-instruktörer var på plats. Kanske därför de kände att de inte kunde vänta mer med denna operation.

De har planerat för ett långt krig då de ser att det är det USA vill.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bara att genom att länka till TASS så vart hela argumentationen diskvalificerad.

Ukraina har inte bombat och skjutit civila. Vad har det dött 340 civila någonting åt det hållet under 8 år ryssen ockuperat ukrianska territorium.

Njaa, inte riktigt sant.
https://files.catbox.moe/gyc2tv.mp4
Citera
Medlem
allegragellers avatar
” Russia's biggest rapper, Morgenshtern, just released an anti-war music video, featuring a Ukrainian mother relaying the hell of Putin's airstrikes.”

https://youtube.com/watch?v=lX0TPbCSAbM&feature=share
Senast redigerad av allegrageller 2022-03-14 kl. 00:24.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bara att genom att länka till TASS så vart hela argumentationen diskvalificerad.

Ukraina har inte bombat och skjutit civila. Vad har det dött 340 civila någonting åt det hållet under 8 år ryssen ockuperat ukrianska territorium.
Om du hade makten att diskvalificera press eller yttrandefriheten kanske.

Det har tyvärr dött mycket många fler civila än så, och det har i regel varit den Ukrainska sidan som skjutit och bombar ihjäl civila på separatisternas sida i Donbassområdet. Men nu kanske de till och med har börjat avrätta civila på områden som de själva kontrollerade i Donbass.
Citera
2022-03-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror att du är fel ute här. Putin styrs inte av USA utan är en diktator som sett till att mörda eller bortföra alla oliktänkare. Han har tillsatt före detta KGB-agenter på alla väsentliga poster för att kunna ha full kontroll själv. Det är därför han klarar att hålla sig vid liv trots att han håller på att köra hela Ryssland åt helvete.

Jag tror att du som vanligt är ute ock cyklar igen.
Citera
2022-03-14, 00:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Ryssland har väll förlorat 20%-40% av sin armé om 3 dagar. De börjar nog bli sugna på ett avslut och kunna rotera sina förband inför nästa krig…

Jag tror inte att de förlorat 40-80000 man.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungleBONGOS
Kan kriget vara över om 2-3 dagar? Om jag uppfattade det rätt. Kan ha missuppfattat det helt dock.
https://mobile.twitter.com/christogrozev/status/1503004404911325185

Skulle ju vara önskvärt men.., jag tror att ryssarna håller på och försöker dra en "fotbollsfint" utav något slag.

Jag tror inte på det pga :

-Ryssarna har börjat och bomba läger nära den Polska gränsen..(vapenleveranser)
-Häromdagen var det även snack om att vitryssarna skulle gå in..
-Skall vara prat om förstärkningar (ryska dvs) ända ifrån andra sidan riket..(o de börjar närma sig snart)

Tror inte ryssarna är ärliga, man vill vinna tid.., och undvika flera vapenleveranser ifrån väst. Men jag vet ju inget så tiden får visa..
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Bara hålla tummarna det är sant. 200 fordon utslagna. Obekräftat än:

https://twitter.com/Cornubot/status/1503133350470590476?t=44dKzyv8r6wQXKC0APFTEA&s=19
Hoppas hoppas!
Ryssland är hårt ansatta, de rekryterar sluskar, från alla råtthål i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in