2022-03-13, 22:57
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Det står i tidningarna att förstår sig påarna att tror att ryssarna kan börja använda biologiska och kemiska vapen så vad har ryssarna för vapen , smittkoppor , influensa , vx , galna kosjukan , eller senapsgas , skulle va kul och veta vad ryssarna har för något
Citera
2022-03-13, 22:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Sovjet finns inte längre.

Nä förstår att det nänns jobbigt. Fast ryssland nu är som en beta version av Sovjet. Sovjet 2.0 fast varken lika stark och mäktigt!
Citera
2022-03-13, 22:58
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Att Ukraina blir neutral, erkänner Krim och Donbass är orimliga krav?
Ryssland ska skita i vilka eventuella allianser en annan suverän stat ingår i. Håller du inte med så kräver jag att att du håller dig neutral i frågan
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Krim däremot är bara att släppa iden om.
Beror nog helt på hur det läggs upp, ex Sevastopol förblir ryskt, UA tar resten etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Att Ukraina blir neutral, erkänner Krim och Donbass är orimliga krav?

Är det de nya kraven eller försöker du ljuga om de gamla?
Citera
Medlem
Men jag tror att vi alla kan vara överens om att resultatet av förhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina kommer att resultera i:

- Ukraina kommer att förbli neutrala, d.v.s. inte söka NATO medlemsskap
- Ukraina erkänner Donetsk och Luhansk som självständiga regioner
- Ukraina erkänner Krim som en del av Ryssland

Gissar att allt blir bekräftat under nästa vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Krim har röstat för att frigöra sig från Ukraina och Ryssarna har sin flotta i sevastopol. Ser inte att Krim ska vara en del av Ukraina längre. Ryssland kommer aldrig att släppa Krim.

Dom kunde ju ingå ett arrendeavtal för hela Krim. Varför skulle det vara så orimligt? Nikita Chrustjov gav ju Krim till Ukraina under tidigt 1950-tal och två grannstater borde kunna komma överens.

USA betalar ju hyra till Cuba beträffande Guantanamo. Och USA kunde köpa hela Alaska av tsar-ryssland.
Citera
2022-03-13, 22:59
Medlem
Kina har tackat nej till Ryssland.

Ännu en stor nyhet som relaterar till att Ryssland är körda.

Senior Chinese diplomat Yang Jiechi will meet U.S. National Security Advisor Jake Sullivan in Rome, Italy, on Monday, according to Chinese Foreign Ministry spokesperson Zhao Lijian.

The two sides will exchange views on China-U.S. relations as well as international and regional issues of common interest, he said.

In October last year,*Yang and Sullivan held talks*in Zurich, Switzerland, agreeing to bring relations back to the right track.

https://news.cgtn.com/news/2022-03-13/Senior-Chinese-diplomat-to-meet-Sullivan-in-Rome-18nktedDs64/index.html
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Jag menar att det inte är osannlikt om de är födda i de östra delarna av Ukraina. Jag har aldrig förnekat att det finns ryska nazister. Även om jag tycker att det är konstigt. Precis som att jag tycker att det är konstigt att det finns Norska nazister. Men vad jag vet är varken norska eller ryska nazister delar i interna säkerhetsstyrkor som terroriserar civila.
Även finnar har nynazister. Sen är det inte så konstig att det finns ryska nazister för under Operation Barbarossa hade nazisterna över en miljon ryssar på sin sida.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Det står i tidningarna att förstår sig påarna att tror att ryssarna kan börja använda biologiska och kemiska vapen så vad har ryssarna för vapen , smittkoppor , influensa , vx , galna kosjukan , eller senapsgas , skulle va kul och veta vad ryssarna har för något
Stridsgas är värdelöst mot trupp med skyddsmask och lite träning.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja alltså, det är 70% etniska ryssar som bor där (även om det beror på inflytt av ryssar under kejsardömet Ryssland och soviettiden). Anledningen till att man annekterade krim rätt av är nog att man aldrig tänker släppa halvön. (Till skillnad från donbasrepublikerna). Om jag var Ukrainas regering skulle jag skita i krim, men om man erkänner det som ryskt lär man få problem med diverse nationalister. Jag tror det kan landa i att man på något sätt låter ryssarna behålla krim men att man på något sätt slingrar sig ur att regelrätt erkänna det som ryskt.
Låter jävligt svettigt och konstigt, men vem vet. Har i alla händelser fått uppfattningen att Krim inte är en punkt där Ukraina tänker stå på sig — alltså ingenting det står och faller med. Kan det bli Krim till Ryssland och ukrainska löften om att stå utanför NATO, tro? Vad ryssarna tvingas avstå eller lova vete sjutton. Ruggigt dyrt lär det bli. De har ju inte så mycket att släppa. Lämna Ukraina och skita i Donbass, kanske.
Citera
2022-03-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När ryska styrkorna drar sig tillbaka om 3 veckor, enligt min bedömning, kommer Ukrainska styrkor ändå att tillfoga dom förluster. DETTA BLEV BARA FÖR MYCKET!!!

Varför placerar EU miljontals flyktingar i permanenta hem över hela Europa...Om detta nu kommer att vara över om 3 veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in