2022-03-13, 22:48
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
EU/NATO/USA kan inte göra ett skit åt den saken och kommer inte göra ett skit åt saken. Sanktionerna är övergående.

Nja övergående! Torde hålla på i typ 50 år eller så!

Det här kriget kommer att sänka Sovjet på riktigt!
Citera
2022-03-13, 22:49
Medlem
Citat:
George W Bush, skulle det bli Butler då?

Om du tycker han liknade Hitler som var sinnesförvirrad, avskedade Generaler och spionchefer på löpande band och gömde sig i sin bunker omgiven av livvakter, så ja, varför inte.
Citera
2022-03-13, 22:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikavix833
Detta krig handlar för ryssarna om att de vill ha inflytande och kontroll av Ukrainas territorium och naturresurser, inget annat.

Snacket om NATO är endast retorik. Ryssland har mängder med kärnvapen och en enorm ubåtsflotta, man är knappast rädda för att NATO skulle invadera Rysslands "core territory". Man har dessutom redan NATO på betydligt farligare avstånd än Ukraina iom de baltiska staterna.
Ryssland ville ha Ukraina och Vitryssland, nu gick inte det och Putler kan inte bara packa ihop och åka hem.
Således måste han vinna något, sen om det som vinns är nonsens skiter han i. Det handlar om att få något som går att spinna.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kan vara så att det finna civila som man inte vill ha ihjäl. Men nazisterna gör sitt bästa för att hålla kvar civila. Vad ska man säga. Katastrof. Zelensky bär skulden.

Har du missat den där lilla grejen att det är Ryssland som har invaderat?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Skilj på Sovjet som Ukraina tillhörde och Ryssland under Putin. Sovjet upplöstes på fredlig väg. Ryssland är på väg att implodera genom att galningen inte begriper skillnaden på mitt och ditt.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag tror den lösningen hade funkat förr, men svårt att bara backa från en annektering. De släpper inte krim, men "donbassrepublikerna" skiter man nog i

Förmodligen. Dock tycker jag inte det är orimligt om Ukraina avstår Krim. Dock är ju hela kriget uppbyggt på rysk hemmaplan att man skulle rädda bönderna i Donbas och de har ju erkänt dessa som områden som självständig. Skulle vara oerhört svårt för Ryssarna att släppa det.
Citera
2022-03-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det bara jag som slutar läsa inlägg som inte kan skriva Putin?

Ja, du och de som stödjer ryssarnas invasion av Ukraina.
Citera
2022-03-13, 22:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det bara jag som slutar läsa inlägg som inte kan skriva Putin?

De som använder den beteckningen har inte fattat att det är verklighet. Deras inlägg är inte värda att läsa.
Citera
2022-03-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
3 veckor, nu när man börjar kika på facit!

Jag tror kriget Ryssland för mot Ukraina är slut inom 7 dagar, ryska befolkningen kommer få leva under misär i årtionden för det Putte saboterade på lite drygt 3 veckor. Rysslands befolkning kommer förbli dom fattigaste människorna på norra jordklotet.

Jag hoppas verkligen inte Ukraina går med på någonting med den falske Putin, han kan max få retirera sina trupper utan att bli beskjuten!

Putin måste bort. EU och USA kan inte samarbeta med honom. Det går inte att sluta avtalsom håller med denna regim.
Jag har ingen bra formel. Jag tror faktiskt att Ukraina vill ha ut mer av en överenskommelse än vad som just nu erbjuds, trots att även Ukraina lider svårt, svårast eftersom det är på ukrainsk mark. När ryska styrkorna drar sig tillbaka om 3 veckor, enligt min bedömning, kommer Ukrainska styrkor ändå att tillfoga dom förluster. DETTA BLEV BARA FÖR MYCKET!!!
Citera
2022-03-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nej, dom har gått in med vapenmakt i Luhansk och Donetsk och stöttat rebeller. Förstår du inte själv hur patetisk du ser ut när du så uppenbart utelämnar Krim från diskussionen?

Krim har röstat för att frigöra sig från Ukraina och Ryssarna har sin flotta i sevastopol. Ser inte att Krim ska vara en del av Ukraina längre. Ryssland kommer aldrig att släppa Krim.
Citera
2022-03-13, 22:53
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Skilj på Sovjet som Ukraina tillhörde och Ryssland under Putin. Sovjet upplöstes på fredlig väg. Ryssland är på väg att implodera genom att galningen inte begriper skillnaden på mitt och ditt.

Skulle skrivit sovjet 2.0 istället!
Citera
2022-03-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Sovjet finns inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in