2022-03-13, 22:24
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska källor hävdar att ett avtal mellan Ryssland och Ukraina är bara dagar bort.
Stämmer det så lär ryssarna blöda rejält i UA och sanktionerna hotar att knäcka ryggen på Putlers regim.
Kan Zelensky lovat att avstå Nato men fått Ryssland att gå med på ett EU-medlemskap?
Om ryssen ska gå med på eld upphör gissar jag att de behåller Krim och de där två andra områdena, och att Ukraina förbinder sig att inte gå med i Nato eller EU. Kan inte se att Putin kan gå med på mindre efter denna insats
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Ja och vi vet inte vad för typ av amo de saknar det finns ju en hel del att välja på.

Ja, onekligen, men är det något slag av finkalibrigt så kommer jag skratta mig harmynt. Låt gå för kryssningsrobotar och kanske raketartilleri för det är dyra grejer och vi vet nu att Ivan haft något av en skyltfönsterarmé. Luftvärnsrobotar kunde man kanske också köpt om de hade haft en fiende med en massa flyg, men vanlig AK- och ksp-ammo? 😆 Det låter ju bara för jävla dumt och de måste ju ha haft Sovjetisk surplus utav helsike.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Källa?

Fan vad gött.

Då hade amerikanska underrättelse tjänsten rätt.

Kina har därmed nekat Ryssland pengar å satsar på eu.
https://mobile.twitter.com/christogrozev/status/1503004404911325185
Citera
2022-03-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ryska källor hävdar att ett avtal mellan Ryssland och Ukraina är bara dagar bort.
Stämmer det så lär ryssarna blöda rejält i UA och sanktionerna hotar att knäcka ryggen på Putlers regim.
Kan Zelensky lovat att avstå Nato men fått Ryssland att gå med på ett EU-medlemskap?

Inte för jag har någon vidare koll, men börjar det inte med stillestånd?
Det är väl demilitariseringen som är stötestenen, har diktatorn släppt det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ryssen ska inte lägga sig i andra länders inre säkerhet!

Vare sig du vill det eller inte så har Ryssland sin intressesfär och USA har sin och Kina har sin med Taiwan. Gilla läget.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi får grubbla i natt mellan sömnperioderna, hur Ryssland kunnat skjuta upp sin ammunition efter bara 18 dagar. Det är nog ändå så att soldaterna får ett visst antal patroner att hushålla med.

Det kan också vara någon annan teknisk utrustning som dom saknar.

Jag tror att striderna snart övergår i ställningskrig. Inringningen av Kiev kommer inte att lyckas och förr eller senare kommer ukrainska stridsgrupper att slå ryssarna.

Skall vi ge det 3 veckor till?
Har du inte sett 'Enemy at the gates' ?

"The one with the rifle shoots, the other follows. When the one with the rifle gets killed, the one who follows picks up the rifle and shoots!"
Citera
Medlem
Citat:

Sett det. Vi får se om det stämmer.
EU men inget Nato låter som en rimlig kompromiss.
Frågan är Donbass. Att släppa den separatistkontrollerade delen som ändå inte vill vara en del av Ukraina längre borde man lätt kunna göra men den Ukrainakontrollerade delen där folket till massiv majoritet vill tillhöra Ukraina måste man ju svårligen kunna ge bort.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Alltså en del härinne är fan infekterade i huvudet som på fullaste allvar håller på Putin. Ni förstår inte ens att otroligt många ryssar lever väldigt fattigt och är helt indoktrinerade av Putins regim. De flesta äldre ryssar ser inte på något annat än rysk statsmedia, med några få undantag.

Ryska soldaterna har knappt så de klarar sig på de usla lönerna, han förtrycker sitt eget folk och njuter tillsammans med oligarkerna över de miljarder man har lurat det ryska folket på.
Hade Ryssland varit ett fritt land där folket hade det bra, kunde uttrycka sina åsikter utan att det fick konsekvenser, då hade inte Putin suttit där han sitter, det kan jag nästan lova.

Fortsätt att hylla Putins agerande, för ni visar också hur mycket ni fullständigt skiter i hur det ryska folket har det egentligen. Min styvfar existerar enbart på grund av att hans pappa var den enda i familjen som klarade livhanken när han gömde sig i en garderob i deras hem i S:t Petersburg, då resten blev avrättade av ryssarna, hans syskon och föräldrar. Han fick hjälp att fly till Finland och blev adopterad av en svensk familj i Norrland. Ni som uttalar er och hejar på Putin vet fan ingenting.

Nu har jag sagt mitt för stunden, varsågod och kräks vidare då det är ett fritt forum, tur att vi bor i ett fritt land vad gäller åsiktsfrihet, eller hur.
Citera
2022-03-13, 22:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Frågan är hur länge sanktionerna gäller, i så fall. Det är nog många statsmän som anser att Ryssland ska betala ett högt pris under lång tid framöver trots att ryssarna kanske bara uppnår ett av sina mål: att hålla Ukraina utanför NATO. Låter som en rätt fair deal och bra kompromiss, om vi tar rysk säkerhetspolitik i beaktande, men så kommer skuldfrågan in i bilden. Och så vidare.
Citera
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ryssarna blir galna på grund av mcdonalds.

Källa.

https://twitter.com/maxseddon/status/1503048215888867333?t=rDN8p__Tj2lodykLbTeOig&s=19

Haha han kan nog må bra av att inte äta mer McDonalds endå, väst har förmodligen förlängt hans liv med ett par år.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den där snubben var rejält fet. Det är för hans eget bästa att Donken stänger.

Ja faktiskt där har vi någon som gynnas av alla sanktioner de är få men de finns de med i Ryssland ännu bättre blir det när brödköerna öppnar så han får leva på limpa och vodka för en skottkärra med rubel.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Källa.
https://news.cgtn.com/news/2022-03-08/Xi-holds-video-summit-with-Macron-Scholz-18eLQfrEO0E/index.html

Oops, dags att utropa seger och åka hem med det man har kvar innan pappa blir arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in