2022-03-13, 22:10
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ja om man ber kina om ammo osv så är det ju inte bra för putin.

Hoppas Kina ger Ryssland kalla handen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så du känner en panslavisk samhörighet med Ukraina. Personligen tycker jag att Sverige inte lägga sig i överhuvudtaget. Andra världskriget strategin är mycket bättre.
Putins krig är redan körd.

China har redan tecknat nya avtal med eu om framtiden.
Citera
Medlem
Inget mars 2022-konto som kan kommentera nyheten om tomma hyllslådor?
Citera
2022-03-13, 22:11
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Så du känner en panslavisk samhörighet med Ukraina. Personligen tycker jag att Sverige inte lägga sig i överhuvudtaget. Andra världskriget strategin är mycket bättre.

Men du lägger dig ju i hela tiden med ditt tjat om nazister. Håll käften annars.
Citera
Medlem
Citat:
Civila hade kunna evakueras. Ukriainska soldater (nazister) valde att använda kvinnor och barn som sköldar.

Rysk fascistpropaganda.
Det är de ryska fascisterna som dödar kvinnor och barn. Hade de inte velat döda kvinnor och barn i Mariupol så hade de inte anfallit staden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej

Ja

Varför tror du världen i stort inte erkänt Krim eller donbass för den delen….

Jag är medveten om det, ville bara informera dig hur Putin ser på saken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag stöttar Ukrainas frihetskamp men jag går inte över till önsketänkande. Om det är sanning så skulle det reta världsopinionen om Kina verkligen förser Ryssland med vapen just nu.

Jag tror faktiskt att Kina vill ha lugn och ro och köpa in sig i västerländsk teknologi och inte stödja Ryssland med mer än i ord.
Kina har redan det mesta av västs intellektuella rättigheter antingen frivilligt överlämnade eller kopierade. Varje utländskt bolag som har en kinesisk verksamhet måste ge upp känslig information till staten för att ens få vara verksamma där.
Därför tror jag också sanktioner på Kina som dom vi sett på Ryssland vore svårt, rent av omöjliga.
Frågan är om Kina ens ser Ryssland som en nyttig allierad. Det är ju enligt prognos bara runt 8-10 år kvar tills Kina övertagit USA som största ekonomi i världen.
Jag tror Ryssland får dissen av Kina.
Citera
Medlem
Ryssarna blir galna på grund av mcdonalds.

Källa.

https://twitter.com/maxseddon/status/1503048215888867333?t=rDN8p__Tj2lodykLbTeOig&s=19
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Civila hade kunna evakueras. Ukriainska soldater (nazister) valde att använda kvinnor och barn som sköldar.

Jag förstår att det inte finns mycket att vinna genom att diskutera detta med någon som hämtar sin information från Bitchute och har en profilbild på Alex Jones men, man har försökt evakuera civila från Mariupol i över en vecka men misslyckats på grund av rysk aggression. Utöver detta så ska du veta att det helt enkelt finns civila som inte vill lämna sin bostad på grund av diverse anledningar. Att det är Ryssland som försatt civila liv i fara kan inte ens du motsätta dig då det är Ryssland som påbörjat konflikten - eller var det Azov som gjorde det nu också?
Citera
2022-03-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Men du lägger dig ju i hela tiden med ditt tjat om nazister. Håll käften annars.

Det är ju dom som håller Mariupol.
Citera
2022-03-13, 22:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssland har stängt av Instagram nu vid midnatt. Är det för att befolkningen inte ska kunna kommunicera eller vad fan är meningen med det kan man undra. Då måste man väl stänga av internet helt.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1503112642159955968
Citera
2022-03-13, 22:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ryska armen evakuerar civila som beskjuts av Azov i Mariupol. Nazisterna i Mariupol är fega svin som använder civila som sköldar. Men snart ligger samtliga ett par meter under jord.

https://www.bitchute.com/video/9uY2swkSKHMu/

Här har ni era Azov nazister som ryssarna på ett hedervärt sätt tar hand om.

https://www.bitchute.com/video/1f7vvf4jTjPn/

Fasen vad du håller på, är ju bara några fotbolls huliganer från Schaktar Donetsk som håller på. Typ 200 st eller nått sånt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in