2022-03-13, 22:02
Medlem
https://news.cgtn.com/news/2022-03-08/Xi-holds-video-summit-with-Macron-Scholz-18eLQfrEO0E/index.html

Citat ur artikeln ifrån idag.

China's development will create broader space for China-EU cooperation, Xi said, adding that the two sides must, under the principle of mutual benefit and win-win, further deepen green and digital partnerships as well as practical cooperation in various fields.

Tror ej Kina hjälper Ryssland.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
https://uscnpm.org/2022/03/12/hu-wei-russia-ukraine-war-china-choice/

intressant analys skriven av en Kinesisk vice ordförande på Public Policy Research Center of the Counselor’s Office sedan översatt till engelska.

Analyserar konflikten och vad kinas strategiska val kan bli
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Kan inte Putin få lite ammo av sin stalinistiske knähund i Vitryssland då? Eller har dom också slut kanske....
Putin kanske redan tömt förråden i Vitryssland?
Citera
2022-03-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag stöttar Ukrainas frihetskamp men jag går inte över till önsketänkande. Om det är sanning så skulle det reta världsopinionen om Kina verkligen förser Ryssland med vapen just nu.

Jag tror faktiskt att Kina vill ha lugn och ro och köpa in sig i västerländsk teknologi och inte stödja Ryssland med mer än i ord.

Jag ser heller ingen anledning till att dom skulle göra det, men ska Ryssland kunna producera fler kryssningsmissiler måste Kina leverera delar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det är så kul hur hela propagandamaskineriet går igång samtidigt, det börjar med någon lögntidning i US som sedan i illfart sprider sig som en löpeld i väst, Aftonbladet, Expressen, flashback

Som någon skrev igår på twitter:
Det ryska propagandan är verkligen otroligt primitiv jämfört med den amerikanska, som har alla betydande mediehus i hela västvärlden i ryggen.

I väst sker propagandaspridningen liksom organiskt. Där behövs inga order från högsta ort om vilka ord som får eller inte får användas. Minsta lilla nyhetsjournalist förstår intuitivt sin plats i maskineriet.
Kinas ledare ska i veckan träffa eu för att diskutera framtida handel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryska armen evakuerar civila som beskjuts av Azov i Mariupol. Nazisterna i Mariupol är fega svin som använder civila som sköldar. Men snart ligger samtliga ett par meter under jord.

https://www.bitchute.com/video/9uY2swkSKHMu/

Här har ni era Azov nazister som ryssarna på ett hedervärt sätt tar hand om.

https://www.bitchute.com/video/1f7vvf4jTjPn/

Det är ryssarna som dödar kvinnor och barn i Mariupol därför att de vill döda kvinnor och barn där. Hade de inte velat döda kvinnor och barn i Mariupol så hade de inte anfallit staden.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Stämmer det att Ryssland bett om vapenleveranser från Kina för att de har ont om ammo och annat, så är det bäst att de försöker göra en fredsdeal med Ukraina och drar sig ur.

Detta ska vara världens 2:a starkaste militärmakt.

De är lång ifrån 2a starkaste. Sudan har bättre försvar än ryssarna.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Ryssland som suger av Kina och tigger pengar och ammo. Som en annan användare skrev. Korthuset håller på att rasa.

Men jag kommer sova gott inatt. För en gång skull är måndagen inte så jobbigt.

Ryssland har inga pengar kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag blir ledsen när jag hör detta. De är alltså nummer 2 i världen på oljeproduktion. Men får inte fram tillräckligt med diesel till sina lasbilar.

De har tillverkat 175 miljoner kalasjnikov...men har ändå inte förmåga att tillverka ammunition. Märkligt land.

Du glömde att nämna att dem producerade världens längsta stillastående konvoj.
Citera
2022-03-13, 22:04
Medlem
Ja om man ber kina om ammo osv så är det ju inte bra för putin.
Citera
2022-03-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det är ryssarna som dödar kvinnor och barn i Mariupol därför att de vill döda kvinnor och barn där. Hade de inte velat döda kvinnor och barn i Mariupol så hade de inte anfallit staden.

Civila hade kunna evakueras. Ukriainska soldater (nazister) valde att använda kvinnor och barn som sköldar.
Citera
2022-03-13, 22:05
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det är så kul hur hela propagandamaskineriet går igång samtidigt, det börjar med någon lögntidning i US som sedan i illfart sprider sig som en löpeld i väst, Aftonbladet, Expressen, flashback

Som någon skrev igår på twitter:
Det ryska propagandan är verkligen otroligt primitiv jämfört med den amerikanska, som har alla betydande mediehus i hela västvärlden i ryggen.

I väst sker propagandaspridningen liksom organiskt. Där behövs inga order från högsta ort om vilka ord som får eller inte får användas. Minsta lilla nyhetsjournalist förstår intuitivt sin plats i maskineriet.

Länka tweeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in