Citat:
Ursprungligen postat av
Skrattarhaha
https://www.expressen.se/nyheter/svenska-frivilliga-mitt-i-ryska-attacken/
”Jag lever. Efter nattens bombningar, mot vår bas som totalförstördes. Flertalet döda och totalt kaos rådde. Mitt uppdrag var att försvara och skydda västerländska soldater på plats för att redan i dag egentligen åka till Kiev. Uppdraget inställt som ni förstår.
Mitt nya uppdrag är att ta ut och hjälpa, för och främst skandinaviska medborgare till trygghet.”
Hahahaha, det var inte så roligt längre när fienden har artilleri eller flygvapen 🤣🤣
Endast i Sverige blir en desertör hyllad som hjälte 🤡
1. Det är alltså inte riktiga svenska militärer som visas upp i svensk TV som "svenska frivilliga", utan det är städare, nynazister (dessa får endast tjänstgöra i den svenska försvarsmakten med goda referenser avseende laglydighet och ånger i de fall de är dömda för mindre brottslighet (10 år eller lägre i straffskalan)), arbetslösa och skådespelare.
1.1. Inte en enda av de som visats upp synes ha gjort en fullständig militär utbildning, eventuellt hemvärnets 3 veckors eller 3 månaders utbildning.
2. Ukraina har ett logistik problem i att Ryssland i princip kontrollerar hela deras territorium. Det kanske inte är desertering utan ett avtalsbrott utan avtalsmotpart.
3. Nu är det färdigflashbackat.