2022-03-13, 21:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hur var de under Stalin eran?

Fabrikerna var undermåliga.
Mja nu ska vi nog inte vara allt för hårda. Sovjetisk produktion under andravärldskriget var rätt omfattande och överraskade Tyskland vid flera tillfällen speciellt när det kom till stridsvagnar vilket även är en av anledningarna till att Ryssland har en så nostalgisk inställning till just stridsvagnar.
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det märkliga är att inte Ryssland har större möjlighet att producera ammunition själv.

Vad behövs, mässing till patroner och lite krut? De borde ha råvaror och fabriker till detta, fattar ingenting,. tillverkar de kalasjnikov, men inga kulor.

Ryssland är så jäkla in effektivt och korrupt så det kan inte ens tillverka nyckelringar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tror jag dör av skratt så Ryssland är nu Kinas lilla bitch det gick fortare än vad man hade räknat med fantastisk nyheter

Ryssland bankrutt och slut på vapen och nu får man vresa upp röven på alla 4 för XI. Man får väl ta sälja av halva Sibirien nu till Kina.

Ryssland har väl länge varit beroende av Kina, dem öppnar ju upp naturgasanläggningar och annat där, dem ser Ryssland som deras lilla investeringsland. En provins i Kina har väl högre BNP än Ryssland.
Citera
Medlem
Ryska armen evakuerar civila som beskjuts av Azov i Mariupol. Nazisterna i Mariupol är fega svin som använder civila som sköldar. Men snart ligger samtliga ett par meter under jord.

https://www.bitchute.com/video/9uY2swkSKHMu/

Här har ni era Azov nazister som ryssarna på ett hedervärt sätt tar hand om.

https://www.bitchute.com/video/1f7vvf4jTjPn/
Citera
Medlem
Stämmer det att Ryssland bett om vapenleveranser från Kina för att de har ont om ammo och annat, så är det bäst att de försöker göra en fredsdeal med Ukraina och drar sig tillbaka helt och hållet.

Detta ska vara världens 2:a starkaste militärmakt.
Senast redigerad av PackMan123 2022-03-13 kl. 22:03.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Bästisar.
Bästisar när det gäller vad?
Citera
2022-03-13, 22:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tror jag dör av skratt så Ryssland är nu Kinas lilla bitch det gick fortare än vad man hade räknat med fantastisk nyheter

Ryssland bankrutt och slut på vapen och nu får man vresa upp röven på alla 4 för XI. Man får väl ta sälja av halva Sibirien nu till Kina.

Kina är nog fullt upptagen med att jaga covid det är nedstängningar för fullt nu och vill linte ha ytterligare problem på halsen.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Ryssland har begärt hjälp med militär utrustning från Kina, rapporterar*Washington Post*och*Financial Times*med hänvisning till amerikanska myndighetskällor. Förfrågningar har gjorts sedan invasionen den 24 februari.

Dags bojkotta Kina?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hur var de under Stalin eran?

Fabrikerna var undermåliga.

Jag blir ledsen när jag hör detta. De är alltså nummer 2 i världen på oljeproduktion. Men får inte fram tillräckligt med diesel till sina lasbilar.

De har tillverkat 175 miljoner kalasjnikov...men har ändå inte förmåga att tillverka ammunition. Märkligt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Självklart ska vi lita på en annonym amerikan som pratat med en ljug tidning.

Herregud.

Det är så kul hur hela propagandamaskineriet går igång samtidigt, det börjar med någon lögntidning i US som sedan i illfart sprider sig som en löpeld i väst, Aftonbladet, Expressen, flashback

Som någon skrev igår på twitter:
Det ryska propagandan är verkligen otroligt primitiv jämfört med den amerikanska, som har alla betydande mediehus i hela västvärlden i ryggen.

I väst sker propagandaspridningen liksom organiskt. Där behövs inga order från högsta ort om vilka ord som får eller inte får användas. Minsta lilla nyhetsjournalist förstår intuitivt sin plats i maskineriet.
Citera
2022-03-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
https://www.expressen.se/nyheter/svenska-frivilliga-mitt-i-ryska-attacken/

”Jag lever. Efter nattens bombningar, mot vår bas som totalförstördes. Flertalet döda och totalt kaos rådde. Mitt uppdrag var att försvara och skydda västerländska soldater på plats för att redan i dag egentligen åka till Kiev. Uppdraget inställt som ni förstår. Mitt nya uppdrag är att ta ut och hjälpa, för och främst skandinaviska medborgare till trygghet.

Hahahaha, det var inte så roligt längre när fienden har artilleri eller flygvapen 🤣🤣

Endast i Sverige blir en desertör hyllad som hjälte 🤡

1. Det är alltså inte riktiga svenska militärer som visas upp i svensk TV som "svenska frivilliga", utan det är städare, nynazister (dessa får endast tjänstgöra i den svenska försvarsmakten med goda referenser avseende laglydighet och ånger i de fall de är dömda för mindre brottslighet (10 år eller lägre i straffskalan)), arbetslösa och skådespelare.

1.1. Inte en enda av de som visats upp synes ha gjort en fullständig militär utbildning, eventuellt hemvärnets 3 veckors eller 3 månaders utbildning.

2. Ukraina har ett logistik problem i att Ryssland i princip kontrollerar hela deras territorium. Det kanske inte är desertering utan ett avtalsbrott utan avtalsmotpart.

3. Nu är det färdigflashbackat.
Citera
2022-03-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En USA-general som intervjuades igår sade att Ukraina har 56 stridsplan som inte Ryssland kommit åt med bombningar.

Det verkar som om Ukraina behöver andra saker än stridsplan just nu.

Dom får snart 8 helikoptrar som är på fredsuppdrag i Afrika någonstans. Men dom är man också försiktiga med att använda tror jag.

Svårt att säga vad som är sant. Men frågan är dock intressant. Ukraina kan väl köpa om det är någon som kan sälja? Nu står väl krigsflygplan inte på någon flygsalong och väntar på köpare men någon kan väl ställa ut några begagnade flygplan till försäljning. Till skillnad från att något land eller NATO "donerar" flygplan till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in