2022-03-13, 21:48
Medlem
Driftstopps avatar
Om allt går enligt plan som Putin själv sa i sitt tal. Varför tigger man vapen, sätter FSB chefer i husarrest, tigger ekonomisk hjälp från Kina?
Citera
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Rysslands förluster, är de normala för ett krig av den här storleken? Känns ju som det går sådär för dom.
Ingen som vet?
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja detta var nog den bästa nyheten i helgen

Ryssen är tom å bankrutt.

Suger av Kina.

Hur putler klara 1 vecka t?

Hahaha patetiska ryssar
Suga av gulingar för ammunition 😂😂
Alltså Rysslands armé är så mycket värre än vad en ens kan drömma om.
Fyllepack
Citera
2022-03-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Jag kan tyvärr inte länka nu för det var så länge sen jag läste artikeln men i början av kriget var det nån som uttalande sig om Rysslands kryssningsmissiler och att dom skulle ta slut ganska fort samtidigt som nyproduktionen av dom skulle bli svårt på grund av komponent brist och sanktioner.

Kan det inte ha nånting med det att göra då?

Jag stöttar Ukrainas frihetskamp men jag går inte över till önsketänkande. Om det är sanning så skulle det reta världsopinionen om Kina verkligen förser Ryssland med vapen just nu.

Jag tror faktiskt att Kina vill ha lugn och ro och köpa in sig i västerländsk teknologi och inte stödja Ryssland med mer än i ord.
Citera
2022-03-13, 21:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Om allt går enligt plan som Putin själv sa i sitt tal. Varför tigger man vapen, sätter FSB chefer i husarrest, tiger ekonomisk hjälp från Kina?

Jag tror inte att folket i Ryssland får veta att nu går det helt åt helvete. När det kommer fram så är putler körd.
Citera
Medlem
Ahbezs avatar
Ser inte hur Kina har något att vinna på att hjälpa Ryssland
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Har man genuint ingen aning skadar det inte att fråga. Själv skulle jag inte bli förvånad om du är kommunist.
Hur får du ihop det?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Även new York Times skriver om det.
Även ekonomisk hjälp.
Så ja tror det kan stämma.

Här skriver New York Times om detta:

Citat:
Russia Asked China for Military and Economic Aid for Ukraine War, U.S. Officials Say

Russia asked China to give it military equipment and support for the war in Ukraine after President Vladimir Putin began a full-scale invasion last month, according to U.S. officials. Russia has also asked China for additional economic assistance, to help counteract the battering its economy has taken from broad sanctions imposed by the United States and European and Asian nations, according to an official.

https://www.nytimes.com/2022/03/13/us/politics/russia-china-ukraine.html
Citera
Medlem
Ryssarna frågar Kina om vapenköp. Kina ser ut att vara villig att hjälpa till:

https://amp.ft.com/content/30850470-8c8c-4b53-aa39-01497064a7b7
Citera
2022-03-13, 21:51
Medlem
sanktioner mot kina på ingång??

USA: RYSSLAND BER KINA OM HJÄLP

Ryssland har bett Kina om hjälp med både militär utrustning och ekonomin, uppger amerikanska myndighetskällor för New York Times. Exakt vilken utrustning som Ryssland bett om är oklart.

USA:s högsta säkerhetsrådgivare Jake Sullivan kommer att ha ett möte med Kina nästa vecka, för att diskutera kriget och Kinas roll.

Källa expressen.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Hahaha patetiska ryssar
Suga av gulingar för ammunition 😂😂
Alltså Rysslands armé är så mycket värre än vad en ens kan drömma om.
Fyllepack

Kanske är så illa att vodkan börjsr sina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är parodi i världsklass.

Hela världen är nog förvånade över hur kasst allt är i Ryssland, det är riktigt synd om ryssarna som alltid får en ledare som snor hela landets ekonomiska resurser till sin egen plånbok.

Hur ska han kunna betala den ammunitionen, han har ju ställt in landets ALLA betalningar!
Om nu Putin var så oerhörd rädd för Nato skulle invadera bygger man inte upp ett enormt lager med ammo då? Det är så mycket som är helt orimligt i allt detta. Måste vara psykisk ohälsa i grunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in