2022-03-13, 21:37
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Inställningen var likadan i flertalet gränsstäder men det ändrades drastiskt med Rysslands invasion och nu är Ryssland mer hatat än någonsin. Putin vet verkligen vad som ska göras för att ena ett delvis splittrat land.

Stämmer bra. Det var befolkningen i Mariupol och Kharkiv som skulle befrias. Två större städer med rysktalande och fram till nu ryssvänlig befolkning. En ny opinionsmätning skulle nog ge ett annat resultat.

Vi tar det igen. Det var befolkningen i Mariupol och Kharkiv som var de stackars rysktalande som nazisterna förtryckte och som Ryssland är på plats för att befria.
Citera
2022-03-13, 21:38
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att Ryssland begär hjälp från Kina när det gäller ammunition och utrustning finner jag mycket osannolikt.

Ryssland uppvisar många svagheter men detta tror jag inte på, även om viss press skriver så.

Även new York Times skriver om det.
Även ekonomisk hjälp.
Så ja tror det kan stämma.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Lär nog aldrig bli av då Ryssland lär ha ekonomi som Moldavien närmsta 50 åren!
Ska man tro ryssarna så är Armata den mest högteknologiska stridsvagnen någonsin byggd till ett pris på ungefär hälften av det en Leopard 2 kostar tyskarna att bygga trots en platform som är 50 år gammal..

Ja, vad ska man säga egentligen? När man ljuger i Kremlin så är man iaf. inte ödmjuka med sina lögner. Även om dom kanske inte kommer upp i samma nivå som Kina som fortfarande hävdar sig ha färre COVID döda än Sverige (nej, inte per capita utan absoluta siffror) trots att epedemin började i just Kina.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
https://www.google.se/amp/s/amp.ft.com/content/30850470-8c8c-4b53-aa39-01497064a7b7

Putin vill panikköpa ammo från kina.
Var det också med i hans geniala plan...

Det är parodi i världsklass.

Hela världen är nog förvånade över hur kasst allt är i Ryssland, det är riktigt synd om ryssarna som alltid får en ledare som snor hela landets ekonomiska resurser till sin egen plånbok.

Hur ska han kunna betala den ammunitionen, han har ju ställt in landets ALLA betalningar!
Citera
2022-03-13, 21:39
Medlem
RealTides avatar
När Ryssland begär hjälp från Kina blir de ju ännu mer hatade .
Vilket skitland.
Citera
2022-03-13, 21:39
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Detta, tillsammans med Rysslands försök att rekrytera soldater från korrupta skitstater, att de verkar förlita sig allt mer på sovjetiskt krigsmateriel etc. Det indikerar att det fanns viss sanning i påståendet att de inte hade möjlighet att fortsätta kriget längre än två veckor.

För det ser åtminstone ut som att de inte längre förmår att kriga på samma sätt som de gjorde inledningsvis. Det blir skitigare, slarvigare, mer desperat och mer improviserat för varje dag som går.
Ser snarare denna desperation som signalpolitik. Kina kränger på Ryssland ammo till underpris. Tänk på att båda är de två övermakterna i BRIC. Faller Ryssland så följer Kina.

Sedan ska vi komma ihåg att uteslutande alla källor är anti-ruski.
Citera
2022-03-13, 21:40
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Att Ryssland begär hjälp från Kina när det gäller ammunition och utrustning finner jag mycket osannolikt.

Ryssland uppvisar många svagheter men detta tror jag inte på, även om viss press skriver så.
Är det väl inte? Ryssland har snart fått slut på ammo.

Däremot lär knappast Kina sälja något till Ryssland i det här läget.
Citera
2022-03-13, 21:41
Medlem
Krig är fan brutalt! VOLNOVAKHA ser ut som ett zombie spel efter DPR rensade där

https://t.me/opersvodki/1606
Citera
2022-03-13, 21:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är parodi i världsklass.

Hela världen är nog förvånade över hur kasst allt är i Ryssland, det är riktigt synd om ryssarna som alltid får en ledare som snor hela landets ekonomiska resurser till sin egen plånbok.

Hur ska han kunna betala den ammunitionen, han har ju ställt in landets ALLA betalningar!

Jadu.. det blir nog en utrensning inom den ryska militären likt den Stalin gjorde i samband med det finska vinterkriget i en inte allt för avlägsen framtid.
Citera
2022-03-13, 21:42
Medlem
Citat:

Jag kan tyvärr inte länka nu för det var så länge sen jag läste artikeln men i början av kriget var det nån som uttalande sig om Rysslands kryssningsmissiler och att dom skulle ta slut ganska fort samtidigt som nyproduktionen av dom skulle bli svårt på grund av komponent brist och sanktioner.

Kan det inte ha nånting med det att göra då?
Citera
2022-03-13, 21:42
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Är det väl inte? Ryssland har snart fått slut på ammo.

Däremot lär knappast Kina sälja något till Ryssland i det här läget.
Till följd av ... ?

Jag är helt övertygad att de kan leverera inom landet, säkerligen oroligheter inom ryssland dock, kriget kan inte vara nämnvärt populärt. Men jag hejar på Ryssland, fredstid nu!
Citera
2022-03-13, 21:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Melitopol har fått en ny borgmästare. Helsikes vad sjuka ryssarna är. Fattar de inte att de gör bort sig totalt i realtid?

https://twitter.com/KevinRothrock/status/1503100194912669698
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in