2022-03-13, 16:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det gäller för bombpatrullen att ha nerver av stål wtf!! Har ryssarna inte tagit Chernihiv än?

https://twitter.com/AmericanEvents_/status/1503025740782133251
Citera
2022-03-13, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De har rätt, dags för Nato att gå in och stoppa folkmordet.

Och varför i helvete Skulle NATO göra det 😂😂 dummaste jag någonsin läst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Vad hade dom räknat med? Klart det kommer strömma in volontärer och vapen från Europa, kommer antagligen öka mer och mer ju jobbigare Ukraina får det.
Om varje land skickar 10 000 "volontärer" så kan Putin knappast säga något då det är från hela Europa.
Så du tycker Ukraina ska ge bort sitt land? Herregud, dom komma kämpa tills den sista levande ryssen lämnar!

Släpp det, USA håller igång kriget. Samma stund USA backar så kommer Ukrainarna ge upp, sluta måla upp ngn Hollywood fantasi. Det är väst som är livlinan och håller modet uppe. Utan dem hade Ukraina gett upp andra dagen.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej du har påståenden,ingen fakta.

Hade den diskussionen med dig igår och ägde dig .

Du är rolig. Är det inte fantastiskt hur många "inflytelseagenter"
det är i denna tråd som är villiga att sälja ut Sverige för ett annat land.

Nu ser vi priset för invandringen. Dräller av "agenter" i tråden.
U. betyder mer än S.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-13 kl. 16:30.
Citera
2022-03-13, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Länka gärna till den uppgiften.

Jag måste ta den diskussionen med Putins stab innan jag kan länka dig källan. Testa att gå in på Russia today.
Citera
2022-03-13, 16:14
Medlem
trailblasers avatar
Jag är helt och hållet på Ukrainas sida. Men gillar inte att de eldar på så kraftigt gällande Nato. Jag tror nämligen att Ryssland välkomnar detta, av någon anledning vill Putin ha en väpnad konflikt med Nato.
Citera
2022-03-13, 16:15
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det engelska parlamentet har gått ut med bidrag till familjer, som tar emot ukrainska flyende, på 350£ i månaden. Det finns övervägande fler villiga än flyktingar ännu så länge. Enligt BBC har UK ingen gräns satt. Något mer du funderar på?
Menar du att bidrag på 350£ per månad får engelska familjer, inte själva ukrainska flyktingar? Vad ukrainska flyktingar får leva på? Arbeta grattis åt britterna? Flyende får ju inte arbetstillstånd i UK?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är lite mer ryska stridsvagnar som är skrot. Om denna bilden är ny så är det ju otroligt att UAF kan slå till så nära ryska gränsen i norr.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1503003790374494209
Varför är det otroligt? Ukraina har ju hållit Chernigov hela tiden. De har hela tiden verkat starka där och ryssarna har gjort flera försök att ta staden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du sa att det var Ukraina som skulle samarbeta, annars är det Ukrainas fel att de angrips, minns du inte ens det?
Nu skriver du att Ryssland och Ukraina ska samarbeta och att de egentligen är bröder.
Fattar du vad jag menar och vad du själv skrev innan?
Finns ingen klok mamma här. Merkel snälla!!
Citera
2022-03-13, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
" Absolut" inte. Finns bättre vodkaländer som Polen, där det dessutom uppfanns.

Glöm det. Jag har provat båda och vodkan från Ryssland är mycket bättre. Finare flaska med.
Citera
2022-03-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
. Förhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina har gjort "betydande framsteg" enligt en rysk delegat, rapporterar Sky News med hänvisning till ryska statsägda nyhetsbyrån Ria Novosti.

Delegaten säger också att de två länderna kan komma att nå en överenskommelse snart.

Även Zelenskyjs rådgivare Mykhailo Podolyak uppger att samtalen går framåt.

– Ryssland har redan börjat samtala konstruktivt med oss. Jag tror att vi kommer att uppnå resultat "bokstavligen inom ett par dagar", säger han.

Vad tror ni om det?

Hoppas kan man alltid, även om jag undrar hur de ska få det att se ut som putin uppnådde något vettigt samtidigt som han lämnar krim och donbass. kanske i utbyte mot ett skriftligt löfte att UA inte ska gå med i nato på 20år (var endå inte aktuellt)
Citera
2022-03-13, 16:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Röda Armén verkar ha slut på stridsvagnar så de fyller på från lagret. Måste ju fan ta slut nån gång tycker man. Satans Vitryssland som låter de hålla på. Femton nya T72 så blir att tigga några NLAW till.

https://twitter.com/MotolkoHelp/status/1503015863905103891

Googlade lite för att se hur långt in i förråden de rotat: Den modellen är från 1985. Från Sovjetunionen.
T-72B (1985) New main gun, stabilizer, sights, and fire control, capable of firing 9M119 Svir guided missile, additional armour including 20 mm (0.8 in) of appliqué armour in the front of hull, improved composites in the turret armor, improved 840 hp (630 kW) engine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in