2022-03-13, 15:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Social media warriors primärkälla är Ukrainska staten 😉
Ja, med många ringar på vattnet.
Citera
2022-03-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ukrainas strävan efter Nato-medlemskap ledde till att Ryssland invaderade. Menar du att den erfarenheten skulle uppmuntra andra länder till att göra likadant?

Förklara gärna hur du tänker där, rent logiskt.

Det här visar att det inte går att lite på Ryssland, så klart alla kommer se till att skydda sig med hjälp av Nato. Ingen är sugen på att bli nästa Ukraina när som helst.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Men va? Hänvisar dom till rysk statlig tv nu plötsligt, allt som kommer därifrån är väll propaganda??
Precis.
Säger statlig rysk media nåt då
är det falskt.
Inga framsteg förhandlingarna alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Social media warriors primärkälla är Ukrainska staten 😉

Lätt att det blir så när journalister blir beskjutna. Oberoende media du vet…
Citera
Medlem
Kan inte hela Europa skicka soldater och låtsas att det är volontärer?
Citera
2022-03-13, 15:32
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Hur många ukrainska flyktingar har UK tagit emot? 50 st beviljade uppehållstillstånd, inte så många.

Det engelska parlamentet har gått ut med bidrag till familjer, som tar emot ukrainska flyende, på 350£ i månaden. Det finns övervägande fler villiga än flyktingar ännu så länge. Enligt BBC har UK ingen gräns satt. Något mer du funderar på?
Citera
2022-03-13, 15:32
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag fattar inte vad Ukraina krigar för? Ryssland är ett bra land. Jag ser ju på Youtube. Det ser bra ut. Fint land och folket ser trevliga ut. Jag fattar inte ens varför man vill gå med i EU eller NATO fortfarande när man inte ens får hjälp. Helt sjukt!
Lol, det enda som Ryssland klarar av att leverera är roliga dash cam videos. I övrigt är det ett skithål.
Citera
2022-03-13, 15:33
Medlem
Citat:
Folket i Ryssland är inte mindre olyckliga. Folket mår bra. Det säger mycket. Putin vill sitt folk det bästa.

Tramspelle, gå och gör din matteläxa. Det är skola imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Journalisterna blev definitivt påskjutna. här är bilen. ska finnas film

https://twitter.com/TokensDeals/status/1503010740285972483?t=ke0hhRDLKv8mDTDa-y7LbQ&s=19
Enligt uppgift i länken saknades pressvästen och Journalisten bar en grön t-shirt.
Frågan är fortfarande vem sköt och varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Men va? Hänvisar dom till rysk statlig tv nu plötsligt, allt som kommer därifrån är väll propaganda??

Vi får säkert höra motsatsen från ukraina snart
Citera
2022-03-13, 15:34
Avslutad
Citat:
Jo men om zylinski hade sammarbetat då hade det här inte hänt. Det är hans fel och tyvärr måste han bort för att kriget ska sluta.
Borde inte svara dig retard, men menar du att det är den som blir angripen ska samarbeta?
Nu jävlar gör du som jag säger annars skjuter jag dig, är det samarbete?
Citera
2022-03-13, 15:34
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det är viktigt att beslagtagna rysars tillgångar inte stjäls, om Ryssland kapitulerar.

Man måste skilja på ryska statens tillgångar och privatpersoners tillgångar.

Ryska staten ska betala för skadestånd och betala för återuppbyggandet, inte enskilda ryssar.

Västvärlden ska vara rättvisa.

Instämmer, framförallt är det viktigt att vara rättvis mot vanliga ryssar. Visst, jag hyser också en del agg mot ryska boomers som låtit Putin dra allting så här långt, men det finns en gräns för hur mycket man kan lasta dem för Putins gärningar. Och det vore helt orimligt att stjäla och plundra deras tillgångar, för att inte säga otaktiskt. Om väst beter sig pissigt och triumfistiskt kommer man bara vattna jordmånen där nästa skitstövel kan växa fram.

Dock kan man väl redan koppla många oligarker till Kreml så pass enkelt att det inte bör vara några större bekymmer med att beslagta deras tillgångar med gott samvete. Och de kan gott få grina när yachtsen och villorna konfiskeras och auktioneras ut till högstbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in