2022-03-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Är det avdelning 12 som får tillgång till datorer plötsligt. Ryssland toppar listan på de mest korrumperade länderna i världen och mördar barn just nu. Över 2 miljoner på flykt.

Jo men om zylinski hade sammarbetat då hade det här inte hänt. Det är hans fel och tyvärr måste han bort för att kriget ska sluta.
Citera
2022-03-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA

RYSSLAND: "AVSEVÄRDA FRAMSTEG" I SAMTALEN

En rysk delegat uppger att samtalen mellan Ukraina och Ryssland har gjort "avsevärda framsteg" och att en överenskommelse mellan de båda sidorna kan vara möjlig "snart". Det skriver Sky News som hänvisar till ryska statligt kontrollerade nyhetsbyrån Ria Novosti.

Även Mykhailo Podolyak, rådgivare till Zelenskyj, uppger att samtalen mellan länderna går framåt, skriver Max Seddon vid Financial Times på Twitter.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Men va? Hänvisar dom till rysk statlig tv nu plötsligt, allt som kommer därifrån är väll propaganda??
Citera
2022-03-13, 15:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryssland och Ukraina krigar för att Putin invaderade Ukraina. Tråkigt absolut, två länder med många likheter. Och nu blöder både ryssar och ukrainare i ett krig som är helt onödigt.
Allt under det att propagandamaskineriet på bägge sidor går för högvarv. Social media warriors vs. ryska staten. Detta är en fascinerande aspekt av konflikten, givetvis med den största respekt för allt lidande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Men va? Hänvisar dom till rysk statlig tv nu plötsligt, allt som kommer därifrån är väll propaganda??

Har du äntligen fattat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Vad är det för klipp du ser på Youtube?
Ryssland är, enligt mig, ett av världens sämsta länder sammantaget på flera olika punkter.
Folket är fina osv men fan vilket skitland.

Självklart vill Ukraina fortsätta vara Ukraina. Om det skulle bli ryskt så skulle det innebära att alla ukrainare plötsligt bara skulle börja mata Ryssland med naturtillgångar osv.

Folket i Ryssland är inte mindre olyckliga. Folket mår bra. Det säger mycket. Putin vill sitt folk det bästa.
Citera
2022-03-13, 15:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Undrar hur många tjetjener som har blivit gödsel i detta kriget? Men här är fler på väg från Vitrysslland. Fattar inte varför Röda Armén är så glad att operera därifrån.

https://twitter.com/markito0171/status/1502997705286729728
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Just det, proryska källor skiter vi alla i! Propagandans creme de la creme.
De flesta vill nog ha seriösa källor.

Tja det mesta filmas av ryska drönare och det är inte fake, Ukraina tar tunga förluster, jag tror de kapitulerar inom 1-2 veckor. Ryssarna öser ballistiska missiler nu som Ukraina saknar skydd mot.

Varför inte NATO basen vid Polens gräns hade skydd mot missiler är ytterst märkligt. Hela basen som är gigantisk är söndersprängd med stort antal döda.
Citera
Medlem
Journalisterna blev definitivt påskjutna. här är bilen. ska finnas film

https://twitter.com/TokensDeals/status/1503010740285972483?t=ke0hhRDLKv8mDTDa-y7LbQ&s=19
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jo men om zylinski hade sammarbetat då hade det här inte hänt. Det är hans fel och tyvärr måste han bort för att kriget ska sluta.

Ingenting kommer att sluta om han försvinner. Det här började långt innan honom.
Citera
Medlem
Citat:

Jag kan tänka mig att amerikanerna fick igenom sitt riktiga mål som var att isolera Ryssland ekonomiskt.
Nu kastar dom Zelensky som en använd kondom, dom har förmodligen säkert tipsat han om att ge upp också.
Citera
2022-03-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Allt under det att propagandamaskineriet på bägge sidor går för högvarv. Social media warriors vs. ryska staten. Detta är en fascinerande aspekt av konflikten, givetvis med den största respekt för allt lidande.

Social media warriors primärkälla är Ukrainska staten 😉
Citera
2022-03-13, 15:30
Avslutad
Citat:
Jag fattar inte vad Ukraina krigar för? Ryssland är ett bra land. Jag ser ju på Youtube. Det ser bra ut. Fint land och folket ser trevliga ut. Jag fattar inte ens varför man vill gå med i EU eller NATO fortfarande när man inte ens får hjälp. Helt sjukt!
Det vill dom egentligen inte. Däremot har EU lurat ukrainare om att de ska få det så bra när de skurar våra toalettstolar.

Drönare får något år sedan. Ser top notch ut, trevligt folk och ett helt annat klimat än Europas äckligt nedgångna: https://youtu.be/vfUrK9pFfUg?t=206
Jag hade varit stolt om jag vore ukrainare att få världens chans att gå med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in