2022-03-13, 15:19
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Man börja tröttna på NATO:s feghet. Nu bombade orcher en bas 2 mill!!! fr NATO gräns. Varför ingriper de inte på ngt sätt. Kunde använda NATO:s luftförsvar och säga sen att de trodde att dessa var på väg till ett NATO land. Känns nästan att om första bomb/missil landar i Polen eller Estland kommer NATO säga: Oj, det var ett misstag, va?

Exakt så. "Vi utvärderar situationen"...
Citera
2022-03-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
RYSSLAND: "AVSEVÄRDA FRAMSTEG" I SAMTALEN

En rysk delegat uppger att samtalen mellan Ukraina och Ryssland har gjort "avsevärda framsteg" och att en överenskommelse mellan de båda sidorna kan vara möjlig "snart". Det skriver Sky News som hänvisar till ryska statligt kontrollerade nyhetsbyrån Ria Novosti.

Kan du länka?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag fattar inte vad Ukraina krigar för? Ryssland är ett bra land. Jag ser ju på Youtube. Det ser bra ut. Fint land och folket ser trevliga ut. Jag fattar inte ens varför man vill gå med i EU eller NATO fortfarande när man inte ens får hjälp. Helt sjukt!
Är det avdelning 12 som får tillgång till datorer plötsligt. Ryssland toppar listan på de mest korrumperade länderna i världen och mördar barn just nu. Över 2 miljoner på flykt.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Då får man helt enkelt göra en utredning, alla som bedöms aktivt stöttat Putin kan få alla sina tillgångar konfiskerade, samt rättegång

Instämmer, ingen ska få sina pengar stulna bara för de är rika Ryssar.

De som med hållbara bevis bidragit till Ryska statens krig mot Ukraina, de kan få pengarna konfiskerade efter kriget på samma sätt ryska staten, för Ukrainas återuppbyggnad.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag fattar inte vad Ukraina krigar för? Ryssland är ett bra land. Jag ser ju på Youtube. Det ser bra ut. Fint land och folket ser trevliga ut. Jag fattar inte ens varför man vill gå med i EU eller NATO fortfarande när man inte ens får hjälp. Helt sjukt!

Ryssland och Ukraina krigar för att Putin invaderade Ukraina. Tråkigt absolut, två länder med många likheter. Och nu blöder både ryssar och ukrainare i ett krig som är helt onödigt.
Citera
2022-03-13, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Finns flera Telegram kanaler som uppdateras hela tiden (pro-ryska gissar jag) och det går dåligt för Ukraina, de tar tunga förluster.

Jag hoppas de svenska frivilliga lämnar som Jesper Söder verkar vara på väg att göra så vi slipper döda svenskar.

En brittisk soldat som varit i Irak beskrev den ryska eldkraften som enorm, han lämnade och åkte hem till UK igen. Det är inte IS här utan Ryssland med ballistiska missiler som Ukraina saknar försvar mot.
Just det, proryska källor skiter vi alla i! Propagandans creme de la creme.
De flesta vill nog ha seriösa källor.
Citera
2022-03-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag tror Putin är en stressad och pressad ljugande psykopat.
Jag tror inte Putin har depression, ångest eller psykos.

Jag har uppfattat honom som en kalkylerande och begåvad person, en kall men tänkade person, inte ett fyllo som Jeltzin. En person som tar kloka genomtänkta beslut.

Detta kriget mot Ukraina går mot allt som Putin gjort innan, känns inte genomtänkt alls utan mer som något han blivit lurad göra. Han har fått Ryssland bli paria i stora delar världen och rubeln till toapapper, han tal om "nazister" i Kiev är också märkligt då Ukrainas ledare Zelensky har en judisk mor.
Citera
2022-03-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Är väl som vanligt det klassiska packet som lämnar, som dessa Ukrainska flyktingar i Polen;

https://files.catbox.moe/ks200z.mp4

Europas negrer;

https://files.catbox.moe/grrfjv.mp4

Tror resten av Ukrainarna som stannar kvar är glada att de slipper smutset 😉

Det är så lika oss svenskar!! öppna era hjärtan.
Citera
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Folket i Ryssland är inte dumma.

Och om Putin skulle störtas skulle nästa ledare vara värre än Putin, vilket folket vet.

Men folket är väl medvetna om att det är inte Putin utan att det är USA och britterna och deras lydstater som ligger bakom sanktionerna.

Jag är hundra på att Kiev kommer att falla innan Putin faller.

Jag tror inte heller att "folket i ryssland" är dumma.

Men menar du på fullaste allvar att sittande regim alltid är att föredra, för den händelse att en kommande skulle kunna vara sämre?? Demokratiproblem?
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:

Vad är det för klipp du ser på Youtube?
Ryssland är, enligt mig, ett av världens sämsta länder sammantaget på flera olika punkter.
Folket är fina osv men fan vilket skitland.

Självklart vill Ukraina fortsätta vara Ukraina. Om det skulle bli ryskt så skulle det innebära att alla ukrainare plötsligt bara skulle börja mata Ryssland med naturtillgångar osv.
Citera
2022-03-13, 15:24
Medlem
EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA EXTRA

RYSSLAND: "AVSEVÄRDA FRAMSTEG" I SAMTALEN

En rysk delegat uppger att samtalen mellan Ukraina och Ryssland har gjort "avsevärda framsteg" och att en överenskommelse mellan de båda sidorna kan vara möjlig "snart". Det skriver Sky News som hänvisar till ryska statligt kontrollerade nyhetsbyrån Ria Novosti.

Även Mykhailo Podolyak, rådgivare till Zelenskyj, uppger att samtalen mellan länderna går framåt, skriver Max Seddon vid Financial Times på Twitter.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-03-13, 15:24
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ändå fortsätter engelsmännen åka i massor. Kika på BBC News. Varje dag åker massor av britter till Ukraina.
Hur många ukrainska flyktingar har UK tagit emot? 50 st beviljade uppehållstillstånd, inte så många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in