2022-03-13, 12:13
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Påtal om Tjetjenien, hur ofta brukar ett lands ledare visa sig på fronten?

https://t.me/intelslava/22219

"The main task of the Chechens is to take Kyiv

Kadyrov personally admonished the fighters"

Föreställ dig att vara en fiende till Kadyrov i Kiev just nu, packat ned glidmedlet? 😉

Igen, du ser det som något positivt att dina ryska björnar behöver ta hjälp av hundar från Tjetjenien?
Citera
2022-03-13, 12:13
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Påtal om Tjetjenien, hur ofta brukar ett lands ledare visa sig på fronten?

https://t.me/intelslava/22219

"The main task of the Chechens is to take Kyiv

Kadyrov personally admonished the fighters"

Föreställ dig att vara en fiende till Kadyrov i Kiev just nu, packat ned glidmedlet? 😉

Ja i Rysslands fall så är det väl ungefär noll gånger som landets ledare skulle visa sig i fronten. Är Tjetjenien ett land förresten?
Citera
2022-03-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du får nog visa lite fakta om detta. Visste du att Ryssland var länge den enda tunga CPU tillverkaren i Europa!

Optik, vet du vem som är kung på det?

Rymdraketer, flygplan motorer

Ryssland är tekniskt sett lika illa ute som bannade Kina, sedan får du själv fundera på riktigt hur illa det är.

Hoppas du har bra ekonomi för USAs politik kommer att belasta din ekonomi för mycket lång tid framöver.

Ryssland är ju på gränsen till ett uland. Deras BNP var 150 % högre än Sveriges innan kriget, samtidigt som det är 15 gånger fler personer.

Nu, med sanktioner så är de väl snart nere på svensk nivå. Otroligt vad Slaktaren i Moskva har misslyckats med att få ordning på landet.

Italien har en BNP som är 50% större än Rysslands. Ni fattar va? Ryssland är en dvärg.
Citera
2022-03-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
För oss som tröttnat på den eviga diskussionen med femtekolonnare och allehanda idioter i denna tråd tipsar jag om denna sida med dagliga uppdateringar ur ett militärt perspektiv, inklusive kartor och sammanfattning dag för dag.

https://www.understandingwar.org/backgrounder/ukraine-conflict-updates

För de utan vana är röda romber fientliga förband, ovalen betyder pansar, X betyder infanteri, de två kombinerade betyder mekaniserat infanteri och "måsvingen" betyder luftlandsättning/"fallskärmsjägare".

Bra länk. Tack. Lagt upp som genväg nu.

Ja det går väl som planerat för ryssen. Man får väl utgå från att 90 procent av Ukrainas motstånd ligger ut mot öst. När ryssen gått förbi där är det väl klart.

Får verkligen hoppas att inte Jimmy Åkesson tvingar in oss i Nato. Jävla WEF-bög.
Citera
2022-03-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://www.youtube.com/watch?v=KdxogiF0guw
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
3687 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
99 flygplan
61 helikoptrar
1194 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
121 MLRS raketartillerifordon
443 fältartilleri och granatkastare
991 enheter av speciella militära fordon
128 drönare

Hela uttalandet översatt med google translate

De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Tack för siffrorna. Jag litar inte på dem. Men jag litar inte på Ukrainas siffror heller. Bådas behöver nog minst halveras. Det behöver faktiskt inte vara att ge ljuger med vilja. "Fog of war" spelar stor roll.

Jag litar i det fallet mer på amerikanska siffror än på Ukraina eller Ryssland.

Folk diskuterar fortfarande förluster i tidigare krig.

PS Japanerna under WWII var bland de sämsta även till sin egen militärledning.
Citera
2022-03-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Korrekt, man har 4 st serieflygplan i drift. Sedan introduktionen för 2 år sedan har man alltså lyckats bygga 4 st. Inte en rasande takt.

De har ingen ekonomi att tala om. Det Ryssland har är främst stors mängder Sovjetiskt skräp.

Stridsvagnarna öppnas som öl en varm sommarkväll
Citera
2022-03-13, 12:18
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ryssland är ju på gränsen till ett uland. Deras BNP var 150 % högre än Sveriges innan kriget, samtidigt som det är 15 gånger fler personer.

Nu, med sanktioner så är de väl snart nere på svensk nivå. Otroligt vad Slaktaren i Moskva har misslyckats med att få ordning på landet.

Italien har en BNP som är 50% större än Rysslands. Ni fattar va? Ryssland är en dvärg.
Ryssland räknas som ett u-land redan. Till ytan världens största men endast 1.8% av ekonomin i världen. Förutom Serbien är det nog inget land som är så lågstående i Europa.
Citera
2022-03-13, 12:20
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Bra länk. Tack. Lagt upp som genväg nu.

Ja det går väl som planerat för ryssen. Man får väl utgå från att 90 procent av Ukrainas motstånd ligger ut mot öst. När ryssen gått förbi där är det väl klart.

Får verkligen hoppas att inte Jimmy Åkesson tvingar in oss i Nato. Jävla WEF-bög.

Finns det överhuvudtaget någon militär bedömare som anser att "det går som planerat för ryssen"?

Här har du aktuella lägeskartor, efter 2.5 veckors invasion.
https://liveuamap.com/
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg

Man ser att ryssen helt enkelt inte kommer någonvart. Läget är i princip oförändrat på en vecka. Den största stad som Ryssland har tagit är fortfarande Kherson, som är 17:e största stad i Ukraina. Jag kan överhuvudtaget inte se hur de kan inta en större stad som Kiev, Kharkov eller Odessa. De har inte man nog för att kunna kontrollera en sådan stad.
Citera
2022-03-13, 12:21
Medlem
Det är givet att Putin skickar in allt skräp i Ukraina först. Han får en sista nytta av rosthögarna. Kan bli av med gamla ammunitionslager.
Citera
2022-03-13, 12:23
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukraina har redan segrat politiskt, vad det handlar om nu är att vänta på att Ryssland imploderar politiskt.

Det du skriver kan jämföras med en fotbollsmatch. Den avgörs på planen. Oavsett hur stora supporterskarorna är, är det som sker på planen det som är avgörande. Hur menar du att Ukraina segrat politiskt? Jag ser inget av det. Det kanske blir politiska konsekvenser av Rysslands agerande på sikt. Det blir säkert ekonomiska konsekvenser. Men på slagfältet kan helt enkelt inte Ukraina vinna detta, utan att NATO/USA går in.
Citera
Medlem
Jaså, nu har homo dvärgen kallat på än mer hjälp från Mellanöstern och Afrika. Detta blir bara sjukare för varje dag. Lille homo dvärgen har tappat det fullständigt. Lider med folket från Ukraina som kommer bli våldtagna av MENA folket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Jag bävar för när Kiev faller.

De ukrainska kvinnorna kommer då att få så mycket stock, kosher förstås, som aldrig de har kunnat drömma om.

Menar du att ryska styrkor ska begå krigsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in