2022-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du är fri att ha din uppfattning.

Jag betraktar å andra sidan dig fullt ut som en landsförrädare. Det finns ingen tvekan hos mig om att du är en landsförrädare, just som det inte finns någon objektivitet hos dig. Du är Putins pojke och du vet om det. Det är en helt annan sak än den som låter sig förledas av falska argument och påståenden. Fastän ni är så få så skall ni möta gensvar oavsett i vilket forum ni för fram era landsförrädiska lögner, oavsett om det är på nätet eller i verkligheten. Inte för att man ser mycket av er annat än på nätet. Vårt folk är häpnadsväckande enigt, mot ryssen och mot er landssvikare. Hela väst är mer enigt än vi varit på många decennier, kanske sedan 1960-talet. Det är Putins verk, just som han enat Ukrainas folk, etnisk ukrainare, ryss och jude, mot honom och mot Ryssland. Det är därför Ryssland kommer att förlora kriget, oavsett hur slagen utfaller.

Ok då ska jag också kalla dig för landsförrädare.

Du äventyrar Sveriges säkerhet genom att ta klar ställning i en konflikt som är väldigt komplicerad. Vi ligger inte långt ifrån Ryssland. Hade vi legat bredvid USa hade man kanske förstått partiskheten men inte nu.

Jag hoppas inte att du dör så som du önskade mig. Hoppas dock att du och dina gelikar fängslas för din farliga retorik. Som tur är så är Maggan inte lika landsförrädisk som du och avböjde därför NATO-medlemskap.

Vi kan nu kalla varandra för landsförrädare. Det kommer bli riktigt bra för diskussionen.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Rysk källa men stämmer så är striderna på gång att kanske närma sig slutet:
Zelensky wants Kyiv to lie in ruins: ◼️The last reserve of the Armed Forces of Ukraine will protect Kyiv, and not cover the Polish border

Zelensky ordered the transfer of 128 separate mountain infantry and 10 separate mountain assault brigades from the western borders near Chernigov to slow down the pace of the advance of Russian troops, thereby exposing the border with Poland.

As a result of a pinpoint strike by two cruise missiles in the area of the settlement of Baryshevka, the 8th separate mountain assault battalion of the 10th brigade was completely destroyed.

Thus, the Armed Forces of Ukraine are throwing their last strategic reserves into battle.
https://t.me/vicktop55/1455

Stämmer med uppgifterna att Ukraina hade mobiliserat huvuddelen av armén för en överraskningsattack österut och lämnat Kiev sämre försvarat. Hade kanske kunnat funka om man slagit till före ryssarna.

Jag tror bestämt att det enda försvar förutom några få arméenheter man har i Kiev är beväpnade civila vilket är riktigt illa faktiskt. Räkna med många dödsoffer men inte så mycket materiella skador.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
För det är krig och de stödjer deras fiende?

Är du på riktigt såhär dum eller fjantar du bara?

Tänk efter.

Skillnaden har inget att göra med rätt eller fel, utan handlar om att det blir krig med NATO om Ryssland anfaller mål i ett NATO-land.

Så svårt var det.
Citera
2022-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu handlade det inte om det utan om det faktum att jag bevisligen tar del av rysk media, trots att du menar att jag inte gör det.

Och inte har du givit mig några länkar sedan du började posta 23:16 igår.

Hm, så vad kan du mena...

Tror inte du läser rysk media. Tyvärr.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen är inte britterna informerade och vilka vägar är sönderbombade i västra Ukraina?

https://mobile.twitter.com/AndyNetherwood/status/1502727492846641153
För att landa i Ukraina?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kanske dags för dig att läsa på hur internationell säkerhetspolitik fungerar i demokratiska länder.

Vilka andra länder, förutom Mordor/Ryssland, hotar med militär vedergällning om du går med i NATO?
Reagan kallade en gång i tiden Sovjet för Ondskans Imperium, ett passande namn för dagens Ryssland.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Sverige levererade vapen till ett land Ryssland är i krig med.

Helt seriöst. Trodde någon med iq 80+ att något annat skulle hända efter beslutet i Riksdagen
att skicka vapen.

Vi får vara glada om inte "10 kryssningsrobotar" landar i Stockholm.
Vi förklarade nästintill krig mot Ryssland när vi skickade vapen.

Vad tror du hade hänt om vi börjat skänka antitankvapen till Irak
under deras krig mot USA.

Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Är säker på att han kommer skicka några robotar på Sverige, kanske inte över Stockholm utan på något ställe där det inte gör så stor skada.
Allt som ett slags hot, gör inte om det.

Vet ej vad Riksdagen tänkte. Ryssland är inte väst.
Tror att bästa sättet att förklara det för -80 IQ människor (Politiker) är att säga.

Åk till värsta menaförorten i Sverige, fråga efter vart muslimmaffian hänger.
Gå fram till dem och säg:

"Jag skall skära av era kukar, doppa dem i grisfett, å trycka ned dem i halsen på er....."

Sedan fråga politikerna: "Vad tror ni hander nu?"

Att skänka vapen till Ukraina var värre, men det fattar inte
politiker av någon konstig jävla anledning. Orsak-verkan kan de ej koppla.
Citera
2022-03-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Din dumma jävel, Ukraina har rätt att bjuda in vem de vill, det är deras territorium inte Rysslands.
Går NATO in Ukraina är det inte en krigsförklaring mot Ryssland.
Är sedan Ryska styrkor så jävla urbota korkade, att de angriper NATO får de skylla sig själv.

"The President of Ukraine ordered the transfer of 128 separate mountain infantry and 10 separate mountain assault brigades from the western borders to the east of Kyiv to slow down the advance of Russian troops, thereby exposing the border with Poland. As a result of a pinpoint strike by two cruise missiles in the area of ​​​​the settlement of Baryshevka, the 8th separate mountain assault battalion of the 10th brigade was completely destroyed. Thus, the Armed Forces of Ukraine are throwing their last strategic reserves into battle"

Tiden börjar bli knapp nu du.

NATO lägret som tränar Rysk fiende bombades inatt utanför Lviv. Västra Ukraina. 😉
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ingen poppis kille, misstänker jag.

Det är en kärring
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Glöm inte flyktingvågen som ställer till det ekonomiskt för oss i Väst, detta är Putin mkt medveten om.
Detta är också något som ingick i planeringen

Detta är nog en förhållandevis liten börda. De som har kommit är skötsamma kvinnor och barn, samt en och annan pensionär.

Viljan att hjälpa till är denna gång massiv. Nu lär ju inte dessa människor stanna i Sverige när kriget är slut, men om de gjorde det så vore det bingo.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ingen poppis kille, misstänker jag.

Det är en kvinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Är det därför Ryssen levererar mat m.m till Ukrainare?

https://t.me/intelslava/22199

"Employees of the Ministry of Emergency Situations of the Russian Federation delivered more than 330 tons of humanitarian aid to residents of Donbass and Ukraine in two days, the ministry said."

Var ser du maten? Jag ser bara lite lastbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in