2022-03-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Undrar vad ryssarnas plan är, om de har någon. Var 20:e rysk soldat i invasionsstyrkan är död, och var 8:e är skadad så att denne är utslagen.

Att "ta" en stad som Kharkiv tror jag inte ens ryssarna vill göra längre. Det skulle binda upp tiotusentals soldater bara för att försöka hålla den.

Nej jag förstår inte alls vad som är Rysslands plan nu, och de lär inte veta det själva heller...

Glöm inte flyktingvågen som ställer till det ekonomiskt för oss i Väst, detta är Putin mkt medveten om.
Detta är också något som ingick i planeringen
Citera
2022-03-13, 09:52
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Sverige levererade vapen till ett land Ryssland är i krig med.

Helt seriöst. Trodde någon med iq 80+ att något annat skulle hända efter beslutet i Riksdagen
att skicka vapen.

Vi får vara glada om inte "10 kryssningsrobotar" landar i Stockholm.
Vi förklarade nästintill krig mot Ryssland när vi skickade vapen.

Vad tror du hade hänt om vi börjat skänka antitankvapen till Irak
under deras krig mot USA.

Jag är inte så imponerad av att du talar om IQ när du inte kan ta till dig att det finns en skillnad mellan att förstå att Ryssland kanske skulle komma att hota oss och att stå på samma sida som Ryssland när Ryssland hotar oss. Det senare är en landsförrädare, det förra inte. Klarar du på riktigt inte intellektuellt av att ta till dig den distinktionen?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
För det är krig och de stödjer deras fiende?

Är du på riktigt såhär dum eller fjantar du bara?
Din dumma jävel, Ukraina har rätt att bjuda in vem de vill, det är deras territorium inte Rysslands.
Går NATO in Ukraina är det inte en krigsförklaring mot Ryssland.
Är sedan Ryska styrkor så jävla urbota korkade, att de angriper NATO får de skylla sig själv.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-13 kl. 09:55.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Vad tror du?

Hoppades på motståndsrörelsen skulle installera en ny å ge fingret till Putin
Citera
Medlem
Nu när båda sidor börjar använda fler och fler legosoldater, så får det mig att tänka på Peter Engdals roman, "Den oövervinnerlige", handlingen om den svenska stormaktstiden och en man i dess mitt. En legosoldat som slåss på alla sidor, tidvis.
Sverige med andra europeiska länder är i Ukraina på 1650-talet, och krigar med bla massor av legosoldater på båda sidor.
Den med mest pengar köper sig den bästa armén.
Nu har det gått 370år, och vi verkar inte ha lärt oss någonting från historien.
I dessa konflikter brukar alltid "Tyskland" ha en viktig roll, Tysklands starka ekonomi och deras politiker vill enligt mig ha makten ekonomiskt och politiskt över Europa, vilket USA och Ryssland vill underminera, försvaga.
Varför är det så ofta krig i Europa?
Citera
2022-03-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Nu får du avdrag på lönen. Det finns inget krig enligt Lavrov.

Du pratar med någon som igår påstod att detta bara finns i Call of Duty och inte är på riktigt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_KC-135_Stratotanker

Tydligen behöver man inte ens gå ut grundskolan för att få jobb i trollfabriken.
Citera
2022-03-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Att skicka vapen till ett land som är involverat i en krig med ett annat, är att ta parti. Att gå med i NATO som är just nu i krig med Ryssland via Ukraina är också att ta parti.

Innan man tar parti så får man se över konsekvenserna och fundera på om det är värt det. Man kan inte komma och gnälla över att man blir hotad sen.

Att poängtera ut fakta är inte att ta Rysslands parti.

Får helt hålla med i ditt resonemang. Finns det ngt nytt som har hänt under natten? En av de flitiga PRO ryska användarna igår hävdade att Mariupol skulle falla denna helgen
Citera
2022-03-13, 09:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Är Melitopols nya borgmästare prorysk?

Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp
Ingen poppis kille, misstänker jag.
Citera
2022-03-13, 09:54
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Du, flera ukrainska kvinnor och barn är fångade i Rumänien hos de rumänska traffickingligor.

Antar att de kommer att hamna i England, hos de rika engelsmän som betalar som bäst.

Jag har ingen aning, det var inte jag som hoppades på och såg fram emot att oskyldiga kvinnor skulle våldtas av syriska legoknektar, det var du. Jag är inte ryss så jag är mot våldtäkter.
Citera
2022-03-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De enda som svälter är ryssarna som måste stjäla mat från civilbefolkningen.

Är det därför Ryssen levererar mat m.m till Ukrainare?

https://t.me/intelslava/22199

"Employees of the Ministry of Emergency Situations of the Russian Federation delivered more than 330 tons of humanitarian aid to residents of Donbass and Ukraine in two days, the ministry said."
Citera
2022-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Att skicka vapen till ett land som är involverat i en krig med ett annat, är att ta parti. Att gå med i NATO som är just nu i krig med Ryssland via Ukraina är också att ta parti.

Innan man tar parti så får man se över konsekvenserna och fundera på om det är värt det. Man kan inte komma och gnälla över att man blir hotad sen.

Att poängtera ut fakta är inte att ta Rysslands parti.

Men lilla vän, enligt enligt Ryssland så pågår det inget krig. Så din så kallade fakta stämmer inte.
Man tar inte parti för någon, eftersom enligt er så pågår det inget krig. Frågor på det?
Citera
2022-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Nu när båda sidor börjar använda fler och fler legosoldater, så får det mig att tänka på Peter Engdals roman, "Den oövervinnerlige", handlingen om den svenska stormaktstiden och en man i dess mitt. En legosoldat som slåss på alla sidor, tidvis.
Sverige med andra europeiska länder är i Ukraina på 1650-talet, och krigar med bla massor av legosoldater på båda sidor.
Den med mest pengar köper sig den bästa armén.
Nu har det gått 370år, och vi verkar inte ha lärt oss någonting från historien.
I dessa konflikter brukar alltid "Tyskland" ha en viktig roll, Tysklands starka ekonomi och deras politiker vill enligt mig ha makten ekonomiskt och politiskt över Europa, vilket USA och Ryssland vill underminera, försvaga.
Varför är det så ofta krig i Europa?

Enkelt, de starkaste makterna och mest utvecklade länderna har alltid funnits i och närheten av Europa. Så krigen har förts av intressen av att försvaga motparten och öka sin ställning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in