2022-03-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så en norrlänning ska ta en promenad på 25 mil enkel väg för att kolla om det kommit lite post...och vad ska dom som inte kan promenera göra?

25 mil till närmaste post?
Då har väl norrlänningen brevlåda på sin tomt och inte brevinkast på dörren.

Du sitter ju på svaret, varför ens fråga.
Citera
2022-03-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
Det är år 2022 och fortfarande finns brevinkasten kvar på de flesta dörrar i bostadshus, medans
de flesta, kanske 93% av svenskarna får sin post via digitala brevlådor och reklamutdelarna
(om de ens kan läsa) ser en skylt på dörren (ej reklam tack) - Så varför brevinkast på dörren?

Det märks att du har noll koll på postvärlden om du på riktigt tror att 93% av all post från någon annan än brevbäraren.

Det blir allt vanligare med postfack men det finns fortfarande mängder med hus där man av olika anledningar inte kan ha dessa.
Citera
2022-03-13, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Det märks att du har noll koll på postvärlden om du på riktigt tror att 93% av all post från någon annan än brevbäraren.

Det blir allt vanligare med postfack men det finns fortfarande mängder med hus där man av olika anledningar inte kan ha dessa.

(ser man på dina tidigare inlägg, så letar du alltid något att gnälla på)

Vad bra att du vet så himla mycket då.
Kunde skrivit 81, 79, 56, 100, 77 eller vad som helst, alltid retar det någon
Senast redigerad av BOLS 2022-03-13 kl. 07:52.
Citera
2022-03-13, 07:52
Medlem
Sonny00s avatar
Många äldre lägenhetshus har så trånga trapphus att det inte får plats postfack där. Jag tror att brevinkasten kommer att finnas kvar i minst tio år.
Citera
2022-03-13, 07:59
Medlem
Citat:
(ser man på dina tidigare inlägg, så letar du alltid något att gnälla på)

Vad bra att du vet så himla mycket då.
Kunde skrivit 81, 79, 56, 100, 77 eller vad som helst, alltid retar det någon

Du tror inte att det kan bero på att jag inte drar "fakta" ur min låtsaspåse?
Ja jag vet mycket om ämnet.
Citera
2022-03-13, 08:01
Medlem
Citat:
Det är år 2022 och fortfarande finns brevinkasten kvar på de flesta dörrar i bostadshus, medans
de flesta, kanske 93% av svenskarna får sin post via digitala brevlådor och reklamutdelarna
(om de ens kan läsa) ser en skylt på dörren (ej reklam tack) - Så varför brevinkast på dörren?

Många har kvar sina brevinkast i dörren för de har inte bytt dörr.

Det finns två skäl som gör att vi går mot en utveckling där man har alla brevlådorna samlade nära husets port och att dörrarna inte har brevinkast.

1. Brevbärarna sparar tid och blir mer effektiva när de slipper springa i trappor eller ta hissen.

2. Brevinkasten är tyvärr en inbjudan till inbrott då det finns verktyg som man kan öppna dörren innefrån via brevinkastet, därav att alla måste byta dörr och helst till säkerhetsdörr.
Citera
2022-03-13, 08:11
Medlem
Tarrous avatar
En ny säkerhetsdörr kostar ca. 15K - eftersom hyresvärdar inte kommer ta denna kostnad i onödan lär brevinkast bli kvar under många år (även om postboxar sätts upp i trapphusets entrén).
Citera
2022-03-13, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Skulle gissa att t.ex vanliga brev kommer inom en framtid hämtas ut där du hämta pakten eller man har en större brevlåde hub för ett helt kvarter , som bla finns idag för pakatet. Traditionel brevbäring kommer minska mer.

Tyvärr är Postnord väldig dåliga på att tänka utanför boxen och idag andra företag tagit över deras roll mer och mer, dom håller på bli som gamla Televerket, bara ett stort gigantisk statlig företag där alt är jättedyrt.
Jag vill ha mina brev , paket , mat , spisar , kylskåp , gipsskivor osv hem till dörren.Sen om en student från Indien , brorsa I Mercedes Eller Postnord I Citroen Berlingo kör ut skiter jag fullständigt i.
Citera
2022-03-13, 09:29
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
Nä gud bevare mig, fysiska räkningar kan man lägga fram på bänken. Går inte mlssa dem. Digitala push notiser klickar man bort sen hamnar de i glömskan..

Mer brev åt folket!

Du får väl lägga Kivra på startskärmen. Syns en etta på ikonen om du har oöppnade brev
Citera
2022-03-13, 09:43
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så en norrlänning ska ta en promenad på 25 mil enkel väg för att kolla om det kommit lite post...och vad ska dom som inte kan promenera göra?
De behöver inte gå, de har ju sin skoter. 25 mil till närmsta brevlåda, kan du ge exempel på var i Norrland det skulle vara?
Citera
2022-03-13, 10:04
Medlem
Postfack i entrén är värdelöst, bara att stoppa in handen och sno alla grannarnas post. Dessutom så märks det direkt om någon är bortrest ett par veckor eftersom facket svämmar över. Jag använder inte ens nyckeln utan kör in handen, bara.

Nej tack, jag vill ha brevinkast i ytterdörren.
Citera
2022-03-13, 10:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Tänk om myndigheterna skulle komma och säga att "vi behöver göra en lucka i din ytterdörr", det skulle bli ramaskri. Posten går uselt (typ 2 miljoner om dan, 2018), och inte tjänar de nåt på att avlöva en massa brevbärare som springer och delar ut till några som saknar email. Hur stor är löneutgifterna för brevbärare, i förhållande till företagens egentliga större intäkter, nån som vet? Bud, som mat och paket, finns det mer business i, men där är brevinkasten meningslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in