2022-03-13, 03:50
Medlem
Det är år 2022 och fortfarande finns brevinkasten kvar på de flesta dörrar i bostadshus, medans
de flesta, kanske 93% av svenskarna får sin post via digitala brevlådor och reklamutdelarna
(om de ens kan läsa) ser en skylt på dörren (ej reklam tack) - Så varför brevinkast på dörren?
Citera
2022-03-13, 03:56
Medlem
Är de inte mer vanligt med brevfack nere i trapphuset numera?

Men nu när, postnord ska börja leverera varannan dag så lär nog kivra blir mer populärt.
Citera
2022-03-13, 03:57
Medlem
vividcarrots avatar
Kommer bli skönt när fysisk post försvinner.
Citera
2022-03-13, 04:02
Medlem
Ska du spika en planka för hålet som uppstår om du tar bort brevinkastet? Att de försvinner i framtiden, nybygge och renovering, är nog troligt men då främst för säkerheten. Brand, inbrott och möjlighet att kasta in oönskade föremål. Att få mindre förseelser vid bostaden även när du inte själv är hemma kommer nog även finnas i framtiden.
Citera
2022-03-13, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Kommer bli skönt när fysisk post försvinner.

Nä gud bevare mig, fysiska räkningar kan man lägga fram på bänken. Går inte mlssa dem. Digitala push notiser klickar man bort sen hamnar de i glömskan..

Mer brev åt folket!
Citera
2022-03-13, 04:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Brevinkasten lär finnas kvar i många år till, hur fan ska jag få min kalle ankas pocket utan brevinkast? hyresvärden kan inte montera postbox för då kommer brandkåren o klagar.
Citera
2022-03-13, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Brevinkasten lär finnas kvar i många år till, hur fan ska jag få min kalle ankas pocket utan brevinkast? hyresvärden kan inte montera postbox för då kommer brandkåren o klagar.

En promenad till postombudet, hämtas ut som paket/brev
Citera
2022-03-13, 04:20
Medlem
All kredd till brevbärarna men varför postfack? Bättre med tidningsfack
Så himla skönt med autogiro och efaktura

Minns knappt när jag fick önskad post senast
Bara reklam från mäklaren, inte ens statistik från området kan de skriva

Lämna reklamen i tidningsåtervinningen så kan man frivilligt hämta den.
Ännu bättre, öppna postkontor på alla miljöstationer
Citera
2022-03-13, 06:44
Medlem
Brevinkast? Jag har bott i sju hyresrätter i mitt liv och bara två av dem har haft brevinkast. En hade brevfack vid entrén, de övriga fyra har haft vanliga jävla brevlådor efter gatan. Eller, nåväl - ytterligare en lägenhet hade ett brevinkast, men det var igenskruvat och ur bruk år 2002.

Summa summarum tror jag inte brevinkast är det vanligaste längre, eller? I stan tycker jag oftast jag ser brevfack vid entrén när jag hälsar på nån, och i småstäder och tätorter reguljära brevlådor.
Citera
2022-03-13, 06:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
Nä gud bevare mig, fysiska räkningar kan man lägga fram på bänken. Går inte mlssa dem. Digitala push notiser klickar man bort sen hamnar de i glömskan..

Mer brev åt folket!

Du kan alltid skriva ut din räkning och lägga den på bänken.
Breven som kommer i lådan (bor i villa) är färre och färre. Någon facktidning, katalog och lite annat. Allt skulle kunnat skickad digitalt för mig så hade jag kunnat plocka bort min brevlåda helt.
10 år till så slipper man nog den.
Citera
2022-03-13, 07:01
Bannlyst
Skulle gissa att t.ex vanliga brev kommer inom en framtid hämtas ut där du hämta pakten eller man har en större brevlåde hub för ett helt kvarter , som bla finns idag för pakatet. Traditionel brevbäring kommer minska mer.

Tyvärr är Postnord väldig dåliga på att tänka utanför boxen och idag andra företag tagit över deras roll mer och mer, dom håller på bli som gamla Televerket, bara ett stort gigantisk statlig företag där alt är jättedyrt.
Citera
2022-03-13, 07:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
En promenad till postombudet, hämtas ut som paket/brev
Så en norrlänning ska ta en promenad på 25 mil enkel väg för att kolla om det kommit lite post...och vad ska dom som inte kan promenera göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in