Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera i kriget i Ukraina och göra slut på ryssen.(En intervention mot Ryssland i Ukraina kommer medföra krig mot hela Ryssland.)
Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.
Men hur långt kommer det behöva gå avseende Ukralna innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker? Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?
Vad tror ni? Motivera.
USA/Nato kommer ej gå in i Ukraina eller i krig mot ryssen pga ett land som Ukraina. De för sitt krig i media och via sanktioner.
USA med en statskuld 102% av BNP skulle få det svårt att gå i krig överhuvud taget just nu. Om det inte är straffspark att gå in i ett underlägset arabland för att få kontroll på deras olja. Där de kan bomba sönder ett land som inte kan försvara sig.
Om ryssen inte ger sig på ett Natoland så kommer det ej att ske, och USA gör allt för att detta inte ska ske.