2022-03-13, 01:49
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Istället för att böla efter källor i inlägg efter inlägg, så om du inte orkar leta i tråden kan du alltid prova att använda Google. Känner du till Google? En sökmotor på nätet. Första träffen.

https://treskablinoll.nu/om-treskablinoll/statistik/
"Endast 4,2% av de anmälda sexualbrotten mot barn leder till en fällande dom. Förra året gjordes 3 170 anmälningar om våldtäkt mot barn. Av dem ledde 134 fall till en fällande dom."
Prova använd Google så hittar du fler källor. Sannolikt kommer du hamna hos BRÅ till slut som bland annat tar fram statistik.

Här var det källkritik så det stod härliga till, kolla vilka som jobbar på den där organisationen. Vilken vetenskaplig pondus, redovisningskonsulter, retoriker, rektorer, företagsekonomer.

https://treskablinoll.nu/om-treskablinoll/styrelse-och-personal/

Googly Moogly.
Citera
2022-03-13, 01:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Här var det källkritik så det stod härliga till, kolla vilka som jobbar på den där organisationen. Vilken vetenskaplig pondus, redovisningskonsulter, retoriker, rektorer, företagsekonomer.

https://treskablinoll.nu/om-treskablinoll/styrelse-och-personal/

Googly Moogly.
Var tror du uppgiften kommer från början? Något de hittat på eller BRÅ?
Citera
2022-03-13, 01:56
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Var tror du uppgiften kommer från början? Något de hittat på eller BRÅ?

Sidan du länkar till är tragikomiskt att ens kalla för statistik, ingen statistik alls på sidan. Bara några löst hängande siffror utan ordentligt redovisade referenser, och lite tveksamma beräkningar baserade på skakiga hypoteser. Treska Blinoll får underkänt betyg i forskningsmetodiken.
Citera
2022-03-13, 01:58
Medlem
Citat:
Den här bloggposten är "rolig"

https://dumpen.se/2022/03/12/det-finns-inga-vackra-satt-att-beskriva-overgrepp-av-barn/

"Vi läser på Dumpen, om verkligheten bakom övergrepp. Övergrepp som drabbar 25% av våra barn. Självmord som är tolv gånger så vanligt bland de som blir utsatta. Det hot som individer med en psykosexuell störning utgör mot våra barn kommer påtagligt nära."

Vad är det här för förståndshandikappad skit? Tror siffran 25% kommer från nån slapp ovetenskaplig "barnahus"-rapport eller liknande, där man räknat in de fall där barn utsätter varandra för sexuella övertramp.

Dumpen.se är ett skämt. Konsensus bland yrkesprofessionella är att ta avstånd från just Dumpen likt det "Childhood" gjorde när Dumpen ville donera pengar. Att personerna på Dumpen på allvar tycker det är rimligt att hänga på TikTok säger det mesta. Alltså Tiktok som är en sida där mest barn hänger på, och lägger Dumpen upp upp videoklipp och länkar till sin hemsida där dom lägger upp kukbilder, grova sexchattar och där Dumpens egna fiskare bl.a utger sig från att vara incestuösa mammor som förgriper sig på sina barn. Jättebra att utsätta barn för detta.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-03-13 kl. 02:02.
Citera
2022-03-13, 02:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Istället för att böla efter källor i inlägg efter inlägg, så om du inte orkar leta i tråden kan du alltid prova att använda Google. Känner du till Google? En sökmotor på nätet. Första träffen.

https://treskablinoll.nu/om-treskablinoll/statistik/
"Endast 4,2% av de anmälda sexualbrotten mot barn leder till en fällande dom. Förra året gjordes 3 170 anmälningar om våldtäkt mot barn. Av dem ledde 134 fall till en fällande dom."
Prova använd Google så hittar du fler källor. Sannolikt kommer du hamna hos BRÅ till slut som bland annat tar fram statistik.
Jag är medveten om Google, men jag är även medveten om att Google inte räknades som källa när jag skrev mina papper. Det framgår inte hur många som har granskat och citerat sidan du länkar till, och faktumet att sidan du länkar till använder ordet "endast" när man påstår att 4,2 procent av anmälningarna leder till fällande dom är inte förtroendeingivande. Jag tolkar det som att man implicit menar att fler borde dömas, dock oklart hur man tänker sig att det skulle gå till.
Citera
2022-03-13, 02:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Sidan du länkar till är tragikomiskt att ens kalla för statistik, ingen statistik alls på sidan. Bara några löst hängande siffror utan ordentligt redovisade referenser, och lite tveksamma beräkningar baserade på skakiga hypoteser. Treska Blinoll får underkänt betyg i forskningsmetodiken.
Det var alltså ett försök att få personen i fråga att lära sig använda Google eftersom vederbörande inte orkade leta efter källor som redan publicerats i tråden. Titta på träffarna, gå vidare, sök. Sannolikt slutar sökningen hos BRÅ, som jag skrev. Idioten käftade ju i inlägg efter inlägg om att Lava återigen ska publicera källor eftersom idioten inte orkade gå tillbaka i tråden. Hur du själv väljer att göra, Google eller gå tillbaka i tråden, bryr jag mig inte ett smack om. Ska vi säga så?
Citera
2022-03-13, 02:05
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Dumpen.se är ett skämt. Konsensus bland yrkesprofessionella är att ta avstånd från just Dumpen likt det "Childhood" gjorde. Att personerna på Dumpen på allvar tycker det är rimligt att hänga på TikTok, en sida där mest barn hänger på, och lägga upp videoklipp där och länka till sin hemsida där dom lägger upp kukbilder, grova sexchattar och där Dumpens egna fiskare bl.a utger sig från att vara incestuösa mammor som förgriper sig på sina barn.

Jag har för mig att man såg lite länkar förut till Preventell (Hjälplinjen för personer med oönskad sexualitet), undrar om de har tagits bort eller nåt?
Citera
2022-03-13, 02:07
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Det var alltså ett försök att få personen i fråga att lära sig använda Google eftersom vederbörande inte orkade leta efter källor som redan publicerats i tråden. Titta på träffarna, gå vidare, sök. Sannolikt slutar sökningen hos BRÅ, som jag skrev. Idioten käftade ju i inlägg efter inlägg om att Lava återigen ska publicera källor eftersom idioten inte orkade gå tillbaka i tråden. Hur du själv väljer att göra, Google eller gå tillbaka i tråden, bryr jag mig inte ett smack om. Ska vi säga så?

Ok, ok, jag var lite onödigt tvär.

Men generellt gäller det att använd helst ursprungskällor, och inte såna som gått igenom filtret på diverse intresseorganisationer.
Citera
2022-03-13, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Finns naturligtvis en risk. Antaglien kan den personen visa att han har ett ärende där. Men visst, självklart bäst om rättsystemet skötte detta. En dag kanske det är prioriterat.

Finns en stor risk att detta händer. Om mitt barn hade råkat ut för ett peddo hade jag fått sitta inne många år trots att de aldrig skulle hitta kroppen.

Lite udda, Michael Jackson provade väl men kom inte undan peddoanklagelserna. Den risken finns tyvärr alltid tack vare peddos. Själv spelar jag en del med yngre personer och jag tvivlar på att särskilt många vuxna skulle få ut något av att chatta med dessa yngre förmågor. Inget illa menat alls men det är inte givande på något sätt.

I Dumpens fall så finns alltid sexchattar innan mötena. Så en ensam 45-åring som stämmer träff med en 11-åring på någon öde parkeringsplats för att byta bokmärken och suddisar är iofs osannolik och sannolikt oönskad men kommer inte fastna i Dumpens fiskenät.
Jag menar om man skrev detta i chatten och inte gjorde något olagligt, vad hade hänt? Hur länge hade man kunnat slösa deras tid?
Citera
2022-03-13, 02:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Du har rätt, ursprungskällan är BRÅ och statistiken i rapporten är återrefererad i olika sammanhang. Jag har refererat till BRÅ-rapporten i annan post men skulle hellre äta två ton hästskit än att lägga upp den igen.
Citera
2022-03-13, 02:12
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag menar om man skrev detta i chatten och inte gjorde något olagligt, vad hade hänt? Hur länge hade man kunnat slösa deras tid?

Tror inte det är Patte som sitter och snuskchattar, de har några volontärer som gör det jobbet.
Citera
2022-03-13, 02:16
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling

Spännande, en del här vill stoppa pedofiler för att de tycker barn ska växa upp utan barnknullande gubbar som går lösa i samhället. Andra är väldigt bekymrade över hur dessa barnknullare blir behandlade. Dessa personer uttrycker aldrig en rad av omtanke om barn.

Men du är mest intresserad av att slösa Dumpens tid? Denna asymmetriska ståndpunkt skulle ändå i ett venndiagram hamna tillsammans med de som inte uttrycker omtanke om barn. Märkligt, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in