2022-03-12, 23:53
Medlem
Jag är för avnazifiering av ukraina och att ukraina blir ett neutralt fredligt land.
Citera
2022-03-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Tilläggas kan att det för "invasionen" av Ukraina fanns goda skäl men bortsett från det åter till frågan om varför. Dessutom har jag personligen starkare band till Ukraina och ukrainare än till Ryssland men jag väljer sida utifrån vad som är rättvist. Gör även ni det eller följer ni bara allmän opinion...?

Ställ ifrån dig vodkaflaskan tavaritj Nico! Ära till Ukraina och och det ukrainska folket som bekämpar den olagliga invasionen av skurkstaten Ryssland och diktator KaPutin! Varje rysk soldat som åker hem i liksäck är en seger för den demokratiska världen och förhindrar fler ryska krigsbrott. Man kan tro att du är en del i rysk hybridkrigföring som tycker att det är rättvist att avsiktligt bomba ihjäl småbarn, kvinnor, BB, daghem, skolor och sjukhus. Tala om vad som är ”rättvist”, dra åt helvete kommunistjävel eller smaka på din älskade Gulag.
Ukraina är en erkänd stat och deras befolkning har rätt att välja sin egen väg. Slutet för Putins era närmar sig.
Citera
2022-03-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
1. Ryssland slåss varken mot världen eller mot Nato. De har invaderat Ukraina. Övriga länder de slåss med är liksom Ukraina deras brödrafolk. Därtill har de ett antal, icke-demokratiska, länder på sin sida. Ryssar är fega lögnhalsar som bara ger sig på de som är mindre och svagare. Som Stig Fredrikson sa, putin är en mobbare, ryssland är en mobbarnation, man håller inte på mobbare. Det gör bara fegisar som själva är mobbare för att de har lika dålig självsyn som putin.

2. Om man tror att putin är ärlig, då är man antingen ett troll eller på riktigt svagbegåvad. Alternativt är man helt enkelt en nazist men för feg för att stå för det.

3. Den som hejar på putin och samtidigt är för mångfald, är så korkad att en svagbegåvad framstår som ett geni.

Nu är det ju inte bara enligt västerländsk massmedia som ryssland invaderat ukraina, utan även enligt rysk oberoende media, liksom enligt oberoende media i mellanöstern, afrika, asien, australien samt syd- och centralamerika. Men visst, jag förstår att det inte går att förstå för någon så korkad att en svagbegåvad framstår som ett geni.

I grund och botten är det enkelt, alla som är för demokrati och grundläggande mänskliga rättigheter, är för Ukraina och emot Ryssland. Det förstår till och med en svagbegåvad.

Hear! Hear!
Citera
2022-03-13, 00:00
Medlem
MasterBaits avatar
Hatar inte ryssar. Jag gillar varken Rysslands eller Ukrainas regeringar. Båda är korrumperad maffia. Alla civila på båda sidor är lika mycket värda. Så jag gillar inte sanktioner, sånt har aldrig fungerat.

Men jag hoppas att Ryssland kan komma till ett snabbt avslut och få bort nazi-packet. Förlänger man kriget genom att stötta Ukraina dör bara fler oskyldiga. Ukraina har haft stora problem under 8 år nu. Ryssland är inte det bästa alternativet och långt ifrån exemplarisk. Men de interna stridigheterna i Ukraina som hittills dödat 14000 människor kommer att få ett slut. Ju snabbare det går desto bättre.
Citera
2022-03-13, 00:02
Medlem
Gothenburgers avatar
Sverige har levt med invasionshot i över 200 år från Ryssland. Konstigt att man är jävligt avigt inställd till Ryssland? Ryssland är en invasionsmakt. NATO är en försvarsallians.

Ryssland attackerar länder i Europa. Det gör inte vi andra och har inga planer på.

Ryssland har alltid haft mentalsjuka ledare och det är inte ok.
Sedan är ju ryssar generellt jävla as. Allihopa. Räcker ju att åka på solsemester för att bekräfta det påståendet. Engelsmän är ju Emil i Lönneberga i jämförelse.

Ryssland är en avskyvärd nation.

Svar nog?
Citera
2022-03-13, 00:03
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hatar inte ryssar. Jag gillar varken Rysslands eller Ukrainas regeringar. Båda är korrumperad maffia. Alla civila på båda sidor är lika mycket värda. Så jag gillar inte sanktioner, sånt har aldrig fungerat.

Men jag hoppas att Ryssland kan komma till ett snabbt avslut och få bort nazi-packet. Förlänger man kriget genom att stötta Ukraina dör bara fler oskyldiga. Ukraina har haft stora problem under 8 år nu. Ryssland är inte det bästa alternativet och långt ifrån exemplarisk. Men de interna stridigheterna i Ukraina som hittills dödat 14000 människor kommer att få ett slut. Ju snabbare det går desto bättre.

Det finns inget nazi pack din djävla dåre
Citera
2022-03-13, 00:06
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Jag är för avnazifiering av ukraina och att ukraina blir ett neutralt fredligt land.

Hur kommer det sig att högerextrema älskar att använda ord som fredlig och neutral? Ni vet inte ens vad det är för något. Däremot så gillar ni våld och förödelse.
Citera
2022-03-13, 00:07
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Putin är en sentimental nationalist som vill ha tillbaka Ryssland som det såg ut på 1800-talet, så akta er finnar och svenskar, som ska hjälpa Finland.

Dom har fått smaka ett par gånger genom åren. Nästa gång låter vi dom inte ens hämta tillbaka kropparna från skogen.

Så här aktas ingenting.
Senast redigerad av Gothenburger 2022-03-13 kl. 00:10.
Citera
2022-03-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vad bra att du sympatiserar med den svaga parten i den här kriget.
Fniss. Jag undrar även hur TS resonerar om Ryssland invaderar Sverige. Är det fortfarande "att stödja den svagare parten" som gäller då?
Citera
2022-03-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Det finns inget nazi pack din djävla dåre

Då får du läsa om, sök på Azov Battalion så ser du att Ukraina har en del öppna nazister inom sin militär. Sen har Ukraina varit en stark grogrund för nazism de senaste åren, genom offentliga vitmakt konserter.
Citera
2022-03-13, 00:23
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Då får du läsa om, sök på Azov Battalion så ser du att Ukraina har en del öppna nazister inom sin militär. Sen har Ukraina varit en stark grogrund för nazism de senaste åren, genom offentliga vitmakt konserter.

Nu bor det faktisk 44 miljoner människor i Ukraina. En försvinnande liten del är uttalade nassar.

Så ta ditt ryssvurmande och dra i våld

EDIT: "Vitmaktkonserter". För i helvete människa. Varför finns du?
Citera
2022-03-13, 00:29
Medlem
Jag håller på det land som värjer sig mot en oprovocerad attack från det andra landet.

Jag ogillar det land som oprovocerat attackerar ett annat land och orsakar massivt lidande och förstörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in