2022-03-13, 00:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Jo, där fängslar man folk med fel åsikt. Här stigmatiserar man ju bara.
Det är svårt att vara opartisk när Ryssland kommer med patetiska uttalanden som detta:

,FM #Lavrov: The goal of Russia’s special military operation is to stop any war that could take place on Ukrainian territory or that could start from there."

https://twitter.com/RussianEmbassy/status/1500886096837849099?s=20&t=G_Zr6mxDFLFAtENvYu8GzQ
Citera
2022-03-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/new/

Obekräftade uppgifter att det ska ha skjutits robotar mot en amerikanskt militärbas i Irak.
Stämmer detta så brakar nog helvetet loss nu. WW3 är här.
Tog de precis ner r/combatfootage på reddit? Funkar inte för mig
Citera
2022-03-13, 00:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är svårt att vara opartisk när Ryssland kommer med patetiska uttalanden som detta:

,FM #Lavrov: The goal of Russia’s special military operation is to stop any war that could take place on Ukrainian territory or that could start from there."

https://twitter.com/RussianEmbassy/status/1500886096837849099?s=20&t=G_Zr6mxDFLFAtENvYu8GzQ

Lavrov kanske inte är så bra på engelska ?
Citera
2022-03-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ryssarna försöker inte ta hela Ukraina, har du ens tittat på en karta över kriget? De har tagit delar i östra Ukraina och södra Ukraina och börjat omringa Kiev. Det är en liten del av Ukraina de ryska trupperna befinner sig i.

Östra Ukraina där mest ryssar bor har förklarat sig självständigt och kommer införlivas med Ryssland gissar jag.

Yep. Putin kommer avmilitarisera landet. Det har flödat in vapen i Ukraina från väst som en förberedelse för att våga ansöka om Nato-medlemskap. USA har försökt lura Ryssland.

Ryssland behåller bara de områden i öst där ryssarna bor. Vad ska de ha resten till?

Sedan blir väl inte Ukraina fullständigt självständigt efteråt eftersom de svikit Ryssland. Men tillräckligt självständiga för att leva på som vanligt. Putin kommer inte hindra dem från att gå på pridefest till exempel.
.
Citera
2022-03-13, 00:11
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Lavrov kanske inte är så bra på engelska ?
Man får ju hoppas det, för jävlar vad efterbliven han framstår.
Citera
2022-03-13, 00:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Omöjligt att svara på. Men vad tror just du risken är att det blir militärt krig i Sverige ? 1%? 5%?

Vilka städer tror ni är störst risk? Borde ju vara Norrland? Ryssland borde väl komma via Finland?

Och varför skulle det ens bli krig här?

Om det blir krig mellan NATO och Ryssland tror jag att vi kommer bli involverade, för vi vill ju tydligt själva ha hjälp om Sverige invaderas.

Risken för det är otroligt svår att bedöma, men det kan hända som resultat av misstag, alltså att förband eller flyg börjar skjuta på varandra utan att direkt ha några order om det. Att sätta någon siffra på hur ofta det skulle inträffa i konflikter av det här slaget är kanske meningslöst. Det kan vara en på hundra, eller en gång av två.

Risken ökar om det finns klickar som vill ha ett krig. I den situationen försöker några provocera fram stridshandlingar som får kriget att starta. Givet Rysslands hot är det troligt att Rysslands ledning absolut inte vill ha en sådan konflikt. De känner sig bara i underläge och vill med ord förhindra hjälp till Ukraina.

Vi har inte mycket att oroa oss för i ett eventuellt krig såvida inte Putin blir trött på att leva och nukar omvärlden. Det är bara att kolla på kartan. De har fullt upp med de NATO-länder som är grannar till Ryssland, och från Kaliningrad kommer det inte komma någon invasion. Snarare är det så att Ryssland skulle komma att bli utsparkade därifrån. Förmodligen är det också något de räknar med och de satsar inte väldigt mycket på områdets försvar.
Citera
2022-03-13, 00:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Lol du blev sur nu när du avslöjade dig så du äntligen kom ut ur garderoben. Jag är inte islamist men en sak är säker tjetjenerna kommer slakta i Ukraina.

Fel tjetjenerna har redan blivit slaktade i Ukraina... de första som hände dem var ju att alla sprängdes i luften, och deras general vart sönderbränd.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Haha, men vad är du för sjuk människa?

Förvisso en bra taktisk beskrivning på hur man sätter igång en "show" som kommer att leda till att Murmansk bombas till värre skrot. Och förlorar stora delar av den anfallande styrkan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är inte uppdaterad med det allra senaste och får dra mig mot sängen. Men jag såg intressanta nyheter på regim-media här i Sverige, alltså SVT.se

Vid samtalet idag mellan Mackaronen och Putin samt Scholtz har dom två europeerna tydligen sagt direkt till Putin att han är en lögnare.

Putins situation är ganska svår men han har den fördelen att han kan låta rådgivares och militärers huvuden rulla. Mackaronen och Scholtz är från början riktiga förrädare, lika usla bägge två.

Rolling Stones sjöng: "Time is on my side"....jag tror inte Putin sjunger med i denna sång.

Sanningen är helt enkelt att de är ett gäng luder allihop
Citera
2022-03-13, 00:13
Medlem
Det bästa vi kan hoppas på nu är att Putin bombar någon vapenleverans i Polen så att Nato blir krigförande part och kastar ut Ryssen från Ukraina.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Lol du blev sur nu när du avslöjade dig så du äntligen kom ut ur garderoben. Jag är inte islamist men en sak är säker tjetjenerna kommer slakta i Ukraina.
Nej.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Man får ju hoppas det, för jävlar vad efterbliven han framstår.

Lustigt vad olika man kan tycka. För jag tycker han framstår som den mest sympatiska och kloka av alla
ryska frontfigurer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in