2022-03-12, 22:03
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Jag har kollat på hela klippet men ser ingen smekning. Vid vilken sekund är det?

Bortplockat av SVT
Citera
2022-03-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krampaktig

Snart vill han nog ha hjälp med att bygga till en extravåning samt en uppvärmd infinity pool.
Man kan ju tycka att man måste planera sånt här i förväg, inte bara göra och sen tigga hjälp, spela på folks samvete och utnyttja deras flyktingstatus för att få gratisskit överallt och pissa på dem som inte hjälper. ("Då Multinationella företaget Espresso House inte vill vill bjuda Ukrainska barn på varm chocklad Så går mina fina vänner direkt in och betalar för våra Ukrainska barn o mödrar")

Oavsett om intentionerna var goda så är det här bara jävligt obehagligt och illa skött.

Han är en entreprenör!
Men har han nått riktigt jobb även?
Citera
2022-03-12, 22:38
Medlem
Hegamons avatar
Otack är världens lön. Han fick 200 kr av Espresso House. Inlägget skulle spridas och det gör jag här. Jag tycker inte det är kul. Jag vill klaga på otacksamheten. Jag tycker det är märkligt att privatpersoner skänker pengar till mannen. Jag personligen vill folk skänker pengar till mig, men det är ingen som gör det.

Citat:
Kommer ni ihåg hur förbannad jag blev på Espresso house som inte ens kunde bjuda de förste Ukrainarna på fika med bulle när de varit på flykt i 7 dagar... inte ens någon rabatt...
Sedan skrev jag att ledningen varit I kontakt med mig och ville be om ursäkt och skicka ett presentkort...
Nu fick jag present kortet...
Jag ville inte göra mina Ukrainska familjer ledsna när vi gjorde första stoppet i Skåne (vissa säger Sverige)
Så givetvis betalade jag: 450:-
Cappuccino, bulle etc 6 Pers...
Kolla present kortet Espresso house skickade...🤣🤣🤣🤣 Ni alla som skänkte mig som privat personer, skänker mer än multinationella bolag...
Ansiktet på girigheten och kapitalismen med ursäkter som: "Du måste förstå"...
🤣🤣🤣
Anställda chefer har bra humor...
Noll koll på ekonomi och vad det betyder att ha ansvar att pengar kommer in...🤣🤣🤣 De får ju lön ändå...
Bäst är ändå vad det står på kuvertet:
Eftertaxerat. Brevet kan vara försenat på grund av otillräcklig frankerat.
🤣🤣🤣🤣
Vilket skämt... De förstår inte ens vad de gjort....
Snälla dela detta skämtet...
Senast redigerad av Hegamon 2022-03-12 kl. 23:18.
Citera
2022-03-12, 22:50
Medlem
Uberfuhrers avatar
Ny infallsvinkel, är Peter pedofill och sugen på den lille pojken? Mammorna är hans ticket till att få komma nära pojken?
Citera
2022-03-12, 22:53
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Otack är världens lön. Han fick 200 kr av Espresso House. Inlägget skulle spridas och det gör jag här. Jag tycker inte det är kul. Jag vill klaga på otacksamheten. Jag tycker det är märkligt att privatpersoner skänker pengar till mannen. Jag personligen vill folk skänker pengar till mig, men det är ingen som gör det.

Gubben är ju grovt hjärnskadad. Snart ska han säkert börja blogga. Syftet måste vara att "klä sig" i flyktingar och tillskansa sig både det ena och det andra gratis. Varför ska de ut på stan och fika som tonårsflickor?

Har Peter inget kaffe hemma och duger inte kanelbullar från Ica MAxi?
Citera
2022-03-12, 22:54
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Han verkar vara riktigt sjuk.. Hybris... När Peters 15 minuter i rampljuset är försvunna, Ukrainskorna åkt hem hamnar han antagligen i ett djuuupt ensamt hål.
Citera
2022-03-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det finns tydligen många som vägrar åka hit. Jag la upp två länkar. En kvinna sa att hon inte tänkte ta sitt barn från ett krig till ett annat.

Jag förstod att det skulle bli en kulturkrock, däremot slogs jag aldrig av tanken att de av samma orsak inte skulle vilja komma hit.

Ett Sverige med kriminella invandargäng och män som enbart klagar på nätet istället för att ta itu med verkligheten, lockar tydligen inte ukrainska kvinnor. Med andra ord vill de inte leva med någon sorts man här. Inte bli snuttefiltar för män som inte törs gå ut när de ser invandrare men svär på för fullt på dem anonymt online, eller mot svenska kvinnor. Roande faktiskt

Det är såklart synd om dem vars land nu faller samman men attityden är tydligen att om de får välja, blir det inte kvinnoöverskott här och med tanke på hur ni bröstar upp er för kvinnor som inte ens vill sätta foten i landet, är det lite roligt samtidigt.
Oj det var inte många rätt där. Det du berättar om är något som någon hört någon annan berätta någon annanstans. Bara för att du läser en rubrik eller hör någon säga något i en intervju blir det inte sanningen. Tror inte att ukrainska kvinnor läser vad som står på flashback. Uppenbarligen är det dessutom så att väldigt många av de ukrainska flyktingarna vill komma hit och många har redan kommit hit. Så du får nog ventilera ditt patologiska manshat någon annanstans
Citera
2022-03-12, 23:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Oj det var inte många rätt där. Det du berättar om är något som någon hört någon annan berätta någon annanstans. Bara för att du läser en rubrik eller hör någon säga något i en intervju blir det inte sanningen. Tror inte att ukrainska kvinnor läser vad som står på flashback. Uppenbarligen är det dessutom så att väldigt många av de ukrainska flyktingarna vill komma hit och många har redan kommit hit. Så du får nog ventilera ditt patologiska manshat någon annanstans
Det är direkt taget från tidningar.
Förövrigt vet vi att vi kan räkna med hundratusentals människor hit.

Men Jo, Sverige har dåligt rykte.
Citera
2022-03-12, 23:05
Medlem
Citat:

Finns säkert de som väljer annat land, men merparten skulle säkert inte ha något emot att komma hit
Citera
2022-03-12, 23:06
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Finns säkert de som väljer annat land, men merparten skulle säkert inte ha något emot att komma hit
Det har varit svårt för människor att ta med flyktingar hit. Läste om en volentär som åkt ner med buss utan att en enda ville följa med hit.
Citera
2022-03-12, 23:07
Medlem
Citat:

Hoppas det kommer hundratusentals ukrainska kvinnor och barn till Sverige, tycker så synd om dem.
Citera
2022-03-12, 23:50
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Nej det ska jag faktiskt inte.

Nu är det såhär och ja, jag kommer aldrig att säga att det inte finns plats för krigsbarn. Och det är främst barn och kvinnor som kommer. Pga er män. Inte för er utan på grund av all skit ni ställer till med.

Utöver det så var mitt ursprung korrekt upptäckte jag idag och stick du isåfall. Jag har inte visat något handhjärta åt dig.
Lite spretigt otydligt känslomässigt svar. Men vad gäller politik så kan även kvinnor hetsa och göra klantiga ödesdigra val som påverkar en hel nation. Magdalena Andersson t ex ser 5000 pansarskott till Ukraina som en del av Sveriges säkerhet som hon uttryckte det. Något som på kort eller lång sikt kan få ödesdigra följder för dig o mig o alla andra här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in