Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
"Ad hominem"??
"Vilket ni väljer säger en del om er personlighet."
- Vänlige Viktor
Ja, personagrepp och ett litet förtäckt hot. Man skulle allt veta att man var en slags dålig människa om man vågade tycka fel i denna fråga.
Citat:
Visst. Ritningarna säger inget om gaskammare i dessa byggnader.. Varför skulle de det? (Det vore ju inkriminerande utan motstycke?) Men ska man verkligen tolka det som att det aldrig fanns några gaskammer där? För min del så anser jag alla "bevis" sammantaget (dokument, vittnesmål (åter igen) från både offer/överlevande och förövare samt de slutsatser man kan dra) i fallet Birkenaus krematorier talar för att det fanns gaskamrar där, att de användes och att de användes för att ta livet av levande människor.. Allt tyder på det! Något annat är högst hypotetiskt och mycket föga troligt!
Visst, det där är ju den vanliga, till och med föreskrivna tolkningen. Men det hör inte till saken. Till saken hör att Vänlige Viktor försökte insinuera att det visst fanns ritningar på "gaskammare" i enlighet med en viss "expert" som man naturligtvis har större skäl att lita på än en överliggare på Flashback. Han skrev till exempel: "Där visas ett antal ritningar på gaskamrar".
Vilket förstås är dubbelt oriktigt. Inte bara kan man inte utifrån ritningarna sluta sig att de "egentligen" föreställer hemliga "gaskammare" (lika lite som man kan sluta sig till att Viktor förvarar en osynlig rosa elefant i sitt garage, även om han skulle insistera på saken), van Pelt har till och med påstått motsatsen.
Jag ställer inte upp på slikt fuskande. Jag synade Viktor och han kraschade och brann. Big deal.