Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
1. Ryssland slåss varken mot världen eller mot Nato. De har invaderat Ukraina. Övriga länder de slåss med är liksom Ukraina deras brödrafolk. Därtill har de ett antal, icke-demokratiska, länder på sin sida. Ryssar är fega lögnhalsar som bara ger sig på de som är mindre och svagare. Som Stig Fredrikson sa, putin är en mobbare, ryssland är en mobbarnation, man håller inte på mobbare. Det gör bara fegisar som själva är mobbare för att de har lika dålig självsyn som putin.
2. Om man tror att putin är ärlig, då är man antingen ett troll eller på riktigt svagbegåvad. Alternativt är man helt enkelt en nazist men för feg för att stå för det.
3. Den som hejar på putin och samtidigt är för mångfald, är så korkad att en svagbegåvad framstår som ett geni.
Nu är det ju inte bara enligt västerländsk massmedia som ryssland invaderat ukraina, utan även enligt rysk oberoende media, liksom enligt oberoende media i mellanöstern, afrika, asien, australien samt syd- och centralamerika. Men visst, jag förstår att det inte går att förstå för någon så korkad att en svagbegåvad framstår som ett geni.
I grund och botten är det enkelt, alla som är för demokrati och grundläggande mänskliga rättigheter, är för Ukraina och emot Ryssland. Det förstår till och med en svagbegåvad.