2022-03-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kanskje hun var død?

Jeg antar at TH må ha blitt spurt i avhør om lufting av hund denne morgenen. Rart at det ikke står noe om det i boken.

Kan det være at hun pleide å gå tur nedover gangveien der bilene ble observert? Kan det være at hun gikk ut rett etter samtalen som sluttet 8.56? I så fall møtte hun på bilen der.... Og da har vi et mulig scenario som kunne forklart mye, men det stemmer ikke med sporene funnet i huset, da måtte disse være plantet der alt sammen....
Citera
2022-03-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg antar at TH må ha blitt spurt i avhør om lufting av hund denne morgenen. Rart at det ikke står noe om det i boken.

Kan det være at hun pleide å gå tur nedover gangveien der bilene ble observert? Kan det være at hun gikk ut rett etter samtalen som sluttet 8.56? I så fall møtte hun på bilen der.... Og da har vi et mulig scenario som kunne forklart mye, men det stemmer ikke med sporene funnet i huset, da måtte disse være plantet der alt sammen....

Nå fant jeg en gammel artikkel der det blir nevnt at hun relativt regelmessig gikk tur rundt Langvannet mellom kl 7 og 9. (Regner med det er snakk om starttidspunktet for turen og ikke en 2 timers tur.) Men det står også at det er ukjent om hun gikk tur denne morgenen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn
Citera
2022-03-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1

Ja. Hun gikk neppe uten tlf og noen ville vel sett henne. Ingen spor ute verken av aeh eller tassen. Hun fravek rutinene denne dagen. Bad, telefoner osv. Rart hun ikke gikk tur først
Citera
2022-03-12, 00:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som kjent var Tassen en liten valp på forsvinningstidspunktet.
AE hadde anskaffet seg denne hunden bare kort tid i forveien.

Alle hundeeiere vet at det kan ta en stund før valper blir husrene.
I valpetiden gjør de fra seg hyppig og uventet hvor som helst.

Innelåst i et rom i flere timer uten å gjøre fra seg hører til sjeldenhetene.
Da er det jo litt rart at det ikke skal være gjort noe funn i stuerommet i 1. etg.

Men denne saken har jo flere eksempler på manglende spor, både her og der.

Vel, det ER jo gjort funn i stuerommet der Tassen ble funnet, teppene lå brettet opp, slik som man gjør når man skal vaske gulvet.

Men den/de som vasket fikk ikke med seg at Tassen hadde bæsjet i 2. etasje også...
Citera
2022-03-12, 00:20
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ja. Hun gikk neppe uten tlf og noen ville vel sett henne. Ingen spor ute verken av aeh eller tassen. Hun fravek rutinene denne dagen. Bad, telefoner osv. Rart hun ikke gikk tur først

Ja, en kan undres på om hun i hele tatt var i stand til å gå tur på dette tidspunktet. Kan det tenkes at hun allerede var død? Hva skal til for at det er et tenkelig scenario? Th blir voldsom (planlagt?) Th tar en liten løpetur til en kvinne som kommer ham til unnsetnig. Kanskje han bløffer henne til å tro at Teh har mistet det fullstendig. Hun stiller opp og «spiller» AE i et par telefonsamtaler neste morgen, rydder og vasker litt. TH har hele natten til å rydde AE permanent bort fra hjemmet og pengebingen hans.
Citera
2022-03-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vel, det ER jo gjort funn i stuerommet der Tassen ble funnet, teppene lå brettet opp, slik som man gjør når man skal vaske gulvet.

Teppebretten har egentlig ikke relevans for saken eller det jeg siktet til i forhold til manglende funn.
Citera
2022-03-12, 00:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Teppebretten har egentlig ikke relevans for saken eller det jeg siktet til i forhold til manglende funn.

Ok, da vet jeg ikke hva du mente med manglende funn.

Oppbrettede tepper og ingen åpenbare funn høres for meg ut som bortvaskede funn, altså at Tassen kan ha tisset på gulvet i stuen på et eller annet tidspunkt, i tillegg til avføringen i 2. etasje, men at bare stuen der Tassen ble funnet hadde blitt rengjort.

Edit: Stuen der Tassen ble funnet er slik jeg har forstått det den samme stuen som trappen fra 2. etasje ender i, den samme stuen som inneholder trapperommet/veggen hvor det var funnet spor etter bortvasket blod, i bunnen.

Spesielt at gulvet i akkurat dette rommet er det som bærer mest preg av å ha vært nylig vasket, med oppbrettede tepper og alt.
Senast redigerad av Niffy 2022-03-12 kl. 00:59.
Citera
2022-03-12, 00:57
Medlem
Citat:
Som kjent var Tassen en liten valp på forsvinningstidspunktet.
AE hadde anskaffet seg denne hunden bare kort tid i forveien.

Alle hundeeiere vet at det kan ta en stund før valper blir husrene.
I valpetiden gjør de fra seg hyppig og uventet hvor som helst.

Innelåst i et rom i flere timer uten å gjøre fra seg hører til sjeldenhetene.
Da er det jo litt rart at det ikke skal være gjort noe funn i stuerommet i 1. etg.

Men denne saken har jo flere eksempler på manglende spor, både her og der.
Er det ikke så at hunden sov på hennes rom i 2etg? Mitt inntrykk er at hun aldri har fått sjansen til å lufte den. Ergo gjorde den fra seg i 2 etc, og senere båret ned til 1 og innelåst da GM smatt innom og fjernet den livløse kroppen som hadde fått fentanyl i kaffen.
Citera
2022-03-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Er det ikke så at hunden sov på hennes rom i 2etg? Mitt inntrykk er at hun aldri har fått sjansen til å lufte den. Ergo gjorde den fra seg i 2 etc, og senere båret ned til 1 og innelåst da GM smatt innom og fjernet den livløse kroppen som hadde fått fentanyl i kaffen.

...og i løpet av alle timene hunden var innelåst i 1. etg så gjorde den ikke fra seg noe mer. En liten valp som brått ble veldig veloppdragen.
Citera
2022-03-12, 01:54
Medlem
Citat:
...og i løpet av alle timene hunden var innelåst i 1. etg så gjorde den ikke fra seg noe mer. En liten valp som brått ble veldig veloppdragen.
Ja, eller at tiden før politiet ble ringt ble brukt til å låse inn valpen nede, og frakte bort offeret i en varebil med takreparatør-logo på.
Citera
2022-03-12, 01:56
Medlem
Hvorfor skulle noen i det hele tatt ta bryet med å vaske noe etter denne valpen? Helt naturlig at den har gjort fra seg på både den ene eller andre måten om den har vært timer innestengt eller løpt fritt rundt alene. Mer trolig at det har blitt vasket pga for eksempel bekymring for blodsøl fra gjerningspersoner eller Fru Hagen. Altså i noe i likhet med forsøkt vasking i nederste trinnet på trappa hvor Fru Hagen hadde skadet seg. Kanskje valget falt på å frakte henne gjennom stua fra der hun lå ved trappa og til toalettrommet? Helt naturlig at denne løypa da eventuelt også ble vasket.

Kanskje var noen bekymret for at den skulle gjøre fra seg på teppet når den ble stengt inne i denne stuen og skulle tilbringe tid der alene? Og derfor valgte brette teppet til side for å øke sannsynligheten for at den brukte gulvflaten uten teppe? Hvem vet.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-12 kl. 01:58. Anledning: Rette
Citera
2022-03-12, 02:04
Medlem
Citat:

Var det ikke lite aktivitet på denne helseappen hennes i tiden fra hun stod opp og frem til oppringningen fra denne damen fra Futurum? Tyder på at hun kan ha vært opptatt med andre ting i denne tiden. Hva, bortsett fra kanskje å degge for TH og eventuelt andre er ikke godt å si. I følge TH hadde de også benyttet tiden til å snakke om hytteturen som hun senere meldte om at ikke ble noe av.

Dersom TH står bak dette ville jeg tro han gjorde sitt for at hun ikke la ut på noen langtur på nysnø/sørpe i hvertfall. Da kan ting skje. Hun ble nok holdt mest mulig opptatt innendørs blir mine tanker.
Kanskje TH til og med tilbød seg å lufte bikkja den morgenen sånn rett før åtte for eksempel. Tenker da på muligheten for kommunikasjon dette ga med fører av bil observert 07.56 med tanke på forsinkelsene/forsoving denne dagen. Ny avtale, bil igjen observert 08.56.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-12 kl. 02:26. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in