2022-03-12, 18:38
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Verkar inte sett som en ovanlig rutt?
Detta plan från USA har cirkulerat bra länge över Rumänien

https://fr24.com/NCHO223/2b1ca64f

Tankplan. De flyger sådana "racetracks" när de lufttankar andra plan.
Citera
2022-03-12, 18:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://www.youtube.com/watch?v=oydrZOzHm2o
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
3593 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
98 flygplan
61 helikoptrar
1159 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
118 MLRS raketartillerifordon
436 fältartilleri och granatkastare
973 enheter av speciella militära fordon
126 drönare

Frågan är om det är Putin som sätter ihop de här listorna själv eller om Putin gett det Ryska försvarsministeriet fria händer att sätta ihop sådana här listor?
Citera
2022-03-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ytterligare en rysk hkp i backen

En KA 52, Rysslands modernaste.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1502676595772903424

Hoppas att det var mer än en i helikoptern. Dom skall ta mig fan dö!
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Ryska centralbanken meddelar att Börsen håller stängt även nästa vecka i Moskva, Känns som att dem inte vågar öppna upp börsen.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Dubbla förlusterna så kommer jag tro på din ryskmongoliska propaganda.

Deal?
Ryska försvarsministeriet rapporterar Ukrainska förluster men om du tror att det dubbla är närmare sanningen så får det stå för dig då du är fri att tolka informationen hur du vill.
Citera
2022-03-12, 18:41
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ryska försvarsministeriet rapporterar Ukrainska förluster men om du tror att det dubbla är närmare sanningen så får det stå för dig då du är fri att tolka informationen hur du vill.
Hur fan då?
Citera
2022-03-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motherofpearl
Med risk för att detta avhandlats tidigare. Det är rätt uppenbart att vi ganska snart kommer få bevittna en rysk kollaps som liknar den som skedde vid Sovjetunionens fall 1991. Vad kommer hända med Rysslands kärnvapen? Kommer man likt vid sovjets fall kunna bevara chain off command eller kommer dessa vapen landa i orätta händer?

Kan inte mer än hålla med, att det på ren svenska går åt helvete för ryssarna är uppenbart.
En missbedömning av rang!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motherofpearl
Med risk för att detta avhandlats tidigare. Det är rätt uppenbart att vi ganska snart kommer få bevittna en rysk kollaps som liknar den som skedde vid Sovjetunionens fall 1991. Vad kommer hända med Rysslands kärnvapen? Kommer man likt vid sovjets fall kunna bevara chain off command eller kommer dessa vapen landa i orätta händer?

Det är det ingen som vet.

Ja detta krig och Putins äckliga hot mot Väst-länder, kommer att leda till rysk kollaps. Dominobrickor faller i hela Ryssland.

Ryssland är så toppstyrt och dysfunktionellt, att krigets effekter på samhället, är helt oförutsägbara.

Om tio år kan Ryssland ha styckats och blivit flera länder, det kan bli inbördeskrig osv

Rysslands kärnvapen kan hamna var som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ryska centralbanken meddelar att Börsen håller stängt även nästa vecka i Moskva, Känns som att dem inte vågar öppna upp börsen.....
precis så ligger det till... öppnar dem nu så crashar hela rysslands börsvärld därför kommer den hållas stängd rätt lång tid fram över eller tills annat händer
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Så bra, då slipper jag förklara för dig hur snabbt Ryssen avancerar och hur illa läget är för juden Zelensky 👍

Du måste förstås förklara varför det inte är fejk njos och varför inte Ryssland stänger dessa propagandakanaler.
Citera
2022-03-12, 18:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Bakhåll som skjuter på ganska nära håll. Kan det vara NLAW som avfyras? Eller AT4?

https://fb.watch/bIBhrmeZjX/
Citera
2022-03-12, 18:45
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bakhåll som skjuter på ganska nära håll. Kan det vara NLAW som avfyras? Eller AT4?

https://fb.watch/bIBhrmeZjX/

NLAW 57A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in