2022-03-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Den skjuter automatiskt under vissa förhållanden och flyglägen under en viss höjd. Förvisso skulle det inte förvåna mig om en stol inte fungerade pga bristande underhåll. Eller att bara en, som du säger, hann ut. Såg inga rotorblad på videon, så därför gissar jag att utsklutning kan ha initierats.
Först släpper den alla rotorblad så de inte blir köttfärs av de som skjuter ur sig.
Detta kräver en viss tid och höjd och med tanke på hur låg höjd vi ser många helikoptrar flyga på i många klipp så kanske höjden var för låg.
Citera
2022-03-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Döda mongoler i snön.

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1502681425652465670

Det är en fotoshop ser jag.
Är det du själv som har klippt och klistrat?
Citera
2022-03-12, 17:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Europa och väst kommer lida mest av sanktionerna, skulle de sanktionera Kina också är det game over.

För du tror väl inte att Ryssen inte hade med "värsta tänkbara scenario" i sina kalkyler innan de invaderade?

2 dagar var det beräknat till. Nu är det 2 veckor och putler söker febrilt efter "frivilliga". Tycker du att det är genomtänkt och att han har planerat för sanktioner? hahahahaha....

Kina vill inte stödja putler för hårt för då drabbar det deras ekonomi och det vill inte Kina. Men sunt förnuft och resonemang finns inte hos rysstrollen.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ser ju ut som de stått uppställda för avrättning och då har vi ett krigsbrott

Det är en datorgenererad bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Med din logik så är den här "specialoperationen" en ekonomisk vinst också gissar jag? Rysslands ekonomi kommer blomma ut nu?

Gissar att du sitter i en källare i Moskva och drömmer om lite kärlek med Putler.

Är det viktigaste i livet ekonomi? Är det lycka?

Tror du på riktigt det är därför Ryssen är i Ukraina? Tror du det är det som man säljer in till det Ryska folket?

"Vi har era ekonomiska intressen i första hand!" "Vi gör detta för BNP!"

Den vanlige Ryssen ser NATO som ett existensiellt hot, de vill inte gå runt och vara rädda för ett angrepp mot Ryssland av vad de (Ryssarna) bokstavligen ser som satanister.

Vad tror du de gjorde i Syrien?

De förstår att deras värld blir ständigt mindre och mindre ju mer NATO och väst breder ut sig och sprider sin "demokrati och frihet" (bögsex, feminism, mångkultur)
Citera
2022-03-12, 17:57
Medlem
Citat:
Europa och väst kommer lida mest av sanktionerna, skulle de sanktionera Kina också är det game over.

För du tror väl inte att Ryssen inte hade med "värsta tänkbara scenario" i sina kalkyler innan de invaderade?
Varför skulle väst lida mest av sanktionerna? Ryssland kan ju inte ens öppna aktiehandeln eftersom den kommer spolas ner i toaletten. Rubeln har förlorat enormt I värde och ryssar kan inte ta ut pengar i andra valutor. Kina skiter i Ryssland, dom kommer ge lån med super dåliga villkor för Ryssarna. Deras största handelspartner är USA och dom skulle alldrig äventyra detta.
Citera
Medlem
Till å med den ryssvänliga ex presidenten gillar ej russia.

Former Ukrainian president calls Putin "war criminal," says Ukraine will keep fighting

Cnn.com
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Allt det där är ju irrelevant om man utgår från det inlägget jag citerade. Du babblade om att Ryssland inte kan hävda självförsvar. Jag skrev det enda som behövdes för det (Ukrainas NATO road map). Sen babblade du om att Donetsk och Luhansk inte erkänts, vilket är fel. Putin har redan skrivit under ett erkännande.

Länkarna var från HRW, Amnesty och FN. De anser att invasionen är fel och inte kan försvaras. Det är den fundamentala frågan.

Legality of the 2022 Russian invasion of Ukraine

Läs gärna Self-defense justification, Genocide/humanitarian intervention justification och Comparisons to Western interventions in other countries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_the_2022_Russian_invasion_of_Ukraine
Citera
2022-03-12, 17:58
Medlem
När man ser kartan över hur striderna går i proxykriget mellan Ryssland och USA så har ryssarna snart uppnått sina mål, Mauripol faller snart och sedan är Kiev kvar men det kan bli riktigt blodigt.

Putin kommer inte backa (om inte Zelensky och regimen flyr Kiev) så slaget om Kiev kan bli ett nytt Berlin 1945. Ryssarna kommer inte gå in i fällor där svenska pansarvapen slår ut deras pansar i gatustrider så motståndet i Kiev kommer troligtvis bombas sönder.

De svenska frivilliga som åkt till Ukraina (trodde de behövdes för försvara Sverige) kommer de flesta troligtvis dö om de sätts in att som infanteri försvara Kiev. Eldkraften ryssarna kan rikta mot Kiev blir fruktansvärd om de möter mycket motstånd och väljer ösa in granater och missiler. Tar de till bombflyg blir Kiev en ruinhög.

För oss allas bästa hoppas jag kriget är snart över så den kommande bristen på matvaror (och svälten) kan undvikas.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror också att framförallt USA pressar Zelenskyj.

Det är så synd att Zelenskyj uppenbarligen har hamnat i en "bubbla" där han dagligen blir peppad av USA.
Synd att inte Ukrainarna fick folkomrösta tidigare om de ville antingen (A) fortsätta vägen mot att gå med i NATO, eller (B) gå i krig mot Ryssland.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Döda mongoler i snön.

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1502681425652465670
Tydligen så ont om döda mongoler att de fick shopa in samma två-tre stycken typ 10ggr var för att få till Z:at.
Citera
Medlem
Citat:
Är det viktigaste i livet ekonomi? Är det lycka?

Tror du på riktigt det är därför Ryssen är i Ukraina? Tror du det är det som man säljer in till det Ryska folket?

"Vi har era ekonomiska intressen i första hand!" "Vi gör detta för BNP!"

Den vanlige Ryssen ser NATO som ett existensiellt hot, de vill inte gå runt och vara rädda för ett angrepp mot Ryssland av vad de (Ryssarna) bokstavligen ser som satanister.

Vad tror du de gjorde i Syrien?

De förstår att deras värld blir ständigt mindre och mindre ju mer NATO och väst breder ut sig och sprider sin "demokrati och frihet" (bögsex, feminism, mångkultur)

Låt mig erbjuda dig en tankeövning.

Räkna antalet NATO-länder som Ryssland har som grannar idag. Räkna med Ukraina om du så önskar. Sedan antar du att Ukraina ingår i Ryssland, och gör om samma övning.

Resultatet kan möjligtvis förvåna dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in