2022-03-12, 17:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén verkar inte ha så mycket kvar i väst nu som jag trodde. Igår kväll körde man lite artilleri på Mykolaiv i typ fem minuter det var allt. Inget stormningsförsök alls. Får se om UAF kan slå tillbaka i området.

https://twitter.com/uacrisis/status/1502675080773570567
Citera
2022-03-12, 17:19
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Björnar (Tu-95) i luften som bombat lite här och där tydligen. Första gången hittills de använts vad jag vet. Annars har man väl förlitat sig på TOS-1 m m.

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Borde inte dessa vara lätta att skjuta ner?

Tveksamt att S-300 kan ta dem om de håller sig mer än 10 mil ifrån.
https://en.wikipedia.org/wiki/S-300_missile_system
Citera
2022-03-12, 17:19
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Fortsätta västerut såklart.

Personligen tror jag dock juden Zelensky ger upp och drar till Israel och gömmer sig när Kiev faller.

Tillbaka till grunddiskussionen:

Legality of the 2022 Russian invasion of Ukraine
Bellinger and Dworkin have explained that Russia cannot rely on a self-defense justification because Ukraine has not threatened or attacked any other nation.[20][24] All four scholars have also suggested that even if Ukraine were planning an attack against Donetsk or Luhansk, Russia could not invoke Article 51's collective self-defense provision because these regions are not recognized as separate states under international law.[20][22][24] Allen Weiner of Stanford Law School has made a similar argument, likening Russia's collective self-defense arguments to a hypothetical situation where an entity calling itself the independent "Republic of Texas" invited a foreign government to send troops to fight against the United States.[23]
In late February 2022, Ukraine sued Russia in the International Court of Justice (ICJ). The lawsuit rejects Russia's claims that Ukraine was engaging in a genocide in Donbass and requests a court order requiring Russia to immediately halt its military operations in Ukraine.[37][38] It also accuses Russia of "engag[ing] in a military invasion of Ukraine involving grave and widespread violations of the human rights of the Ukrainian people."[37] Ukraine is represented by the law firm Covington & Burling in the lawsuit.[39]
https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_the_2022_Russian_invasion_of_Ukraine

Ukraine: World must unite in face of Russia’s ‘violation of international law’
Russia’s invasion of Ukraine compels Member States of the United Nations to unite in “cooperation and solidarity” to support all those impacted “and to overcome this violation of international law” said Secretary-General António Guterres on Thursday, addressing the General Assembly in New York.
https://news.un.org/en/story/2022/03/1113692
Citera
2022-03-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej. det är 4-5 länder som stödjer Ryssland i FN omröstning bland annat. Det visar vilka deras "bröder" är. samma skit som de, var stolt över det du.

Och dessa 4-5 länder står för 80% av jordens befolkning (och köpkraft).
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Fortsätta västerut såklart.

Personligen tror jag dock juden Zelensky ger upp och drar till Israel och gömmer sig när Kiev faller.

Hans fru och barn är redan i Israel.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag vet inte hur doktrinen är nu, men historiskt sett så har Sovjetunionen och Ryssland sett taktiska kärnvapen som något som med fördel kan användas i en konflikt utan att det förväntas leda till ett kärnvapenkrig av MAD-typ.

Jo, men taktiska kärnvapen känns ju inte så sannolikt när fienden förskansat sig i städer.
Då spelar man nog ut artillerikortet först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du får kolla nyheterna från i förrgår, det mesta står där. Har för mig att 3 barn dog.

Trodde att det var känt av alla att det inte är sant. Det fanns inga patienter där, och Azov hade flyttat in.

Det är inte meningen att nu ska rabbla gamla lögner. De blir normalt avslöjade som falska inom 24 timmar. Därför är det viktigt att ni hela tiden kommer med nya och allt galnare anklagelser. Annars astnar ni i en sådan här diskussion.

Men berätta gärna mer om sjukhuset. Om patienterna som dog. Visa gärna några bilder. Du har ju sett på nyheterna.
Citera
2022-03-12, 17:21
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Ma
Rigga please!
Din ryska skrämselpropaganda i dina senaste inlägg biter faktiskt inte längre.

Mycket intressant dock att se hur ni jobbar och vilka strategier ni använder er av.

Detta är bara konsekvens tänk made in sweden om vad fynd i ukraina kan leda till.

Så det du tror dig se hos mig finns inte ens i verkligheten.

Det som verkligen finns är att Putin varnade att han inte kommer tolerera att ukraina och georgien blir medlemmar i nato,

Analysera detta i stället om du klarar det. Använd både fingrar och tår..

Säger dom något så kommer detta också att hända.

Jag tror bara du är skitnödig för att detta i slutändan kan drabba dig och mig...
Citera
2022-03-12, 17:22
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Putin och rysstrollen så slåss den ryska armén mot nazister. Ska vi tolka det som att 100.000 utländska nynazister nu har anslutit sig?

Enligt Putin och Lavrov så förekommer inget krig i Ukraina!
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har inte Putins fan boys tippat detta de senaste två veckorna?

Yep. Har iof aldrig varit väluttänka analyser naturligtvis utan sexuella fantasier från folk som genuint går igång på en 70-årig botox-skadad Kreml-dvärgs mördande.

Hade jag vaknat upp och insett detta faktum så hade det varit det definitva tecknet på att det var dags att ta livet av sig. Point of no return i psykisk ohälsa.

Denna gång är det dessvärre, får man dock medge, desto mer troligt att deras sexuella fantasi slår in än under förra helgen.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ytterligare en rysk hkp i backen

En KA 52, Rysslands modernaste.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1502676595772903424
Omöjligt att se om den är rysk eller Ukrainsk. Tvivlar på KA-52 då denna har katapultstol och borde därför inte ha besättning kvar ombord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Jo, men taktiska kärnvapen känns ju inte så sannolikt när fienden förskansat sig i städer.
Då spelar man nog ut artillerikortet först.

Definitivt. Frågan är hur länge Putin kommer låta sig förnedras av folk som han ser ner på som "småryssar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in