2022-03-12, 15:27
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En tjuv som försöker stjäla under krigstid.
De bör skjutas på plats som en varning till alla andra.

Hade inte tvekat en stund.
Citera
2022-03-12, 15:28
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Man lämnade en korridor för civila att lämna Kiev medans man omringade staden från alla fronter.

Det är vad jag kallar belägring. Ingen ammo, vapen eller bränsle kom in åt Ukrainska styrkor i Kiev.

Inatt påbörjade de offensiven, så framtiden kan jag garantera dig är att Kiev faller, med all sannolikhet innan nästa helg 😉

Precis, du skrev ju tidigare att Kiev kommer att belägras men det är ju redan belägrat. Är du med på att belägra och besegra inte betyder samma sak?

Jo, Kiev kan mycket väl falla, det ser vi väl snart om det händer eller inte. Men sedan dag 1 har det kommit självsäkra påståenden i tråden om att Kiev minsann faller inom 48 timmar osv. När detta sedan inte inträffat så har dessa konton lämnat diskussionen. Det är en ganska uppenbar trend för oss som följt med i tråden de senaste veckorna. Vad tror du att det beror på?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ytterligare bevis på att Ukraina inte är några raketforskare direkt

https://twitter.com/r_u_vid/status/1502588782377197570?t=qh3KxKyVUWFR8wQst4UyGw&s=19

Känsliga tittare: Ukrainsk polis binder fast civil i lyktstolpe och torterar

Jag tycker att Ukraina är ett precis lika sketet land som Ryssland och jag tycker att narrativet är väldigt snedvridet. Men detta känns som ett lagom straff för en plundrare i krigstid.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Därför ljuger ryssarna hela tiden:

Citat:
Därför ljuger Ryssland – trots att vi vet att de ljuger

Ryssland har gjort information till ett eget vapenslag som används i operationer för att destabilisera demokratier och vinna krig.
Men hur kan vi veta att inte västländernas ledare också försöker föra oss bakom ljuset?
Och varför ljuger Ryssland om Ukraina när de vet att vi vet att de ljuger?
– För att det fungerar, säger forskaren Oscar Jonsson, som granskat Rysslands informationskrigföring.

https://www.dn.se/varlden/darfor-ljuger-ryssland-trots-att-vi-vet-att-de-ljuger/
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Ca 10%-15% av Ukraina kontrolleras av ryssarna. Sluta trolla.

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/0e724f8c-88f6-49f2-9c91-030cfd1c8b68.jpg
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-12-22/index.html

Dom viktigaste områdena kontrolleras förutom Kiev. Ukraina är ett stort land och omöjligt kontrollera hela landet på bara två veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Här är en podcast med en av USA ledande experter på den ryska militären

https://warontherocks.com/2022/03/11-days-in-russias-invasion-stumbles-forward/

Kom ihåg att ryska militären inte är en 2,5m jätte. Den är inte heller en 1m hög dvärg.

Det intressanta som sas är att ryssarna kan hålla den här hastigheten till slutet av Mars sen måste den få tid att vila.

Samt det här kan vara slutet på Putins regim - En gissning

Det finns risk att kriget eskalerar till något otrevligt.

Jag har hört andra amerikanska experter (som själva är från ukraina(sovjet) De talar om att offensiven pågår till slutet av Juni.
Citera
2022-03-12, 15:30
Medlem
remixutoheavens avatar
Kan någon av er vatniks förklara för mig och samtliga varför ni försvarar ”rossia stronk”? Och tron om att Ryssland är Europas försvarare mot ”globohomo” etc etc. När det själva verket är tvärtom, ett u-land som bara gräver sin grav allt djupare.

Citat:
>Russia

>Highest divorce rate in world
>Highest abortion rate in world
>Highest HIV rate in Europe
>Army is basically a gay rape ring (10,000 REPORTED sexual assaults in the army, overwhelmingly teen conscripts by older officers)
>Church attendance of 6%
>Highest rate of sex workers in Europe outside of Romania
>Biggest Muslim minority in Europe
>Holocaust Denial/'incitement to ethnic hatred' illegal
>Gives their muslim region (Chechnya) a billion Roubles a year
>More immigrants than any country on Earth except America
>Every city's main street is named after a Bolshevik Jew who murdered the inhabitants
>Most beloved leader is a Georgian who killed more of them than anyone in history

>vatniks: THIS IS SO HECKIN BASED PUTIN STRONK Z Z Z
Citera
2022-03-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ukraina slutar att existera som en enhällig stat från och med.

Nejdå, det är som att påstå att sydkorea inte existerar för att någon totalitär stolle utropat "the peoples republic of Korea"....
Citera
2022-03-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ska se. testa den här

https://twitter.com/spriter99880/status/1502606708245512192?t=MjObCm0YUqFmsv6zddU9GA&s=19
Är det samma klipp?
Var nyfiken på uppgifterna om KA-52 angle of attack.
Manpad "luftvärnsrobot" varningen kunde jag höra.
Citera
2022-03-12, 15:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag har hört andra amerikanska experter (som själva är från ukraina(sovjet) De talar om att offensiven pågår till slutet av Juni.
Slutet av Juni tror jag syftar på att Ryssland kollapsar.
Citera
2022-03-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBlundetto
Ja enligt mig är somalierna och i synnerhet al-shabab nästa gruppering Lill Putte ringer.
Eftersom mongolerna även blir slaktade i propagandakriget tror jag ISIS framgångsrika propagandamaskin är något lill-Putte gärna slänger ett par rubel på.
Men Ryssland bombar moskéer.
Citera
2022-03-12, 15:36
Medlem
TonyBlundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Men Ryssland bombar moskéer.

Jo dom bombar även sjukhus, förskolor etc, så det säger inte så mycket.

Tydligen så gömmer det sig satanistiska nazi-judar i dessa typer av lokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in