2022-03-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men varför skulle han riskera allt med en sån lögn? Han kan ju inte veta om piketen placerade en polis i korsningen med luntmakargatan. Poliser kan ha tagit bodde norr och söder i korsningen och då ha uppsikt över luntmakargatan som SE promenerade på 15-20 sekunder

Tydligen så tog han risken....

Jag tror att det är lättare att tro att han tog risken som GM än som vittne
Citera
2022-03-12, 14:04
Medlem
Citat:
Vilka vittnen säger hon skriker mellan sekund 5 och 40?
Att lugna ner betyder inte att Lisbet skriker

Dom beskrev henne som hysterisk o högljud...

Du får läsa alla förhören o håller du inte med om att Engström borde sett eller hört något så är det okej...
Citera
2022-03-12, 14:06
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Vittnesmålen runt sveavägen mordkvällen visar med tydlighet att ett antal personer sprungit här och var

Vilka vittnesmål?
Citera
2022-03-12, 14:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dom beskrev henne som hysterisk o högljud...

Du får läsa alla förhören o håller du inte med om att Engström borde sett eller hört något så är det okej...

KJ säger hon lugnar en uppriven LP. Det betyder inte att man skriker.

Det är du som hävdar att KP skriker mellan sekund 5 och 40. Det är du som behöver hitta stöd för det.
Citera
2022-03-12, 14:14
Medlem
Citat:
KJ säger hon lugnar en uppriven LP. Det betyder inte att man skriker.

Det är du som hävdar att KP skriker mellan sekund 5 och 40. Det är du som behöver hitta stöd för det.

Jag har inte skrivit att hon skriker konstant mellan 5- 40 sek...

Jag skrev Hysterisk o högljud...Men hon skrek även...

Spelar ju ingen roll för du kan ju ändå hävda att Engström inte behöver lägga märke till något !

Jag är inte ute efter att säga att 100% måste märka något utan jag menar att minst 95% hade märkt något...
Citera
2022-03-12, 14:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vittnesmålen runt sveavägen mordkvällen visar med tydlighet att ett antal personer sprungit här och var
Ja, åtminstone SE tyckte att det kryllade av folk där på trottoaren. Han gick eller sprang väl t.o.m. om en del:
(FB) Skandiamannen

I själva verket var det nog bara han själv, Anders B och makarna Palme på den sidan av Sveavägen.
Citera
2022-03-12, 14:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att hon skriker konstant mellan 5- 40 sek...

Jag skrev Hysterisk o högljud...Men hon skrek även...

Spelar ju ingen roll för du kan ju ändå hävda att Engström inte behöver lägga märke till något !

Jag är inte ute efter att säga att 100% måste märka något utan jag menar att minst 95% hade märkt något...

Visa något som tyder på ett enda skrik mellan sekund 5 och 40.
Citera
2022-03-12, 14:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Vad finns det för tecken på att alla på mordplatsen får höra att det är Palme ungefär när han lastas in i ambulansen? SG får veta morgonen efter, det betyder att ingen i hans sällskap hörde det var Palme. AB och Löhr vet ju inte om det är Palme när de samtalar. Flera vittnen lämnar utan att veta.

Nej, där blev jag rättad av MOPspanaren, och mycket riktigt så verkar det bara vara ett antal som får reda på det. Antagligen de som var aktiva och engagerade på plats. Så ingen skugga över SE där.

Vilka är det som vet om det, efter kl. 23:28? Ambulansförarna, några av poliserna, HJ och LL ... ?

SE får höra ryktas om det av AB och KJ? Något hade i alla fall framträtt i surret på platsen.

Annars hade han inte kunnat säga det han sa till väktarna. Om han inte hade "facit" förstås ...

Om ambulansen anländer cirka 23:25 och avgår 23:28 så är det hur som helst några minuter som SE spenderar inne på Tunnelgatan, där han av någon anledning inte lyckas se något över huvud taget.

Han borde ha mött YN med sällskap? Sett poliserna i trappen? Men nej, inte ens en liten silhuett.

Frågan är vad han ägnade sig åt resten av tiden. Det tar inte två-tre minuter att gå runt barackerna.

För egen del misstänker jag att han försvann från platsen strax efter 23:22 och kom åter 23:28.

Eller något senare ...
Citera
2022-03-12, 14:41
Medlem
Citat:

Ja hennes man hade just blivit avrättad o hon hamnade i chock o blev hysterisk...

Hon försökte även putta bort Hage o stoppa bilar ...

Det handlar ju inte bara om Lisbeth...

Mellan sek 5- 50 så är det en hel del rörelse o panik när Hage o Glantz kommer fram ...Han blödde kraftigt o Hages väninna försöker lugna Lisbeth..

Tror du att allt detta sker ganska tyst ?

Du hänger upp dig att jag inte kan bevisa att Lisbeth skrek ...!

Men jag menar att Engström kan inte gå denna sträcka o sen ställa sig 15m bort o kolla vad klockan är utan att lägga märke till något från brottsplatsen....

Det är orimligt men 1 av 100 kan säkert missa allt...
Citera
2022-03-12, 14:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, där blev jag rättad av MOPspanaren, och mycket riktigt så verkar det bara vara ett antal som får reda på det. Antagligen de som var aktiva och engagerade på plats. Så ingen skugga över SE där.

Vilka är det som vet om det, efter kl. 23:28? Ambulansförarna, några av poliserna, HJ och LL ... ?

SE får höra ryktas om det av AB och KJ? Något hade i alla fall framträtt i surret på platsen.

Annars hade han inte kunnat säga det han sa till väktarna. Om han inte hade "facit" förstås ...

Om ambulansen anländer cirka 23:25 och avgår 23:28 så är det hur som helst några minuter som SE spenderar inne på Tunnelgatan, där han av någon anledning inte lyckas se något över huvud taget.

Han borde ha mött YN med sällskap? Sett poliserna i trappen? Men nej, inte ens en liten silhuett.

Frågan är vad han ägnade sig åt resten av tiden. Det tar inte två-tre minuter att gå runt barackerna.

För egen del misstänker jag att han försvann från platsen strax efter 23:22 och kom åter 23:28.

Eller något senare ...

Ja i din teori kan du ju lägga till att SE hittar på språngmarschen för att förklara varför han kommer gående mot mordplatsen
Citera
2022-03-12, 14:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja hennes man hade just blivit avrättad o hon hamnade i chock o blev hysterisk...

Hon försökte även putta bort Hage o stoppa bilar ...

Det handlar ju inte bara om Lisbeth...

Mellan sek 5- 50 så är det en hel del rörelse o panik när Hage o Glantz kommer fram ...Han blödde kraftigt o Hages väninna försöker lugna Lisbeth..

Tror du att allt detta sker ganska tyst ?

Du hänger upp dig att jag inte kan bevisa att Lisbeth skrek ...!

Men jag menar att Engström kan inte gå denna sträcka o sen ställa sig 15m bort o kolla vad klockan är utan att lägga märke till något från brottsplatsen....

Det är orimligt men 1 av 100 kan säkert missa allt...

Det var du som sa hon skrek. "Hysterisk Lisbet skriker". Då borde du kunna visa att hon skrek mellan sekund 5 och 40. Annars är det bara gissning.

Jag säger inte det sker tyst. Men det här är city en löningsfredag. Det är aldrig tyst.

Det är några få bilar som svänger, i en korsning där bilar normalt svänger. Det är en liten folksamling, normalt en fredagskväll.

Om det är självklart att det är något man skulle märka så hade väl SE sagt han märkt det. Han hade ju gått där i 18 år
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-03-12 kl. 14:57.
Citera
2022-03-12, 14:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Den där ljudteknikern, som jag i övrigt är mycket skeptisk till, fick fram en sekvens där man kan höra LP. Det som hörs är väldigt ledsamt och chockerande så jag har svårt att se hur man skulle kunna missa det.

Vet inte exakt när denna sekvens hörs, men det verkar vara under de första två minuterna.

Så det är innan SE försöker springa ikapp poliserna (med signalementet på sig själv?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in