Här är det oredigerade klippet på när Ukrainska styrkor försökte slå ut en Rysk kolumn, i det fulla klippet ser man hur ett fordon blir träffat medans resten besvarar elden och efterspelet var 19 dödade Ukrainare, 6 skadade och 25 tillfångatagna;
Den ukrainska paranoian är total. Undrar hur många civila de skjutit vid det här laget. Tex. videon där sonen filmar hur hans pappa och hunden i baksätet skjuts. Jag undrar om de körde in i någon milisvägspärr.
Detta är dag 17 och det är ett gigantiskt ryskt nederlag. Hela den ryska maktapparaten måste bytas ut.
Duman kan inte sitta som tysta fån inför detta kolossala nederlag.
När börjar det vittra sönder?
Första tecken börjar komma nu. I Bashkortostan (delrepublik i RU) sa styrande att livsmedel producerade i republiken (t ex socker) ska i FÖRSTA HAND levereras till lokalbefolkningen! Det är bara en tisfråga när fler självförsörjande områden börjar säga NJET till leveranskraven fr moskva!
Fy fan till och med jag börjar vilja gå med i nato nu bara för att ge horungarna i kremel ett stort jävla mitten finger... de ska inte diktera våran politik... patetiska jävla luffare.
Jepp, samma här.
Jag har varit emot Natomedlemskap men nu har jag svängt, enbart för att de säger att vi inte får…