2022-03-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Nja, det är en feltolkning av vad jag menar. Vad jag minns gjorde Motståndsrörelsen aldrig några starkare ställningstaganden för någon sida i konflikten.

Så nu har alltså Deus ex Machina äntligen satt ned foten, vad beträffar Motståndsrörelsen ställningstagande i konflikten i Ukraina och inte föga förvånande uttrycker han sin förvåning över, hur fientliga element försöker avtvinga Motståndsrörelsen ett stödjande av slavers krig emot slaver. Precis, som om det skulle angå dem i något avseende överhuvudtaget.

Motståndsrörelsens agenda har alltid varit inriktad på ariers väl och ve,

och kommer att så förbli.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2022-03-11 kl. 20:21.
Citera
2022-03-11, 21:36
Medlem
seskaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jena78
Blir det nån 1 maj demonstration

Med tanke på att NMR tyckte förra årets hyrda släpvagnar med tryckta vepor var det bästa 1 maj nånsin så gissar jag: nej.

Riktiga orsaken är att det skulle bli för pinsamt för dom att jämföra dagens NMR mot tidigare 1 maj-demos.
Citera
2022-03-11, 21:47
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jena78
Blir det nån 1 maj demonstration
Nej.
NMR ställer in i år dom har inte tillräckligt me folk.
Citera
2022-03-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seskaro
Med tanke på att NMR tyckte förra årets hyrda släpvagnar med tryckta vepor var det bästa 1 maj nånsin så gissar jag: nej.

Riktiga orsaken är att det skulle bli för pinsamt för dom att jämföra dagens NMR mot tidigare 1 maj-demos.

Det var helt klart en väldigt lyckad aktionsdag förra året på 1 maj där många, många människor i massvis av olika städer fick ta del av budskapet och Näste 3 dessutom gjorde en av de tuffaste aktionerna som någon politisk organisation oavsett färg gjort på många år i Sverige (dittills dvs - de har överträffat sig själva i efterhand) med sin repellering mitt i Helsingborg.

Att organisationen däremot gått ut och sagt det var den bästa någonsin vill vi nog se bevis på, men det kommer vi knappast få eftersom du ljuger som alla andra smutsrödingar här.

Om Motståndsrörelsen håller någon 1 maj-demonstration i år tippar jag starkt på att man kommer kunna läsa om det på Motståndsrörelsen.se långt före man kan göra det på Flashback.

Om det inte blir någon demonstration kan ni nog lita på att de kommer hålla någon annan tillräckligt bra aktion för att:
* Det ska vara bättre än någon annan nationell organisation i Norden skulle kunna åstadkomma.
* Det ska vara något tillräckligt häpnadsväckande för att hela AFA Malmö ska lägga massor med energi på att gråta ut med sina konton i denna tråden med smutskastning.
Citera
2022-03-12, 10:32
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seskaro

Under 1 maj 2021 så var det corona restriktioner så inget parti, vad jag kan komma på, höll någon demo, utan de hade istället digitala möten.
Hade V en demo i World Of Warcraft?
Citat:
Arbetarens högtidsdag 1 maj firades sedvanligt av Motståndsrörelsen genom aktivism i hela Norden. Under parollen ”Vita arbetare byggde detta land – vita arbetare kan ta tillbaka detta land!” besöktes exempelvis runt 30 platser i nästan 20 olika städer med släpvagnar eller lastbilar som förutom att visa upp banderoller också spelade upp ett förinspelat tal från organisationens ledare Simon Lindberg.
Organisationen var närvarande i 20 olika städer samtidigt, det är ändå en bedrift som inte är att sticka under stolen med. Lägg därtill att det skedde en livesändning.

Film ifrån 1 maj 2021 finns här
https://motståndsrörelsen.se/2021/05/08/film-fran-nordiska-motstandsrorelsens-1-maj/
Citera
2022-03-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Det var helt klart en väldigt lyckad aktionsdag förra året på 1 maj där många, många människor i massvis av olika städer fick ta del av budskapet och Näste 3 dessutom gjorde en av de tuffaste aktionerna som någon politisk organisation oavsett färg gjort på många år i Sverige (dittills dvs - de har överträffat sig själva i efterhand) med sin repellering mitt i Helsingborg.

Att organisationen däremot gått ut och sagt det var den bästa någonsin vill vi nog se bevis på, men det kommer vi knappast få eftersom du ljuger som alla andra smutsrödingar här.

Om Motståndsrörelsen håller någon 1 maj-demonstration i år tippar jag starkt på att man kommer kunna läsa om det på Motståndsrörelsen.se långt före man kan göra det på Flashback.

Om det inte blir någon demonstration kan ni nog lita på att de kommer hålla någon annan tillräckligt bra aktion för att:
* Det ska vara bättre än någon annan nationell organisation i Norden skulle kunna åstadkomma.
* Det ska vara något tillräckligt häpnadsväckande för att hela AFA Malmö ska lägga massor med energi på att gråta ut med sina konton i denna tråden med smutskastning.

Det är i Ledarperspektiv som Simon sa att det var det bästa 1 maj någonsin, tror det var Ledarperspektiv #79.

Om man kollade på 1 maj förra året så var det drygt 60 personer från NMR som deltog i organisationens 1 maj firande. Det är nog en rätt bra siffra på hur mång aktivister som finns i NMR, lägg till sympatisörer så samlar antagligen inte NMR mer än 100 pers. Det är väldigt uppenbart att de inte vill hålla en demonstration för det kommer bli plågsamt uppenbart hur få de är jämfört med tidigare.

NMR har ju lovat de skulle ha en demonstration i Uppsala efter att de tvingades ställa in 2020 men trots alla restriktioner är borta sen länge så är inga demonstrationer planerad. Tog Hagbergs kritik så hårt att de inte vågar arrangera demonstrationer längre?
Citera
2022-03-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Under 1 maj 2021 så var det corona restriktioner så inget parti, vad jag kan komma på, höll någon demo, utan de hade istället digitala möten.
Hade V en demo i World Of Warcraft?

Organisationen var närvarande i 20 olika städer samtidigt, det är ändå en bedrift som inte är att sticka under stolen med. Lägg därtill att det skedde en livesändning.

Film ifrån 1 maj 2021 finns här
https://motståndsrörelsen.se/2021/05/08/film-fran-nordiska-motstandsrorelsens-1-maj/

20 städer med några få personer på varje och dessutom samma personer i flera städer. Det är liksom ingenting att skryta med utan det är tydligt hur ni fick nöja er istället för arrangera era demonstrationer.

N2 lilla åka runt med släp är ju ett tydligt bevis på hur N2 inte vågar dyka upp i GBG då de har tappat massa aktivister (som senare har golat).

Man kan ju omöjligt vara med i NMR och tycka att 2021 var bättre än t.ex. 2018 när man drog ungefär 500 personer på två demonstrationer.
Citera
2022-03-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein

Ni vet att banderollen togs ner under mindre än en timme av antifascister? Inga hann se den. Och det var den tuffaste aktionen?

Denna bilden postades 45 minuter efter banderollen sattes upp:
https://www.instagram.com/p/COVpMUgJNlN/
Citera
2022-03-12, 13:57
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTjackis
Ni vet att banderollen togs ner under mindre än en timme av antifascister? Inga hann se den. Och det var den tuffaste aktionen?

Denna bilden postades 45 minuter efter banderollen sattes upp:
https://www.instagram.com/p/COVpMUgJNlN/

Så 45min i centrala Helsingborg, självklart så hade det varit bättre med ett par h, men exponeringen var nog hyffsat bra ändå.

I Gbg så åkten en utsmyckad lastbil runt i över 2h och spelade upp Simon Lindbergs 1a maj tal. Liknande aktioner skedde över hela landet. 30 platser i 20 olika städer mitt under rådande coronapandemi 👌🏻
Citera
2022-03-12, 14:02
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
20 städer med några få personer på varje och dessutom samma personer i flera städer. Det är liksom ingenting att skryta med utan det är tydligt hur ni fick nöja er istället för arrangera era demonstrationer.

N2 lilla åka runt med släp är ju ett tydligt bevis på hur N2 inte vågar dyka upp i GBG då de har tappat massa aktivister (som senare har golat).

Man kan ju omöjligt vara med i NMR och tycka att 2021 var bättre än t.ex. 2018 när man drog ungefär 500 personer på två demonstrationer.
N2 var i Gbg i över 2h.
Att ansöka om demonstration när det var enligt pandemilagen begränsat till 8 personer är ju ganska dumt.
Hade det annordnats en blixt demo med ett 70tal aktivister så hade exponeringen blivit betydligt mindre samt att repressionerna för de deltagande hade blivit enorma med antagligen både höga böter och fängelsestraff som påföljd.
Citera
2022-03-12, 21:18
Medlem
Citat:
Det är i Ledarperspektiv som Simon sa att det var det bästa 1 maj någonsin, tror det var Ledarperspektiv #79.

Om man kollade på 1 maj förra året så var det drygt 60 personer från NMR som deltog i organisationens 1 maj firande. Det är nog en rätt bra siffra på hur mång aktivister som finns i NMR, lägg till sympatisörer så samlar antagligen inte NMR mer än 100 pers. Det är väldigt uppenbart att de inte vill hålla en demonstration för det kommer bli plågsamt uppenbart hur få de är jämfört med tidigare.

NMR har ju lovat de skulle ha en demonstration i Uppsala efter att de tvingades ställa in 2020 men trots alla restriktioner är borta sen länge så är inga demonstrationer planerad. Tog Hagbergs kritik så hårt att de inte vågar arrangera demonstrationer längre?

Så AFA Malmö började gråta ut redan på förhand alltså?

Ska lyssna in mig på Ledarperspektiv, men är extremt sällan någon av er slödder säger någonting som är sant i den här tråden så fram tills jag blivit motbevisad håller jag det för lögn. Har jag fel lovar jag att stå för det!

Tycker du det hade behövt va fler personer förra året? Knappast så ni rödingar kan mobilisera något motstånd ändå så räcker ju liksom ofta med 3-4 gubbar nu för tiden.
Citera
2022-03-12, 21:35
Medlem
Plutonium-239s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
I Gbg så åkten en utsmyckad lastbil runt i över 2h och spelade upp Simon Lindbergs 1a maj tal. Liknande aktioner skedde över hela landet. 30 platser i 20 olika städer mitt under rådande coronapandemi 👌🏻
Tror man alltså på allvar att man tilltalar någon genom att köra runt med lastbil o spela upp ett tal!? Kommer nån att tänka; -Fan vad bra, de här ska jag donera pengar till!?

Nja, då var böneutropen bättre som NMR gjorde nån gång, det var ju lite humor i.a.f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in