Citat:
Ursprungligen postat av
seskaro
Med tanke på att NMR tyckte förra årets hyrda släpvagnar med tryckta vepor var det bästa 1 maj nånsin så gissar jag: nej.
Riktiga orsaken är att det skulle bli för pinsamt för dom att jämföra dagens NMR mot tidigare 1 maj-demos.
Det var helt klart en väldigt lyckad aktionsdag förra året på 1 maj där många, många människor i massvis av olika städer fick ta del av budskapet och Näste 3 dessutom gjorde en av de tuffaste aktionerna som någon politisk organisation oavsett färg gjort på många år i Sverige (dittills dvs - de har överträffat sig själva i efterhand) med sin repellering mitt i Helsingborg.
Att organisationen däremot gått ut och sagt det var den bästa någonsin vill vi nog se bevis på, men det kommer vi knappast få eftersom du ljuger som alla andra smutsrödingar här.
Om Motståndsrörelsen håller någon 1 maj-demonstration i år tippar jag starkt på att man kommer kunna läsa om det på Motståndsrörelsen.se långt före man kan göra det på Flashback.
Om det inte blir någon demonstration kan ni nog lita på att de kommer hålla någon annan tillräckligt bra aktion för att:
* Det ska vara bättre än någon annan nationell organisation i Norden skulle kunna åstadkomma.
* Det ska vara något tillräckligt häpnadsväckande för att hela AFA Malmö ska lägga massor med energi på att gråta ut med sina konton i denna tråden med smutskastning.