2022-03-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
För info så har ryssland 17 000 stridsvagnar.
varav 14500 i lager =sovjet skit
Citera
2022-03-12, 13:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ja och för vi har ju sett bilder/filmer på mördade kvinnor och barn.

Vem vet, kanske någon idiot som på riktigt tillverkade en Molotov och använde mot Ryska soldater? Finns ju klipp när en tjej brände upp bilen hon satt i när hon missade en Rysk pansarvagn! 😎

Kanske om juden Zelensky inte hetsade (och tvingade) civila att mörda Ryssar så hade färre än 500 civila dött som det ser ut nu.

Varför detta snack om judar ? Det bor 400000 judar i Ukraina dvs 1 % av befolkningen..
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skrev lite fel. Jag menar hjältarna. Tänk vilken stridsmoral Azov har. Självklart kan inte Ukraina klara sig utan sådana fantastiska människor.

Du borde ta avstånd från alla kräk som nu Ryssland vill ha in som syrier, tjetjenier, hamas och liknande AVSKUM.
Jag tar avstånd från konflikten. Jag tror inte paramilitärerna i Ukraina kan vinna detta. Det vore nog bäst för alla om de lägger ned vapnen och gör en deal med Ryssland.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Kan det vara så att ryssarna är oroliga för att de förlorar politiskt genom att jämna städerna till spillror, varför går de långsamt framåt?

Vad har dom kvar att förlora? Dom är redan det mest hatade landet i världen.

Däremot är det väl svårt att påstå att man genomför en humanitär befrielseinsats om det innebär att man jämnar hela landet med marken.
Värdet på erövringen minskar väl också en del om det bara blir en rykande ruinhög som ska införlivas i Putins Stor-Ryssland.
Citera
2022-03-12, 13:23
Medlem
Salcinns avatar
Citat:

Medräknat skrot ifrån världskrigen och rejält kryddat. Verklighetens siffror är långt ifrån det.
Citera
2022-03-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej de kan de inte vara då de är märkta med ryska registeringsnummer.
Vart finns listan med serienummer och vilket land som har de olika serienumren?
Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2022-03-12, 13:26
Medlem
Citat:

Med tanke på att de ändå inte lyckas att ta sig fram dit det är meningen så hjälper inte en miljard stridsvagnar.
Citera
2022-03-12, 13:26
Avstängd
at0m3ns avatar
https://www.youtube.com/watch?v=fUPKZkqXfZI&ab_channel=GonzaloLira

Zelensky, Hunter Biden — and Their Sugar Daddy, Kolomoisky......

Är det någon med god kunskap som kan förklara vad denna man försöker säga, han befinner sig i Ukraina just nu i en källare.
Citera
2022-03-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en annan karta över det territorium som ryssarna erövrat efter ca 2 veckors krig:

Om man bortser från de områden som ryssarna ockuperade innan invasionen av Ukraina, så ser man att deras framsteg varit väldigt blygsamma, sett till hela landet. I söder har de dock tagit en del områden.

Ta områden som dom inte kan behålla eller förvalta. Om jag står på Röda Torget i Moskva, har jag tagit en meter då?
Citera
2022-03-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag skulle vilja se listan men du kan inte skicka pm än.

Här är ett smakprov, Ukrainska soldater lastar av ammo till en vapendepå, vad de inte vet är att en Rysk drönare såg dem (blir lätt så när man inte har förmåga att skjuta ner fiende drönare, fråga Irakierna). Ryssen väntade tills de lastat färdigt och skickade dem till efterlivet;

https://files.catbox.moe/ifv7n1.webm
Citera
2022-03-12, 13:28
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Inte det heller, de enda som är "emot" Ryssland är AZOV liknande pack. Vilket utgör en betydande del av UAs militär i och för sig. Blir så när juden Zelensky hetsade mot etniska Ryssar i 8 år och letade bland smutsfolk efter "soldater" som kan göra skitgörat (mördade 14.000 Ryssar på 8 år).

Dessa pack (AZOV m.fl) kommer enligt Putin ställas inför krigsrätt, vilket i praktiken innebär ett skott i bakhuvudet vid något dike. Resten av armén gör som den på Snake Island och ger upp utan motstånd.

Man kommer befria Ukraina från "västerländsk demokrati och frihet", vilket i praktiken betyder bögsex och feminism. Sedan ger man tillbaka Ukraina till folket med en vettig ledare (givetvis pro-Rysk).

Framtiden får utvisa vem som har rätt. Problemet är att det dör civila i Ukrainare. Anhöriga till dom kommer att tänka rysk bomb död min släkting ryssar lika med dåliga. De kommer inte bry sig vad Putin gör med AZOV förbanden. Vad skulle du tycka om att ryssen invadera Sverige och stora dela av din släkt dog i kriget? Skulle det kännas bättre om Putin sköt ihjäl alla medlemmar i NMR?
Citera
2022-03-12, 13:28
Medlem
Va? Ryssarna vill ju inte ha bort juden, de slåss ju mot nazisterna, det är ju iaf deras narrativ... 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in