2022-03-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De har inte ens ett numerärt övertag på marken i Ukraina. Ryssarna må ha 900 000 man i aktiv tjänst, men det är hela krigsmakten inklusive flotta, flygvapen och det strategiska missilkommandot. Armén har totalt 280 000 man av vilka 150-200 000 man är insatta i kriget. Ukraina har utöver sin armé på 169 000 genomfört full mobilisering. Det har inte Ryssland gjort än...

Rysk militär eller vad man ska kalla dem kommer aldrig vara respekterad igen.
Citera
2022-03-12, 13:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
AB: Avses att börja beskjuta transporter utanför Ukrainas gräns?

Ja men även om de t.ex. kommer försöka bomba dem nära gränsen till Polen i Ukraina så kommer nog Polen ingripa. Ryska bombangrepp precis vid gränsen kommer att vara för provocerande.
Citera
2022-03-12, 13:16
Medlem
Om kriget överhuvudtaget tar en månad så måste det ses som en katastrof för ryssarna, oavsett utgång.

Det är ju en supermakt som genomför en militär operation i något som inte ens är en stat, saknar existensberättigande och motståndsvilja och atyrs av knarkande nazister.

Borde ju gå snabbare för ryssarna att bli välkomnade som befriare.
Citera
2022-03-12, 13:17
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Gång på gång sedan 2007 har samma scenario inträffat. Putin säger något, hotar med något, ledarna i väst tror inte på honom [HÄR SAKNAS NÅGOT], sen gör han precis det han varnade för och väst blir chockade.

Nu har han hotat med kärnvapen minst två gånger de sista dagarna. Och ingen tror att han menar allvar.

Notera min inflikning i din citerade kommentar.

Rad 1: Putin hotar.
Rad 2: Västa ignorerar [OCH FORTSÄTTER MED SINA OPERATIONER OCH UTVIDGNINGAR].
Rad 3: Och så eskalerar Putin
GOTO Rad 1

Om det hade varit så enkelt som att västs agerande stannar vid just bara "tror inte på honom", så ser jag det som jävligt krystat att Putin skulle tjata om hot. Vi (väst) ger Putin anledning att agera starkare och starkare, och starkare ...
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
När Ukraina faller om en månad är mitt mål att sådana som du ska tänka "Hur i helvete gick detta till? Nyheterna, internet m.m sa att Ryssland var sämst! Ljög de för mig?"

Jag håller dock inte andan 🤔

Alla vet att Ryssland är en tungviktare som ger sig på en flugviktare, så allt annat än militär seger hade varit sensationellt. Vad vi inte visste var att de skulle ta så mycket stryk i processen.

Om det tar en månad till så... Ja vad ska man säga? Vilket oimponerande resultat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock så används Tochka av Ryssland i Ukraina, ryssarna verkar ha plockat fram allt möjligt från förråd, inklusive Tochka, kanske därför de inte verkar fungera så bra pga de legat i malpåse.
De Tochka som förekommer kan likväl vara av Ukrainska styrkor, Ryssland rapporterar att ryska luftvärn skjutet ner en hel del Tochka över Ukraina.
Ukrainska styrkor verkar avfyra mycket Tochka.
Ryssland använder de mer moderna Iskander istället som även använder andra fordon för avfyrning.
Jag tror att när Ryssland fasade ur Tochka så skickades robotarna till Syrien.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en annan karta över det territorium som ryssarna erövrat efter ca 2 veckors krig:

Om man bortser från de områden som ryssarna ockuperade innan invasionen av Ukraina, så ser man att deras framsteg varit väldigt blygsamma, sett till hela landet. I söder har de dock tagit en del områden.

Kan det vara så att ryssarna är oroliga för att de förlorar politiskt genom att jämna städerna till spillror, varför går de långsamt framåt?
Citera
Medlem
Newfields avatar
Inte konstigt att det går dåligt för Ruski, kolla deras soldater. Majoriteten ser ut som Ica-Jerrys kusiner.
Citera
2022-03-12, 13:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
De Tochka som förekommer kan likväl vara av Ukrainska styrkor, Ryssland rapporterar att ryska luftvärn skjutet ner en hel del Tochka över Ukraina.
Ryssland använder de mer moderna Iskander istället som även använder andra fordon för avfyrning.
Nej de kan de inte vara då de är märkta med ryska registeringsnummer.
Citera
2022-03-12, 13:20
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Om kriget överhuvudtaget tar en månad så måste det ses som en katastrof för ryssarna, oavsett utgång.

Det är ju en supermakt som genomför en militär operation i något som inte ens är en stat, saknar existensberättigande och motståndsvilja och atyrs av knarkande nazister.

Borde ju gå snabbare för ryssarna att bli välkomnade som befriare.
Sant men samtidigt använder inte Ryssland alla sina vapen dom kan använda....
Jag tänker inte enbart på nukes osv, utan det finns vapen ryssland hade kunnat använda för att pulverisera Ukraina men väljer att inte göra.

Några Tos 1 system med 2 dagars bombing hade slutat i flera hundra tusen civila dödsoffer.
Citera
2022-03-12, 13:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Slagskepp? Haha.. hur jävla dum är du egentligen? Det hade iofs varit väldigt komiskt om Ryssland levde kvar i andra världskrigets tankevärld fullt ut, men nej. Ryssland har inga slagskepp.

Men dom har tydligen pansartåg.
Citera
2022-03-12, 13:21
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
ryssmongolen "rapporterar" säger du. Källa?

Du "tror" att ryssmongolen skeppade Tochka Missiler till den äckliga araben i syrien.

ni ryssmongoliska troll har inga begräsningar när det kommer till fakta. Ni är lögnare hela högen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in