2022-03-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Hur utvecklingsstörd är du?

Nu är ingenting av det du säger sant men:

Hur ska han skicka dem till att börja med hade du tänkt. Ett knippe palestinska krigare som chechar in på Ben Gurion airport för att flyga till Ryssland?

Ett knippe palestinska krigare som sitter i ett fordon och närmar sig gränsen för de icke ockuperade områdena?

Hur ska PLO hålla emot på hemmaplan gentemot alla andra fraktioner som vill bli top dog i den palestinska lekparken om de skickar de män de har att kriga på annan plats?

Hur tänker du att detta är en prioritering för PLO och palestinierna?

Svara gärna på alla frågor utförligt inklusive den om nivå på utvecklingsstördhet?

Det finns andra vägar utan att synas, som tunnlarna i de ockuperade områdena.

Och så finns det en stor grupp krigare i de palestinska lägren i Libanon som kan transporteras till Ukraina av Ryssland via flyg.
Citera
2022-03-12, 12:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ska lägga det på minnet att du skrev det här samt det tidigare längre inlägget. Sen ska jag påpeka det varje gång du yttrar dig, och har fel igen, över något i den här konflikten.
Vi har alla rätt att vara skadeglada när motsidan har fel, det kan jag ge dig.
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
För övrigt, varför skulle Ryssland använda sig av Tjernobyl när man har flera tusen taktiska kärnvapen som är redo att användas när som helst? Tänk efter innan du svarar.
Använder Ryssland sina kärnvapen så passeras en röd linje som gör att de aldrig kan komma tillbaks och bli en del av världen igen.
En false flag mot en kärnanläggning där man skyller på Ukraina däremot, blir som med nedskjutningen av passagerarplanet eller bombningen av Belarus igår: Plausible deniability och ingen kan bevisa motsatsen förrän oberoende inspektörer släpps in, vilket såklart inte sker.
Citera
2022-03-12, 12:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
448:de robot brigaden var den sista som använde Tochka och de gick över till Iskander i december 2019.
Ryssland har endast Iskander i aktiv tjänst hos sina brigader, Iskander har ersatt Tochka i Ryssland.
Ukraina använder fortfarande Tochka aktivt i sina robot brigader.
Dock så används Tochka av Ryssland i Ukraina, ryssarna verkar ha plockat fram allt möjligt från förråd, inklusive Tochka, kanske därför de inte verkar fungera så bra pga de legat i malpåse.
Citera
2022-03-12, 12:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rysk navigatör på Mi-28 ( uppdaterad rysk Mi-24) bekräftad död, nedskjutningen skedde 3-4 mars.

https://mobile.twitter.com/666_mancer/status/1502562517805154304
Citera
2022-03-12, 12:56
Medlem
StigaSols avatar
Jag fattar inte de invandrare som sitter här och hatar på det land man nu bor i, varför? Som har flytt ifrån krig till en lugn tillvaro, helt obegripligt för mig. Sitter och ser hur Ukrainare lastar sina kvinnor och barn på tåg och bussar ut ifrån detta helvete, sen återvänder för att försvara sitt land mot ryssarna.

Skulle kriget komma till Sverige, vad gör ni då? Skiter i att försvara landet ni lever i? Med det man nu har sett så har ryssen inga problem att bomba bostadsområden så ingen lär vara säker i så fall. Då är det bara att acceptera det ödet har gett oss, slå tillbaka mot fienden.
Citera
2022-03-12, 12:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Skojar du? Eller jobbar du för stratcom?

Hur många civila dödsoffer hade vi 2 veckor in I invasionen av Irak 2003(vi bortser från de 500 000+som dog av amerikanska bomber och sanktioner mellan 92 och 2003). Var det fler än 500 st? Ja eller nej?

Har folk alltid varit så hör oärliga eller är det något som kom med Pandemin (TM)?

Jag kanske jobbar för stratcom, ja?

Du får väl anmäla amerikanska staten till domstolen i Haag, om du har frågor som du känner behöver redas ut mer.
Citera
2022-03-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock så används Tochka av Ryssland i Ukraina, ryssarna verkar ha plockat fram allt möjligt från förråd, är inklusive Tochka, kanske därför de inte verkar fungera så bra pga de legat i malpåse.

Eller så är det som så många många många gånger förr en Ukrainsk pansarvagn som skjutits sönder av Ryssarna som UA målar dit ett Z eller V och spammar Twitter att nu jävlar åker Ryssen på däng, samtidigt som stad efter stad faller 🤣
Citera
2022-03-12, 12:58
Medlem
Mycket snack och lite verkstad hos NATO-länderna
Rysk imperialism inte tar slut av sig själv!
Citera
2022-03-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det var godhet när USA och NATO jämnade mellanöstern med marken de senaste 20 åren. miljontals döda.

Det förklarade du innan att de va ondska och jag håller med. Mass mord är aldrig av godo. Och det är här vi skiljer oss åt.
Citera
2022-03-12, 12:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Eller så är det som så många många många gånger förr en Ukrainsk pansarvagn som skjutits sönder av Ryssarna som UA målar dit ett Z eller V och spammar Twitter att nu jävlar åker Ryssen på däng, samtidigt som stad efter stad faller 🤣
UA har gott om sönderskjutna ryska fordon eller erövrade sådana att visa upp.
Ryssarna verkar ha det lite kämpigare.
Citera
2022-03-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi har alla rätt att vara skadeglada när motsidan har fel, det kan jag ge dig.

Använder Ryssland sina kärnvapen så passeras en röd linje som gör att de aldrig kan komma tillbaks och bli en del av världen igen.
En false flag mot en kärnanläggning där man skyller på Ukraina däremot, blir som med nedskjutningen av passagerarplanet eller bombningen av Belarus igår: Plausible deniability och ingen kan bevisa motsatsen förrän oberoende inspektörer släpps in, vilket såklart inte sker.

Detta är ett scenario som oroar mig.

Jag är inte övertygad om - och jag tror inte heller att Putin är övertygad om - att Väst faktiskt tar den röda linjen vid kärnvapen på allvar.

Det kommer finnas en frestelse att inte agera då heller. Det kanske bara är en gång, och så vidare.

Och faller man för denna frestelse så kommer Putin att få vad han vill.
Citera
2022-03-12, 13:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bayraktar jobbar på.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502614744297000963
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem