2022-03-12, 12:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Nej absolut har Ryssland stöttat de östra delarna både ekonomiskt och militärt.

Konstigt då att de enligt Putin själv levt som råttor i källare och nu dessutom är utrustade med militärt materiel från andra världskriget.
Citera
2022-03-12, 12:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Att bevisas ha fel är inte en skam i väst. Det är bara i Ryssland det är livsfarligt för någon att ha fel, och än mer livsfarligt att ha Rätt när regimen har Fel.

Jag ska lägga det på minnet att du skrev det här samt det tidigare längre inlägget. Sen ska jag påpeka det varje gång du yttrar dig, och har fel igen, över något i den här konflikten.

För övrigt, varför skulle Ryssland använda sig av Tjernobyl när man har flera tusen taktiska kärnvapen som är redo att användas när som helst? Tänk efter innan du svarar.
Citera
2022-03-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ivan rekryterar tjetjener och syrier för att slåss åt honom och anklagar sedan andra för att rekrytera ”smutsfolk”? Nej du min lille mongol, den gubben går inte.

Detta kommer sluta med stillastående frontlinjer och att Ryssland krossas ekonomiskt. Din lillasyster i St Petersburg kommer att sälja sig till besökande affärsmän från väst för en chokladkaka.

Varför inte använda sig av Tjetjener och Syrier? Om NATO är ett hot sparar han gladeligen sina främsta.

Tjetjener är däremot inga reserver på något sätt och vis. Detta är kaukaser (vita) muslimer som är det närmaste som finns till vikingar - riktiga barbarer.

Och Kadyrov är Putin lojal.
Citera
2022-03-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Ja vi fattar Ryssland är dom goda och därför ser Ukraina ut som en grusplan numera. Det är bara väst som är dumma och det har inget med naturgasen utanför doneskt och krim att göra. Utan Putin gör det här av ren godhet. Samma som med hoten mot Finland och Sverige nu. Han gör det av godhet inget annat.
Putin agerar i Rysslands intressen. Ser inget fel med det.

I väst agerar man åt det demokratiska partiet + Neokonservativa republikaner i USA. Ser många fel med det.
Citera
2022-03-12, 12:49
Medlem
Danska och svenska flygvapnet är ute och patrullerar gränserna tillsammans:

https://www.instagram.com/p/Ca_6XibAXe2/?utm_medium=share_sheet
https://twitter.com/forsvaretdk/status/1502580955516657672
Citera
2022-03-12, 12:49
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du menar att det finns ransoner som inte passerat bäst före datum för den ransonen på bild har inte passerat BFD.
Bäst före datum säljs på svarta marknaden och de ransoner som är 10 år gamla ges till mongolen i fält.

Förresten, har de äckliga araber från assad kommit fram?

Vet du nånting?
Citera
2022-03-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket är inkorrekt, Tochka är kvar i rysk tjänst.
448:de robot brigaden var den sista som använde Tochka och de gick över till Iskander i december 2019.
Ryssland har endast Iskander i aktiv tjänst hos sina brigader, Iskander har ersatt Tochka i Ryssland.
Ukraina använder fortfarande Tochka aktivt i sina robot brigader.
Citera
2022-03-12, 12:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Man kommer befria Ukraina från "västerländsk demokrati och frihet", vilket i praktiken betyder bögsex och feminism. Sedan ger man tillbaka Ukraina till folket med en vettig ledare (givetvis pro-Rysk).

Inga fler fria val i Ukraina, med andra ord?
Citera
2022-03-12, 12:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Hmmm... Oroväckande. Vi vet ju ej vad eller hur dessa förestående attacker är tänkta att se ut. Kanske väljer de att släppa kemiska stridsmedel över storstäderna, bomba kärnkraftverken, eller avfyra en strid ström av kärnvapenbestyckade robotar.

Något att tänka på när en ska rösta senare i år. Jag lär göra det i alla fall. Och då kanske en röst på högerblocket kan vara det absolut sämsta tänkbara valet.

(FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux

... medans en röst åt andra hållet kan innebära att vi ska bli liggstat och riskeras ockuperas av rysk militärstrategisk paranoia.
Jag lär också tänka lite extra på detta vid valet.

Man kan utan större fantasi begripa att vi är ett lätt mål för Ryssland då vi ej är med i Nato, men ändå betraktas som en fiende till Ryssland.
Det räcker att vi har våra samarbeten med Nato för att uppfattas som ett hot, så då är det väl bättre att gå med fullt ut nu när vi redan målat ut oss som ett hot.
Citera
2022-03-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inga fler fria val i Ukraina, med andra ord?

Absolut kommer det vara fria val, fast väst (CIA) kommer inte kunna starta ännu en Maidan där en judisk clown blir president. 😎
Citera
2022-03-12, 12:54
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ja det är oroväckande!

Min gissning är att Putin skulle börja med att skicka mindre missiler mot havet strax utanför Gotland för att lämna ett statement.

Fler och mer aggressiva kränkningar av svenskt luftrum kan jag tänka mig i ett första skede. Och ökade cyberattacker mot statliga websidor med mera.. Tex hacka sig in och dra igång ett falskt flyglarm över Stockholm en Fredag eftermiddag skulle nog kunna få rätt bra effekt.
Citera
2022-03-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Putin agerar i Rysslands intressen. Ser inget fel med det.

I väst agerar man åt det demokratiska partiet + Neokonservativa republikaner i USA. Ser många fel med det.

Tack för att du beskriver resonemanget så väl. Det är godhet när ryssen mördar. Det är ondska när nån annan gör det.
Och här är den stora skillnaden dom flesta här ogillar mördare oavsett färg medans du gillar mördare bara det är i Rysslands namn. Eller Putins snarare. Långt ifrån alla ryssar som är lika korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in