2022-03-11, 23:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland är inte kommunister idag, det vet du va?
Hur menar du, så länge folket inte gör uppror..?

Folk gör uppror mot Biden varje dag, betyder det att han ska väck?

Demokrati är när majoriteten bestämmer, har du underlag som säger att en majoritet gjorde uppror i Ukraina? 22 miljoner människor? haha.. du är hjärntvättad min vän.
Jag tror att du gör Moskva vad man på svenska kallar för "björntjänst".
Google det semantiska uttrycket, ryss eller turk, vad du nu är.
Citera
2022-03-11, 23:32
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Det började efter statskuppen, 2014.
Zelensky har bara gjort situationen värre mellan Ukraina å Ryssland.

Är Ukraina en suverän stat?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Putin börjar arrestera högre chefer https://www.tiktok.com/@cpscott15/video/7073964242566794542?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1

De tre skyldiga till invasionen är:Putler, him self, försvarsministern, (militär), samt generalstabens ledare, ( det var han som skrev om hybridkrigföring först. Han kan även ev. ha mist sin son, en hög general, i Ukraina, sköts av en krypskytt).

Övriga ryska militärer och underrättelse folk är bara Putlers ja-sägare och springpojkar,, (i Lavrovs fall, budbärare). Det bästa som ksn hända är om Putler, i ren desperation, sätter igång med en "spionjakt", precis som Stalin gjorde, och "halshugger" hela sin militär och underrättelse-apparat. Då kommer Ryssland att prestera, ännu sämre, i kriget emot Ukraina. Uppgiften du hänvisar till ksn just vara början på en sådan galen utrensning!

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Han vet ju om att drar han in Nato in i kriget blir det världskrig, och blir det världskrig är det slutet på vår civilisation. Vi kommer aldrig mer tillbaka till jorden men det verkar vara värt det enligt vissa.

Putin kommer ge sig när han fått Ukraina o Transnistrien. Därför ska folket härinne sluta gråta om att han kommer kräva mer o mer om ingen säger stopp

Att dåren vill ha Ukraina är nog alla helt övertygade om. Men vad har han tänkt göra med ett helt sönderbombat land måntro?
Att han vill flytta gränserna är väl en sak, men vad är egentligen vinsten? Han har blivit världens mest hatade människa och dessutom försatt sitt land i total lock-down från omvärlden. Att då erövra en ”grushög” bör väl bli lite kostsamt även för en dåre som Putin.
Trumps idé med mur mot Mexico, kan även funka mot pisslandet Ryssland. De har olja…okej. Men sen kan de hålla sig för sig själva och dö svältdöden. Ingen kommer att sakna dem.
Citera
2022-03-11, 23:33
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Tror du att Ukrainska folket valde Zelensky eller? Han kom till makt på samma sätt som Putin.

Skillnaden är att han är Pro USA.
Finns ingen demokrati i världen, väx upp.

Så ukrainska folket vill bli styrda av Putin? Är det därför som de gav upp direkt när hans styrkor invaderade? Eller vänta lite nu...
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Kollade på den bäst uppdaterade kartan: https://liveuamap.com/

Ser ut som ryssarna än så länge är helt fast, inga avancemang alls vad gäller exempelvis Kiev, Kharkiv, Mariopol. Fortfarande efter 2.5 veckor är den största staden som ryssarna har tagit Kherson som är Ukrainas 17:e största stad.

Vilket jättefiasko detta är! Det som dock oroar är att fiaskot gör att ryssarna sätter in ökat bombardemang mot civilbefolkningen. Jag lyssnade på Studio Ett idag, expertisen berättade att Ryssland troligtvis har slut på sina mest moderna precisionsvapen. Så vi får mer tänka oss hur det bombades under WWII. För det är där Ryssland är rent teknologiskt.

Många har kanske en bild av USAs insatser med högteknologiska vapen precis exakt mot målet, boom utan civila offer. Men tyvärr är inte Ryssland alls där. Det Ryssland har kvar nu är WWII status.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Din fråga var formulerat på ett manipulativt sätt. Hade du ställt frågan vad jag tycker om beskjutning av civila hade jag besvarat den utförligare.

Du vet mycket väl att videon visar ukrainska arméns modus operandi, och åtminstone delvis besvarar din ursprunliga fråga.
Det finns ingen anledning att tro att vapen levererade av Sverige används annorlunda. Videos från olika delar av Ukraina visar på samma mönster. Ukrainska trupper på hustak.

Vad tycker du om ryssarnas beskjutning av kvinnor, barn, åldringar, bostäder, sjukhus, skolor med artilleri, klusterbomber, termobariskt raketartileri mm?
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ändå kan du inte bemöta mina argument.
Men du kom ju inte med några argument utan något sarkastiskt som "bravo, du har förstått".
Dina argument blir ju nedsmulade så fort de präntas i skrift.
Andra Putinslickare uttrycker sig betydligt mer sofistikerat än vad du gör.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Tror du att Ukrainska folket valde Zelensky eller? Han kom till makt på samma sätt som Putin.

Förklara hur Zelenskyj som var en ny kandidat som utmanade Porosjenko den sittande presidenten kommer till makten på samma sätt som Putin gjorde.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Helt skrämmande att några stackars left overs from the 90's skall sitta här och försvara något som de faktiskt inte har den blekaste aning om.Gopniks we call em'
Citera
2022-03-11, 23:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej det är nog helt riktigt. Det jag menade var att de inte odelat stödjer Putin.
Vi säger att Kina skulle blanda sig in i Ukraina och stötta Ryssland med t.ex. vapen.

Visst skulle EU-länder reagera kraftigt.

Men ska man vara realistisk, hur skulle ens EU-länder hantera Kinas agerande?

Vi är minst lika beroende utav Kina som dom är utav oss. Sanktioner mot Kina från EU-länder?

Aldrig i livet, det fungerar inte majoriteten av våran produktion av elekronik, möbler, kläder osv kommer från Kina.

Kina har monopol och skulle egentligen kunna spela ett väldigt fult spel utan att vi EU-länder skulle kunna svara med något.
Citera
2022-03-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Betydligt mer demokratiskt än Putin. Oavsett så ursäktar det inte Putin att orkestrera en fullskalig attack mot Ukraina. Jag vet inte vad Ukraina har gjort mot dig som gör att du tycker att landet förtjänar att raseras. Du måste vara bra empatistörd.

Vart har jag sagt att landet förtjänar å rasera?
Du behöver ta tag i dina känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in